Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Jag gillar ullgarn, lingarn, bomullsgarn, alpackagarn, silkesgarn, mjölkgarn, lösspunnet garn, hårdspunnet garn, hemmaspunnetgarn, randigt garn, flerfärgat garn, enfärgat garn...

Gillar inte akryl, och inte specciellt mycket melerade garn.

Jag köper ganska mycket garn, men har en utrensningsperiod just nu (kommer inte få MER pengar av att vara mammaledig, så jag snålar...). min sambo tycker att jag har alldeles för lite garn! (Nu får jag en väldigt konstig blick av honom...) För att jag inte ska ha mitt garn framme har jag fått ett garnrum, men han tycker att min vävstol, min härvgrej och min spinnrock ska stå där med av nån konstig anledning.

Vissa garner har jag bara för att de är så fina. Exempelvis et supermjukt svart alpackagarn, ganska välspunnet, som jag köpte dyrt i köpenhamn. Kommer nog bara ha det som husdjur och klappa på det...
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:Ella: Husdjur :fnissa: Garnet kom fram idag, jag tror att det kommer att funka bra!

Jag har stickat en mössa till H. Egen modell, men jag har använt vissa mått från den här http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 13&lang=se
SNV84691.jpg
Fler bilder och info i bloggen
:app: vilken söt!
ellla skrev:
kvarnvik skrev:Ella: Husdjur :fnissa: Garnet kom fram idag, jag tror att det kommer att funka bra!

Jag har stickat en mössa till H. Egen modell, men jag har använt vissa mått från den här http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 13&lang=se
SNV84691.jpg
Fler bilder och info i bloggen
:app: vilken söt!
:iagree:
Hoppsan!
Jag råkade visst just beställa garn till en sjal. Som om jag skulle behöva flera projekt :hide:

Jag vill göra en revontuli (till) men jag ska försöka modifiera mönstret så att det blir mera av en trekvartscirkel än en halvcirkel. Det borde inte behöva vara så knepigt, tycker jag. Men vi får välan se sen när garnet kommit och jag oväntat fått en massa tid ;-)

Revontuli:
http://muro.vuodatus.net/blog/881297
Kaffemoster skrev:Hoppsan!
Jag råkade visst just beställa garn till en sjal. Som om jag skulle behöva flera projekt :hide:

Jag vill göra en revontuli (till) men jag ska försöka modifiera mönstret så att det blir mera av en trekvartscirkel än en halvcirkel. Det borde inte behöva vara så knepigt, tycker jag. Men vi får välan se sen när garnet kommit och jag oväntat fått en massa tid ;-)

Revontuli:
Vilken snygg sjal. :love: Och din gamla var också fasligt läcker. Får man vara nyfiken och undra vilket garn du använde till din förra? Jag har svårt att bedömma lämplig grovlek till sjalar så jag tar gärna tips om "lagom" tjocka garn innan jag börjar sticka min första sjal.
erisara skrev:

Revontuli:
Vilken snygg sjal. :love: Och din gamla var också fasligt läcker. Får man vara nyfiken och undra vilket garn du använde till din förra? Jag har svårt att bedömma lämplig grovlek till sjalar så jag tar gärna tips om "lagom" tjocka garn innan jag börjar sticka min första sjal.
Till den revontuli jag har stickat (och som ligger över axlarna på mig nu) har jag använt Evilla 8/2 (dvs ungefär 400 m på 100 g) (Fast på länken jag skrev här i inlägget är inte min(a) utan hon som gjort mönstret. Men du har kanske kikat hos mig på ravelry?)
erisara skrev: Jag har svårt att bedömma lämplig grovlek till sjalar så jag tar gärna tips om "lagom" tjocka garn innan jag börjar sticka min första sjal.
Där tycker jag det är suveränt att surfa runt på ravelry. När man hittat en mönster man gillar så kollar man upp vilka projekt som använt det mönstret, vad de använt för garn och har man tur så skriver de någon kommentar om mönster eller garn.

Revontuli:
Den var verkligen jättesnygg!
Den här tråden är ju livsfarlig, min att göra lista har fördubblats på rekordtid :roll:
Jag har just blivit klar med halvvantar till mig själv (bilder i bloggen) och nu sitter jag och funderar på vad jag ska ge mig på härnäst. Det finns så mkt garn och idéer...jag ska nog ta och suga på karamellen tills jag hämtat hem barnen. Då slipper jag avbryta när jag just har börjat. :D
Nebulosa skrev:
Asereht skrev:Jag har just blivit klar med halvvantar till mig själv (bilder i bloggen) och nu sitter jag och funderar på vad jag ska ge mig på härnäst. Det finns så mkt garn och idéer...jag ska nog ta och suga på karamellen tills jag hämtat hem barnen. Då slipper jag avbryta när jag just har börjat. :D
Vad fina och färgglada. Såna kanske jag vågar mig på nån dag. Vad är det för storlek på stickorna du använde till de?
Jag använde rekommenderad strl för garnet som var strl 3.
Är sugen på att testa knitpicks eller denise stickor för att se om det är något för mig.
Men nu har jag verkligen inte råd och jag vill inte lägga ut mycket pengar om jag inte trivs med dem sedan. Har mest stickat på mammas och mormors gamla metall och plast stickor.

Så jag undrar lite försiktigt om det är någon som har ett set som inte används som jag kan få låna eller köpa för en billig penning?
Hoppas kan man ju alltid :rodna:
Av Ponyo
Maddemoa skrev:Är sugen på att testa knitpicks eller denise stickor för att se om det är något för mig.
Men nu har jag verkligen inte råd och jag vill inte lägga ut mycket pengar om jag inte trivs med dem sedan. Har mest stickat på mammas och mormors gamla metall och plast stickor.

Så jag undrar lite försiktigt om det är någon som har ett set som inte används som jag kan få låna eller köpa för en billig penning?
Hoppas kan man ju alltid :rodna:
Du kan få låna rundstickor av mig. Jag kommer ha användning av 3,5:or och 5:or här närmaste tiden. Vilken annan storlek skulle du vilja låna?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?