Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jenn79
Härlig inspiration Dorotea :vågen: :app:

Hoppas stansen är bra - du får tala om hur bra den är sen :lol:
Dorotea skrev:Den här var också underbar Så klockrena färger Jag önskar att ajg hade samma känsla för färg... att kunna renodla dem liksom och låta dem komma fram såhär snyggt.
DEn är underbar och nog inte så svår att göra. Hon har valt blått (för vattnet?) och sen gult som accentfärg :tumup: DEt fixar du galant - det är jag övertygad om.
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:Jag är liksom så nervös inför att börja klistra in grejer i ringalbumet :shifty: tänk om det blir feeeel.... :purskis:
:klappa:

Jag förstår din känsla - därför vill jag inte göra i ringalbum.

MEN - vill du göra det. Prova på några lösa ark som du har och "kom igång" igen :tumup:
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:
jenn79 skrev:
Dorotea skrev:Jag är liksom så nervös inför att börja klistra in grejer i ringalbumet :shifty: tänk om det blir feeeel.... :purskis:
:klappa:

Jag förstår din känsla - därför vill jag inte göra i ringalbum.

MEN - vill du göra det. Prova på några lösa ark som du har och "kom igång" igen :tumup:
Ja, jag ska hursomhelst göra ramar och "skyltar" och sånt så det blir en hel del pyssel med det innan jag verkligen sätter fast det på sidorna. Men det är ändå svårt, att bestämma sig för vad jag ska scrappa och allting... Nu har jag beställt 25-sidorsalbum. Och så har jag bestämt mig för att göra ett/barn. Jag jobbade hela förra veckan (nåja, när jag hade inspiration) med att skissa på vad jag vill ha med och det blev rätt mycket... Jag msåte välja och begränsa!! :this: Svårt!

Meeen.. det värsta som kan hända är ju att jag för göra om alltihopa. 8)
dET är SVårt att välja - jättesvårt :? Där har jag inga tips direkt.

Jo - jag tänkte att du gillar ju dessa sidor. Kopiera dem rakt av - så du kommer igång. DEt brukar vara ett bra sätt att komma igång.

Färgsättningen behöver ju inte vara exakt den samma - men upplägget osv
Av FruFrid
Snygga layouter du hittat Dorotea!

Vårt internet funkar inte så istället för att fastna framför datorn scrappade jag igår. Färdigställde 3 LOs. Så skönt att sätta in dem i album.
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:Dagens verk. Känner mig inte särskilt nöjd. :|
Det verkar som att min kamera inte lyckas få med de gula tonerna, det är betydligt varmare färger IRL.

Bild
Vad är du inte nöjd med? :heart:

Kan du prova att ta utan blixt?
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:
jenn79 skrev:
Det verkar som att min kamera inte lyckas få med de gula tonerna, det är betydligt varmare färger IRL.

Bild
Vad är du inte nöjd med? :heart:

Kan du prova att ta utan blixt?
Det är utan blixt :? Jag måste fixa nån inställning på min kamera, det har varit såhär hela tiden. Jag har haft den i två år och aldrig tagit mig för :oops:

Jag tycker att det är för stelt och trist. Jag vill ha det enkelt och avskalat, men inte tråkigt :roll: :lol:

Näh, nu ska jag sova på det här tror jag! :this:
Jo, det har jag förstått :tumup: :lol:
Klok idé att sova på det :heart:
Mne vad känner du saknas?
Du har 3 fält som ser vita ut - vad är det där?

Du behöver mer dekorationer tror jag. DEt behöver inte vara plottrigt och pilligt och MASSOR! Men för att inte få det platt och trist måste man få in saker.
Tänk att sätta saker i 3. Och gärna i visuella trianglar - det lyfter LO´n.
Om du ser på den du länkade (med oranget) så har den 3 blommor, 3 bling osv. DEt gör sidan mer levande.
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:
Dekorationer.. det enda jag kommer på är att klippa ut blommor eller typ bara cirklar i färgade papper :oops: Jag fattar inte att det är så svårt att komma igång! :hopmad:
Har du blommor i mönstrat papper som du kan klippa ut? Eller andra roliga figurer/former?

Har du några dekorationer alls? (alltså färdiga)?
Av FruFrid

Bild

Ett försök till konstruktiv kritik:
Det ljusa fältet längst till vänster samt i höger hörn, är det bara papper för dekoration?
På vänster sida skulle jag lägga upp grejerna på pappret till 2/3. då skulle allt förankras mer. Just nu hänger inget riktigt ihop utan svävar lite för sig själva. Alternativ om du inte vill ha så mycket svart som syns är att ta ett ljusare papper på hela sidan och skära några cm mindre än det svarta arket så att det blir en svart ram runt om. Men tänk som sagt på att förankra. Kolla gärna på layouter du gillar för att se om du förstår hur jag menar. Ofta sitter saker i grupper eller med något som binder dem samman. (T.ex. Webmosters LO du klistrade in har remsor under foton och blommor för att få dem att hänga ihop.)
På höger sida skulle jag ta bort rutan uppe i hörnet och låta det vara tomt där. Ögat behöver tomma ytor att vila på. (Utöver det tycker jag den sidan är snygg!)
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea: Vill du ha mycket text - kanske du skulle kunna ha dold journaling? Sätta bakom ett foto som du kan öppna?
Och sen lite text synlig?

För dte känns som om all text gör att sidan kan drunkna i det. Och man ser inte fotona. Visst är text viktig! Verkligen. Mne inte för mycket.

Om du vill ha de grå sidorna som bakgrund (vilket är fint!) så måste du få in mer färg på dekosarna.
Användarens profilbild
Av Annika E
Tittar in lite här. Kul att fler gillar att scrappa. =) Välkommen att titta in i min blogg om ni vill: http://scrappyday.blogspot.com
Användarens profilbild
Av Annika E
Dorotea skrev:Okej. Nu har paketet kommit.
Bokstavsstansen funkar bra :vågen: men jag funderar på om de kanske är lite för små egentligen. :hmm: Stilen är rätt bra ändå för den liknar min handstil, det blir nog snyggt tillsammans.

Bild

Men vaad ska jag göra. :help: Jag har tänkt att Samuels album ska ha grönt tema och Benjamins brunt. Som nån slags grundfärg alltså. Jag köpte ett gäng papper i brunt resp grön, här har jag gjort bokstäverna i brunt och tänkte ha den lite beigerosa som bakgrund.... :hmm: Färgerna går bra ihop med fotot. Men visst behövs det en till färg? Rosa?
Eller orange:
Bild

Dekorationer.. det enda jag kommer på är att klippa ut blommor eller typ bara cirklar i färgade papper :oops: Jag fattar inte att det är så svårt att komma igång! :hopmad:
Orange till blir läckert tycker jag!
Användarens profilbild
Av Annika E
Bara lite remsor ditsatta med distanstejp gör mycket. Gärna i nån kompletterande färg. Varför inte remsor med journaling?
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag har faktiskt kommit igång lite idag, det har suttit lite långt inne, jag har idéer men får inte till det... Men idag blir det nog en LO utan bild... Fast med lite annat på om mitt liv just nu, typ... Jag får se om jag blir nöjd nog att lägga ut en bild på den sedan! :)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?