Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kaffemoster skrev:Bildbevis:
Bild Bild
Åh, så fin! :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:Nu har jag provtovat och det blev bra. Det enda som inte var bra var att jeansen jag tvättade med färgade av sig...
Har bara mörka jeans, men måste det vara jeans, funkar det inte med ett badlakan eller nåt?
Jag har tovat ihop med vanlig tvätt, vilken som helst. Man får bara vara uppmärksam på att vissa material kan bli luddiga av det man tovar.
Fryle skrev:
Ketronya skrev:Nu har jag provtovat och det blev bra. Det enda som inte var bra var att jeansen jag tvättade med färgade av sig...
Har bara mörka jeans, men måste det vara jeans, funkar det inte med ett badlakan eller nåt?
Jag har tovat ihop med vanlig tvätt, vilken som helst. Man får bara vara uppmärksam på att vissa material kan bli luddiga av det man tovar.
Och jag slängde in två mössor i en vanlig tvätt här i veckan, gick utmärkt.
ellla: Ja, surt, särskilt på sånt dyröresgarn. :evil:

Kaffemoster: Superfin! (fast jag gillade den andra bättre i färgen :wink: )

Ida: Ja, tennisbollar skulle jag tipsa om också. Färgar inte, och man behöver inte bry sig över att de blir luddiga av tovningen. Och har du torktumlare är det en hit! Man måste ju passa, men man har en helt annan kontroll än när man tovar i maskin. Tovar man små saker, typ tofflor spelar det inte så stor roll, men när jag tovade min gravidponcho blev den lite mer tovad än jag tänkt mig. Den var ju så stor i sig och med ett par jeans blev det mycket mer tovat än provlappen...
erisara skrev:Just nu funderar jag på en Vernal Equinox. Den såg trevlig ut.
Jag har just surfate igenom en fem-sex sidor med Vernal Equinox-projekt på ravelry. När jag har avslutat lite fler av de projekt som ligger (fast kanske får jag börja på nytt bara Karins sockor blir färdiga..?) så ska jag nog sticka en spetssjal igen - och Vernal Equinox ligger bra till...
Kaffemoster skrev:
erisara skrev:Just nu funderar jag på en Vernal Equinox. Den såg trevlig ut.
Jag har just surfate igenom en fem-sex sidor med Vernal Equinox-projekt på ravelry. När jag har avslutat lite fler av de projekt som ligger (fast kanske får jag börja på nytt bara Karins sockor blir färdiga..?) så ska jag nog sticka en spetssjal igen - och Vernal Equinox ligger bra till...
Jo, jag tyckte den var snygg.

Men först ska antingen mina restgarnsstrumpor eller min uppifrån-och-ner-kofta bli klar. Så många projekt, så lite tid (och gårdagens symässebesök gjorde väl inte att det blev färre saker på vill-sticka-listan).
Användarens profilbild
Av Nadja
Sitter med en underbar härva av Malabrigo Rasta, tänkte sticka mig en "vriden krage". Dvs en toksimpel krage med en twist liksom. Är ni med på hur jag menar? Istället för "be careful not to twist, when knitted togheter" så VILL jag ha dit en twist. Men jag LYCKAS inte? Hur 17 vrider jag till den?

:hmm:

Edit: eller måste det till Moebius för att få till det? (har inte tillräckligt lång kabel hemma... :( )
Senast redigerad av Nadja den sön sep 26, 2010 15:27, redigerad totalt 1 gånger.
Kaffemoster: Den är underbar! En sån ligger definitivt i min snart milslånga lista med framtida projekt :wink:
Jag håller också på med Kauni just nu men något betydligt enklare. En Karius i entrådigt regnbågskauni.
Bild
Jag tycker att slätstickning är urtråkigt men på något konstigt vis blir det en aning mindre tråkigt när stickningen sakta skiftar färg.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag köpte mig en härva lite dämpad regnbåge från ullcentrum på syfestivalen igår, entrådigt. Har ingen plan för vad jag ska göra av den, några förslag? 600m är det och någon slags sjal får det nog bli, men det är ju inte alla spetsar som gör sig med färgskiftande garn tycker jag. Sen köpte jag en zauberball i inte så dämpade färger :lol: Den funderar jag på om jag ska sticka en tunn tröja till H av, men inte heller där har jag något uppslag till mönster, funderar på att göra enligt tant koftas beskrivning, fast tröja istället för kofta. Den gröna mojängen på bilden är en varvräknare som jag hoppas ska vara smidigare än den jag har nu, som man måste vrida på, denna är bara att trycka på knappen så hoppar den fram ett steg.
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Nadja skrev:Sitter med en underbar härva av Malabrigo Rasta, tänkte sticka mig en "vriden krage". Dvs en toksimpel krage med en twist liksom. Är ni med på hur jag menar? Istället för "be careful not to twist, when knitted togheter" så VILL jag ha dit en twist. Men jag LYCKAS inte? Hur 17 vrider jag till den?

:hmm:

Edit: eller måste det till Moebius för att få till det? (har inte tillräckligt lång kabel hemma... :( )
Om du vill ha den vriden ett halvt varv är det Möbius du ska göra. Annars kan du vrida den ett helt varv när du lagt upp maskorna och ska börja sticka, bara följ varvet och kolla så den blir vriden ett helt varv.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev::vågen:
Sticklyckan är total. ÄNTLIGEN har jag lyckats hitta en beskrivning på den häl som jag försökt få till i evigheter.
Det blev snyggt :loving:
Vad är det för häl?
  • 1
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?