Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
gurkan skrev:Jag har en fråga. Nu har jag satt igång med Dropskoftan. Sorry Mosan, Daybreaker får vänta. :D

Jag sticka en M, vilket är andra siffran. Så här står det om oket:
OKET:
Sätt in ärmarna på samma rundst som fram- och bakst där det är avm för ärmhål = 331-363-391-415-453-491 m. Sticka 1 v rätt från avigsidan där det minskas 5-13-5-3-3-5 m jämnt fördelat (det minskas inte över framkanterna) = 326-350-386-412-450-486 m.

:hmm: Kan det stämma?

Som tur är är jag inte i närheten av oket än, men jag blev ju lite ställd när jag läste igen mönstret.
Varför skulle det inte stämma? 363-13 är ju 350 i alla fall...
Användarens profilbild
Av Mosan
gurkan skrev:Jag har en fråga. Nu har jag satt igång med Dropskoftan. Sorry Mosan, Daybreaker får vänta. :D

OKET:
Sätt in ärmarna på samma rundst som fram- och bakst där det är avm för ärmhål = 331-363-391-415-453-491 m. Sticka 1 v rätt från avigsidan där det minskas 5-13-5-3-3-5 m jämnt fördelat (det minskas inte över framkanterna) = 326-350-386-412-450-486 m.

Som tur är är jag inte i närheten av oket än, men jag blev ju lite ställd när jag läste igen mönstret.
Du kan alltid sticka lite parallellt. :wink:
Av gurkan
ellla skrev:

OKET:

Varför skulle det inte stämma? 363-13 är ju 350 i alla fall...
Det är ju toppen i så fall. Jag reagerade på att det var så stor skillnad på siffrorna. I andra fall är det alltid stigande siffror. Att den andra siffran i en serie är så annorlunda, liksom.
Av gurkan
ellla skrev:Jag gillar drops-mönster...
Jag tycker bara att det var lite svårt att hänga med när jag stickade västen. Men jag tycker de har massor med fina grejer. :tumup:
Av gurkan
Ponyo skrev:
gurkan skrev:Här är koftan. Jag gör den slätstickad med rätstickade kanter runt hals, ärm, och nederkant. I två olika grå nyanser i baby merino.

http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =5&lang=se
Fin!

Har du kollat in tant kofta?
Japp. Jag har faktiskt köpt häftet, och mösshäftet. Hoppas de kommer snart. Jag har tänkt sticka en kofta enligt tant koftas modell i Big delight. Men jag tänkte lära mig steek med den.
Användarens profilbild
Av Mosan
Hittade en gammal härva garn i samlingen som jag färgade igår och idag nystade jag och det blev sisådär 20 små nystan av 100 gram. Mal eller annan ohyra. :(
Kaffemoster skrev:
Juliusdotter skrev:
Kaffemoster skrev:Som jag sitter och svär över mig själv idag....

Jag stickar en top i Cotton Bamboo batik från Schachenmayr, och är fullt medveten om att jag hade på gränsen till för lite garn - men det var allt de hade på Ljungqvists, och jag hittade ingen svensk webshop som hade det garnet när jag googlade igår. Jag tänkte tanken "Visst finns det ju någon grupp på FB.... " men gjorde inte mer åt det.

Idag på jobbet gick jag till Garnlådan på FB - tror ni inte att det där finns ett inlägg där de säljer rätt färgställning av det garnet? och att de sista två nystana hade sålts 20 minuter tidigare???
Dessutom för 30 kr nystanet, mot 48 som jag gav för dem i affären :hopmad:

Men jag har iofs hittat en tysk webshop som har garnet - men då går det ju på 10 euro i frakt, så nu tänker jag inte köpa något förrän jag VET att jag har för lite - som det är nu är det bara stor sannolikhet....
Undrar om inte min LYS har det garnet, Schachenmayr har hon i alla fall (om inte haft). Vet att hon senaste tiden jobbat för fullt med webbshop, det går bra att ringa henne garnboainorrtelje.com Om det inte är Mari som har det kanske det är förra ägaren Tovikka hette butiken då, senast jag hörde nått från henne skulle hon ha försäljning hemmifrån (googla på Tovikka, kanske finner du något, Yvonne heter hon).
Tack!
Jag gjorde en efterlysning i Garnlådan och verkar ha fått napp - men om det går i stöpet har jag ju ytterligare en utväg! :app:
Kan ni fatta att det var samma färgbad på garnet jag köpte genom Garnlådan, som det jag redan hade! :app:
Användarens profilbild
Av ellla
gurkan skrev:
Ponyo skrev:
gurkan skrev:Här är koftan. Jag gör den slätstickad med rätstickade kanter runt hals, ärm, och nederkant. I två olika grå nyanser i baby merino.

Fin!

Japp. Jag har faktiskt köpt häftet, och mösshäftet. Hoppas de kommer snart. Jag har tänkt sticka en kofta enligt tant koftas modell i Big delight. Men jag tänkte lära mig steek med den.
Det däremot har jag liiite svårt för.... Mest för att det sättet att sticka kunde jag innan hon kom ut med det och det finns beskrivet på andra ställen... Så jag fattar inte riktigt hypen och blev väldigt besviken på häftet... :hide:
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Juliusdotter skrev:
Kaffemoster skrev:Som jag sitter och svär över mig själv idag....

Jag stickar en top i Cotton Bamboo batik från Schachenmayr, och är fullt medveten om att jag hade på gränsen till för lite garn - men det var allt de hade på Ljungqvists, och jag hittade ingen svensk webshop som hade det garnet när jag googlade igår. Jag tänkte tanken "Visst finns det ju någon grupp på FB.... " men gjorde inte mer åt det.

Idag på jobbet gick jag till Garnlådan på FB - tror ni inte att det där finns ett inlägg där de säljer rätt färgställning av det garnet? och att de sista två nystana hade sålts 20 minuter tidigare???
Dessutom för 30 kr nystanet, mot 48 som jag gav för dem i affären :hopmad:

Men jag har iofs hittat en tysk webshop som har garnet - men då går det ju på 10 euro i frakt, så nu tänker jag inte köpa något förrän jag VET att jag har för lite - som det är nu är det bara stor sannolikhet....
Undrar om inte min LYS har det garnet, Schachenmayr har hon i alla fall (om inte haft). Vet att hon senaste tiden jobbat för fullt med webbshop, det går bra att ringa henne garnboainorrtelje.com Om det inte är Mari som har det kanske det är förra ägaren Tovikka hette butiken då, senast jag hörde nått från henne skulle hon ha försäljning hemmifrån (googla på Tovikka, kanske finner du något, Yvonne heter hon).
Tack!
Jag gjorde en efterlysning i Garnlådan och verkar ha fått napp - men om det går i stöpet har jag ju ytterligare en utväg! :app:
Kan ni fatta att det var samma färgbad på garnet jag köpte genom Garnlådan, som det jag redan hade! :app:
Wow! Vilken sanslös tur!
Av Ponyo
ellla skrev:
gurkan skrev:
Ponyo skrev:

Fin!

Det däremot har jag liiite svårt för.... Mest för att det sättet att sticka kunde jag innan hon kom ut med det och det finns beskrivet på andra ställen... Så jag fattar inte riktigt hypen och blev väldigt besviken på häftet... :hide:
Hon gjorde det mer tillgängligt.
Antagligen stickade hon en massa koftor, folk började fråga hur man gjorde, hon skrev ner det, men vissa ville ha det i skrift och inte bara på nätet.

Det jag tänke med tant kofta i detta fallet är att hon också gillar ränder i form av rät och slätstickning.
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?