Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

binaem skrev:Jag skall sticka en av de fina mössorna frå tidigare i tråden (kurbits) och behöver en BRA beskriving av hur man stickar med två färger
Själv håller jag precis på med "Britta". Köpte mönster och garn i våras men glömde bort den, tack för att ni påminde mig.
Kolla in drops instruktions videos på att sticka med två färger alt. kolla runt på youtube. Kan vara svårt med att få garnen lagom slappa/sträckta på baksidan, men övning ger färdighet, sedan upplever jag det lite enklare när man stickar runt, som i mössans fall.
Användarens profilbild
Av MuuM
Hjälp! Vad heter stygnen man kantar fleece med, för hand? Jag har glömt och ska fixa ett ipad-fodral ikväll, tänkte jag. Gör även en egen tråd. TACK!
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:
MuuM skrev:Hjälp! Vad heter stygnen man kantar fleece med, för hand? Jag har glömt och ska fixa ett ipad-fodral ikväll, tänkte jag. Gör även en egen tråd. TACK!
Langett
Tack. VI trodde det här hemma men det såg inte rätt ut. Men när jag googlar på langettstygn istället för langettsöm ser det ju bra ut. Jag fixar fram en nål och börjar. :-)
Användarens profilbild
Av tweed
Juliusdotter skrev:
kvarnvik skrev:Jag letade reda på ett par gamla hörlurar och har börjat sticka in dem. Tänkte ta med dem och visa mina elever imorgon när vi ska starta upp med garnteknik :D
Bild
Hur löste/löser du det när kablen delar sig till två?
Det får vi se :lol:
Ponyo skrev:
CAKirre skrev:
Ponyo skrev:Förstår ni hur klockmönstret ska stickas? :hmm:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 31&lang=se
Jo, jag tror jag förstår hur det ska stickas, vad är det du funderar på?
Äh, det löste sig när jag väl började sticka :lol:
Ah. Sånt är skönt! :D
kvarnvik skrev:
Juliusdotter skrev:
kvarnvik skrev:Jag letade reda på ett par gamla hörlurar och har börjat sticka in dem. Tänkte ta med dem och visa mina elever imorgon när vi ska starta upp med garnteknik :D
Bild
Hur löste/löser du det när kablen delar sig till två?
Det får vi se :lol:
Spänningen är oliiidlig :lol:
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?