Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Yay! Fick precis mejl från garnkorgen om att hon skickat nya stickor till mig idag så imorgon kan jag förhoppningsvis fortsätta sticka färdigt min första officiella sommarsjal :D

Under frustrationen har jag redan börjat på en andra sjal, Legolas Kerchief:
Bild
Användarens profilbild
Av ernamalin
kvarnvik skrev:
ernamalin skrev:Mönstret är köpt på strikk, tror att de flesta mönstren är egendesign. Har redan inhandlat garn och mönster till nästa projekt, de har hur mycket snyggt som helst! :loving:

Bilder finns på http://www.strikk.se
Är priset som är där inkl garn?

Japp, det är garnpriset som står där (inkl mönstret tror jag :wink: )
Användarens profilbild
Av solängel
Hoppsan hejsan! Efter att ha sett en liten bild på elllas modifierade revontuli blev jag sugen på att prova, så nu har jag påbörjat mitt Kunstgarn i lila-rosa-grönt. Och snyggt blir det med strålar ända från början, för att inte tala om att man slipper de där första knasiga diagrammet. :app:

Men hur gick det till egentligen? Jag skulle ju nysta mitt angoragarn och växla mellan den gröna Harunin till svärmor och´min egen slätstickade :hmm: Vilken tur att jag har fler kablar lediga till mina KnitPros, och att garnerna kräver olika storlekar på stickorna... :Hahaa:
Av Ponyo
Kaja skrev:Hejsan hoppsan. Nu måste jag väl ändå visa hur det går för mig... 91 rutor ska göras och jag är uppe i 55 ungefär... Så jag får fortsätta ett tag till.

Catania Fine i "Rose" och virknål 2,5.

Bild
:love:
Av Ponyo
Jag stickar de allra sista varven på min Laminaria. Men oj vad många fel det finns på den! :lol:
Den vänstra halvan är hyfsat korrekt, men den högra har blivit lite av en träningsrunda och ser ut därefter.
Men det kommer nog inte synas om man inte kollar efter felen.
Av Ponyo
Nu är min Laminaria klar! :vågen:
Har blockat upp den, och denna värme så torkade den på rekordtid!
Ska bli spännande att testa den imorgon. Den är ju helt gigantisk! Nästan 2 meter från spets till spets.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Nu är min Matilda-sjal blockad och klar, torkade omedelbart här med, hann knappt sätta i alla nålar innan den började torka, men nu har det varit monsun-regn och värsta åskan jag varit med om så nu är det lite svalare, skönt :D

Den blev jättestor, över 2 meter bred, blir en perfekt vintersjal!

Här kommer bilder, ska ta bättre en annan dag...
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Ketronya skrev:Nu är min Matilda-sjal blockad och klar, torkade omedelbart här med, hann knappt sätta i alla nålar innan den började torka, men nu har det varit monsun-regn och värsta åskan jag varit med om så nu är det lite svalare, skönt :D

Den blev jättestor, över 2 meter bred, blir en perfekt vintersjal!

Här kommer bilder, ska ta bättre en annan dag...
Bild
Bild
:love:
Så snygg!
Vad är det för mönster?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?