Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
melon skrev: Det är noterat. Maken är ledig den helgen så det borde funka! :vågen: :vågen: Jag kan gärna vara med och sänka medelåldern :heart: Mars kan bli svårt för mig med, maken fyller 30.
yay! :vågen: Melon kommer till stan! Bubbi, vik den helgen så kör vi SMS - stormiddag med stoj - hemma hos oss också! Och ni andra som vill vara med. :-)
Vilken helg? Låter jätteskoj! :vågen:
30-31 januari nästa år. Jag kommer vara stor, tjock och tung, så ni får laga maten och jag bara sitter och njuter av goda vänner i mitt hus! :loving:
MuuM skrev:
30-31 januari nästa år. Jag kommer vara stor, tjock och tung, så ni får laga maten och jag bara sitter och njuter av goda vänner i mitt hus! :loving:
Haha! Låter ju som en fair deal.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
melon skrev: Det är noterat. Maken är ledig den helgen så det borde funka! :vågen: :vågen: Jag kan gärna vara med och sänka medelåldern :heart: Mars kan bli svårt för mig med, maken fyller 30.
yay! :vågen: Melon kommer till stan! Bubbi, vik den helgen så kör vi SMS - stormiddag med stoj - hemma hos oss också! Och ni andra som vill vara med. :-)
Har inte du bf då? :D
Jag ska genast vika den helgen. :D
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Jág ser redan fram emot det :vågen: :heart:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Har inte du bf då? :D
Jag ska genast vika den helgen. :D
Nänä, bäbis ska inte komma förrän 22/2 och gör den som storebror kommer den typ då eller nån dag senare. Så jag hinner!
Knyttet & K skrev:solängel - Åh vad fint :love: Men jag måste säga att jag beundrade städrocken mer. Min mormor går jämt i den, Agnes är döpt efter henne och hon ska få en i barnstorlek. Snart borde hon vara tillräckligt stor :vågen:
Tack! Ja, städrocken är underbar! :loving: Och trots priset så är jag nöjd, hon har trots allt haft den i över två år nu. Först som klänning och nu som blus :tumup: Och den ser fortfarande som ny ut!
Användarens profilbild
Av MuuM
Har lagt upp lite bilder på Facebook från tvåändsstickningen i helgen. Alla ska kunna se, säg till annars. Och om ni lägger till mig som kompis, skriv nick i förfrågan så jag har en chans att veta vem ni är. ;-)

Är särskilt nöjd med kanten på min mössa. Sådär blir det när man stickar tvåändsstickning fram och tillbaka och ser till att sno trådarna åt samma håll hela tiden. Hur häftigt som helst! Är verkligen taggad att sticka klart den nu. Trots att ett varv tar typ en halvtimme. Om jag gör ett om dagen tar det en månad att få klart den, typ. :-)
Användarens profilbild
Av amöba
Någon som vet om Östergötlands ullspinneri har bra priser i sin butik? Jag ska till Ödeshög i morgon.........
Fast de verkar inte ens ha öppet på tisdagar så här års :?
Användarens profilbild
Av amöba
Vad tycker ni förresten är rimligt att betala för garn? Jag vill sticka en stor sjal, ca 50 x 250 cm, ribbstickad. Det lär gå åt rätt mycket garn, tänker jag. Är sugen på ekoull från M&K och det kostar ca 50 kr för 50 g (ca. 80 meter). Vad kan det gå åt? Det torde i alla fall bli garn för minst 600 pix. Med tanke på hur tålmodig och noggrann jag är borde jag gå och köpa en färdig sjal :oops:
Tassar in fram och tillbaka med ett bildbevis på att jag inte alls pluggar enbart utan även stickar lite... :roll:

Bild

Detta är fö mitt ENDA stickprojekt på G just nu! :shock:
Måste nog genast lägga upp ngt av de planerade projekt som ligger och väntar... 8) :wink:
Användarens profilbild
Av melon
Jag tror jag blir tokig!!! Jag ska sticka 2 vantar samtidigt på magic loop och har lagt upp halva vante nr 1 och hela vante nr 2 och delat på stickan och ska lägga upp resten av vante nr 2. Med det är ju hundra trådar överallt och hur 17 vet jag att tråden inte blir snurrad??? Det är tur att jag har satt mig att göra detta nu och inte imorgon på symötet :shock: :lol: för då skulle vi inte hinna fika och prata.

amöba: Med så tjockt garn går det ju åt mycket mycket mer och sjalen blir mycket tyngre. Med ett tunnare garn skulle du kunna få ca 300m för samma vikt. Men är det just det garnet du verkligen vill ha och tror att du kommer att använda den mycket så skulle jag ändå köra på det!! :tumup:

CrazyMagpie: Hjälp va snygg!!! :love: Är det Kauni?
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:Jag tror jag blir tokig!!! Jag ska sticka 2 vantar samtidigt på magic loop och har lagt upp halva vante nr 1 och hela vante nr 2 och delat på stickan och ska lägga upp resten av vante nr 2. Med det är ju hundra trådar överallt och hur 17 vet jag att tråden inte blir snurrad??? Det är tur att jag har satt mig att göra detta nu och inte imorgon på symötet :shock: :lol: för då skulle vi inte hinna fika och prata.
Jag lägger upp hela vante ett, sen hela vante två. Fungerar bra för mig :tumup: och då behöver man ju inte hålla reda på så mycket. Sen stoppar jag en tråd i en annan färg i den vante jag börjar sticka på, så att jag vet att den är först även efter ett par varv.
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:Jag tror jag blir tokig!!! Jag ska sticka 2 vantar samtidigt på magic loop och har lagt upp halva vante nr 1 och hela vante nr 2 och delat på stickan och ska lägga upp resten av vante nr 2. Med det är ju hundra trådar överallt och hur 17 vet jag att tråden inte blir snurrad??? Det är tur att jag har satt mig att göra detta nu och inte imorgon på symötet :shock: :lol: för då skulle vi inte hinna fika och prata.
Jag lägger upp hela vante ett, sen hela vante två. Fungerar bra för mig :tumup: och då behöver man ju inte hålla reda på så mycket. Sen stoppar jag en tråd i en annan färg i den vante jag börjar sticka på, så att jag vet att den är först även efter ett par varv.
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
På magic loop? