Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MuuM skrev:Ska försöka ta en bild men jag har ingenstans att lägga upp dem just nu. Flickr kan man väl inte länka in bilder från, eller?
Det borde gå att länka från flickr, för på ravelry var det i början ju så att man skulle lägga upp bilder på flickr för att kunna visa bilder.

För övrigt så tror jag inte att det behöver bli konstigt med en ärm i varje färg... Tror jag :hmm:
Av Ponyo
MuuM skrev:En fundering. Jag stickar en randig uppifrån- och nerkofta i grått och vitt ullgarn, tretrådigt. Dessutom stickar jag med en grön tråd av Drops alpacka så att den får en grön skiftning, lite åt raggsockshållet fast mycket snyggare såklart. ;-)

Nu är jag nästan klar med oket och ska börja med armarna. Då undrar jag... Tror ni det blir snyggt att sticka en grå och en vit ärm? För att randa dem känns... Jobbigt. Så himla mycket trådfästen blir det ju. :-( Blir det konstigt med en grå och en vit? Båda melerade med det gröna, iofs.

Ska försöka ta en bild men jag har ingenstans att lägga upp dem just nu. Flickr kan man väl inte länka in bilder från, eller?
Jag tycker inte att du ska ha en i varje färg. Hellre i såfall bara en av färgerna.
Kan du inte köra randigt och låta tråden gå mellan ränderna (dvs inte klippa av den)?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:En fundering. Jag stickar en randig uppifrån- och nerkofta i grått och vitt ullgarn, tretrådigt. Dessutom stickar jag med en grön tråd av Drops alpacka så att den får en grön skiftning, lite åt raggsockshållet fast mycket snyggare såklart. ;-)

Nu är jag nästan klar med oket och ska börja med armarna. Då undrar jag... Tror ni det blir snyggt att sticka en grå och en vit ärm? För att randa dem känns... Jobbigt. Så himla mycket trådfästen blir det ju. :-( Blir det konstigt med en grå och en vit? Båda melerade med det gröna, iofs.

Ska försöka ta en bild men jag har ingenstans att lägga upp dem just nu. Flickr kan man väl inte länka in bilder från, eller?
Jag tycker inte att du ska ha en i varje färg. Hellre i såfall bara en av färgerna.
Kan du inte köra randigt och låta tråden gå mellan ränderna (dvs inte klippa av den)?
Bara en av färgerna har jag tyvärr inte garn till, då måste jag köpa nytt. Men det är nog snyggare än en i varje färg. :hmm: Jag ska fundera på om jag kan randa och låta tråden löpa. Det gäller ju bara att 1. komma ihåg att vika runt den varje varv och 2. inte dra för hårt i den.
Användarens profilbild
Av MuuM
testar att länka från Flickr Bild

Så. Nu börjar jag förstå hur jag ska göra.
Senast redigerad av MuuM den fre okt 30, 2009 16:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av MuuM
Det verkar ju funka. Då ska jag försöka få upp dem dit.
melon skrev: Bild
Svart bakgrund och kaunihjärtan - vad tror ni om det?
:love: Den var ju underbar. Vart har ni hittat den? Jag tror att kanske svärmor kan få en så'n i julklapp. Egentligen hade jag tänkt sticka någon spetssjal, men jag tror inte hon har så mycket användning för den i Australien i december. Väska av något slag får det bli istället :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Snygg bild! ;)
Och vad hemlig du blev nu :fnissa:
Eller hur! Jag har gett upp det där med att vara hemlig. Rätt mycket, iallafall.
Jag ska sticka en åkpåse till en kompis bebis som föds i februari och nu har jag en ytterlugare fråga om storlek. I diagrammet står nämligen att längden på åkpåsen i strl 50/56 är 58 cm. Då borde det väl funka att sticka i 50/56 även om bebin blir stor? Bf är 14 feb, så max två månader måste hen kunna ha den.
brisea skrev:
:love: Den var ju underbar. Vart har ni hittat den? Jag tror att kanske svärmor kan få en så'n i julklapp. Egentligen hade jag tänkt sticka någon spetssjal, men jag tror inte hon har så mycket användning för den i Australien i december. Väska av något slag får det bli istället :tumup:
Här: http://wonkyknit.blogspot.com/2006/07/f ... ompli.html
(Mönstret hittade jag på ravelry, men själva bloggen och mönstret finns utanför, ifall man nu inte (av någon anledning) är medlem.)
MuuM skrev:
Bubbi skrev:

