- mån okt 19, 2009 21:08
Ekoull kan absolut funka om du vill ha en tjock halsduk. Men personligen skulle jag satsa på något garn med mer löpmeter, typ Malabrigo, Araucania eller Noro.
Östergötlands Ullspinneri har säkert bra priser i sin butik, fast det var så länge sedan jag var där så jag har ingen koll. I Stockholm brukar de kosta runt 90-100 kronor/härva, tror jag. Men det räcker långt!
amöba skrev:Vad tycker ni förresten är rimligt att betala för garn? Jag vill sticka en stor sjal, ca 50 x 250 cm, ribbstickad. Det lär gå åt rätt mycket garn, tänker jag. Är sugen på ekoull från M&K och det kostar ca 50 kr för 50 g (ca. 80 meter). Vad kan det gå åt? Det torde i alla fall bli garn för minst 600 pix. Med tanke på hur tålmodig och noggrann jag är borde jag gå och köpa en färdig sjalRibbstickad sjal? Du menar inte en halsduk, då?
Ekoull kan absolut funka om du vill ha en tjock halsduk. Men personligen skulle jag satsa på något garn med mer löpmeter, typ Malabrigo, Araucania eller Noro.
Östergötlands Ullspinneri har säkert bra priser i sin butik, fast det var så länge sedan jag var där så jag har ingen koll. I Stockholm brukar de kosta runt 90-100 kronor/härva, tror jag. Men det räcker långt!