Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:Jag tror jag blir tokig!!! Jag ska sticka 2 vantar samtidigt på magic loop och har lagt upp halva vante nr 1 och hela vante nr 2 och delat på stickan och ska lägga upp resten av vante nr 2. Med det är ju hundra trådar överallt och hur 17 vet jag att tråden inte blir snurrad??? Det är tur att jag har satt mig att göra detta nu och inte imorgon på symötet :shock: :lol: för då skulle vi inte hinna fika och prata.
Jag lägger upp hela vante ett, sen hela vante två. Fungerar bra för mig :tumup: och då behöver man ju inte hålla reda på så mycket. Sen stoppar jag en tråd i en annan färg i den vante jag börjar sticka på, så att jag vet att den är först även efter ett par varv.
På magic loop? Nu har jag iaf lagt upp allihopa och jag tror jag fixade det. Jag som inte ens gillar magic loop, men jag måste prova att sticka båda vantarna samtidigt...
Jag har inte stickat två vantar, men håller på med två sockor samtidigt på ML och det funkar strålande. Jag tror att man skall göra svåra saker, som hälar och tår (på nerifrån och upp sockar) och inte minst lägga upp en åt gången och utnyttja fördelarna med ML när man "bara" stickar.
Jag gör allt samtidigt. Då vet jag att de blir helt lika, jag hittar alltid på små ändringar och då är det skönt att slippa komma ihåg dem till nästa socka!
Användarens profilbild
Av melon
solängel skrev:Är det förresten nån som har lust att tänka ut hur man skulle kunna få ugglorna upp och ner? Alltså att man stickar en tröja/kofta uppifrån, men får dit ugglorna ändå?
Det är bara att vända på diagrammet! Flätmönster till skillnad från spetsmönster går att sticka från båda hållen. 8)
Av Ponyo
melon skrev:
solängel skrev:Är det förresten nån som har lust att tänka ut hur man skulle kunna få ugglorna upp och ner? Alltså att man stickar en tröja/kofta uppifrån, men får dit ugglorna ändå?
Det är bara att vända på diagrammet! Flätmönster till skillnad från spetsmönster går att sticka från båda hållen. 8)
:iagree:
Av Ponyo
Jag har tre projekt igång. Typ.

1. Jag stickar en mössa åt svärmor i babyalpacka, grått och rosa (ränder). Helt i hennes smak.
2. Sedan stickar jag en julklapp åt sambon. En kofta av allt garn som blev över på det misslyckade försöket på gamla koftan. Nu blir det ett mer seriöst och korrekt försökt.
3. Har precis köpt det dyra fina grön/grå garnet. Vann 500 kr på triss igårkväll, och idag drog jag iväg sambon till garnaffären för godkännande (han är en fena på kläder, och har 100 % koll på mina kläder och min stil).
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Jag har tre projekt igång. Typ.

1. Jag stickar en mössa åt svärmor i babyalpacka, grått och rosa (ränder). Helt i hennes smak.
2. Sedan stickar jag en julklapp åt sambon. En kofta av allt garn som blev över på det misslyckade försöket på gamla koftan. Nu blir det ett mer seriöst och korrekt försökt.
3. Har precis köpt det dyra fina grön/grå garnet. Vann 500 kr på triss igårkväll, och idag drog jag iväg sambon till garnaffären för godkännande (han är en fena på kläder, och har 100 % koll på mina kläder och min stil).
:notes: SKa köpa trisslott.

VAd ska det bli för kofta till sambon den här gången och vad ska det bli av det fina gröngrå garnet?
Användarens profilbild
Av MuuM
Ett varv på tvåändsstickningmössan avklarat idag. måste göra ett till, för det tar sån sabla tid. om jag gör ett varv om dan är den klar om en månad. och igår gjorde jag inget... Bäst jag lägger undan datorn igen!
Av Ponyo
MuuM skrev:Ett varv på tvåändsstickningmössan avklarat idag. måste göra ett till, för det tar sån sabla tid. om jag gör ett varv om dan är den klar om en månad. och igår gjorde jag inget... Bäst jag lägger undan datorn igen!
Tvåändstickning är kanske inget man sysslar med samtidigt som man surfar :lol:
Oj, jösses vad ni skriver. :shock:

Jag har ju inte ens nån motivation att sticka just nu, eller ork iaf. Kanske vaknar jag upp ur koman och omotivationsträsket om ett par månader. *pust*
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Jag har tre projekt igång. Typ.

:notes: SKa köpa trisslott.

VAd ska det bli för kofta till sambon den här gången och vad ska det bli av det fina gröngrå garnet?
Av det gröngrå garnet:
Bild

Och till G:
Bild
Av Ponyo
zandrama skrev:Oj, jösses vad ni skriver. :shock:

Jag har ju inte ens nån motivation att sticka just nu, eller ork iaf. Kanske vaknar jag upp ur koman och omotivationsträsket om ett par månader. *pust*
Men du som kan göra det lyxigaste av allt. Sticka riktigt smått. :vågen:
Kanske en pippitröja i storlek 62?
Bubbi skrev:
melon skrev:
:iagree:
:vågen: :urule: tänkte inte ens så långt... :lol:

Bubbi: vad är det för fint grön-grått?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Ett varv på tvåändsstickningmössan avklarat idag. måste göra ett till, för det tar sån sabla tid. om jag gör ett varv om dan är den klar om en månad. och igår gjorde jag inget... Bäst jag lägger undan datorn igen!
Tvåändstickning är kanske inget man sysslar med samtidigt som man surfar :lol:
Nä, på sin höjd kan man ha gmailen uppe för att se om det händer nåt. ;-) Snart klar...
  • 1
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?