Bara en av färgerna har jag tyvärr inte garn till, då måste jag köpa nytt. Men det är nog snyggare än en i varje färg. :hmm: Jag ska fundera på om jag kan randa och låta tråden löpa. Det gäller ju bara att 1. komma ihåg att vika runt den varje varv och 2. inte dra för hårt i den.
Men hur breda ränder stickar du? Jag röstar också för att sticka randiga ärmar, utan att klippa och dessutom att sticka båda på ML samtidigt!
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:

Men hur breda ränder stickar du? Jag röstar också för att sticka randiga ärmar, utan att klippa och dessutom att sticka båda på ML samtidigt!
sticka båda skulle jag med göra!
Användarens profilbild
Av glis
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:Jag råkade visst springa på lite kaunigarn i en butik igår :mums:
Nej men oj! Vad för färg? :D
Ja hoppsan. :lol: EQ. Siri har önskat sig stickade vantar. Hennes vinterkläder i år är nästan helt svarta så vi satsar på färgglada tillbehör. Nu funderar jag på att mönstra det mot sig själv (som i glis rutmössa). Eller blir det för mycket färg, ska jag blanda det med grått eller nåt annat istället?
Min autumn är ju i regnbågsgarn (om än evilla och inte kauni. EQ är väl regnbågsfärgat, va?) och jag tycker inte att den är farligt gräll...
Sen blir det ju inte så jättemycket färgskiftning på kauni när man stickar tillbehör till barnen, utan mera "bara" tvåfärgat, utom när man är precis i en skiftning. Det är så långa sjok med varje färg.
:iagree: På min mössa har jag inte med alla färger trots att det är en vuxenmössa. Så jag tycker absolut att Siri skall få två trådar Kauni!
Kaffemoster skrev:
brisea skrev:
Här: http://wonkyknit.blogspot.com/2006/07/f ... ompli.html
(Mönstret hittade jag på ravelry, men själva bloggen och mönstret finns utanför, ifall man nu inte (av någon anledning) är medlem.)
:tumup: Tack. Då får det bli en så'n till svärmor.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:Jag råkade visst springa på lite kaunigarn i en butik igår :mums:
Nej men oj! Vad för färg? :D
Ja hoppsan. :lol: EQ. Siri har önskat sig stickade vantar. Hennes vinterkläder i år är nästan helt svarta så vi satsar på färgglada tillbehör. Nu funderar jag på att mönstra det mot sig själv (som i glis rutmössa). Eller blir det för mycket färg, ska jag blanda det med grått eller nåt annat istället?
Min autumn är ju i regnbågsgarn (om än evilla och inte kauni. EQ är väl regnbågsfärgat, va?) och jag tycker inte att den är farligt gräll...
Sen blir det ju inte så jättemycket färgskiftning på kauni när man stickar tillbehör till barnen, utan mera "bara" tvåfärgat, utom när man är precis i en skiftning. Det är så långa sjok med varje färg.
:iagree: På min mössa har jag inte med alla färger trots att det är en vuxenmössa. Så jag tycker absolut att Siri skall få två trådar Kauni!
Jag hade tänkt nysta av så jag kommer i fas, då får jag iaf 4 färger på hennes vantar. Då stickar jag dem helt i färg :tumup:

Brisea: Bra att Kaffemoster är vaken :lol:
  • 1
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?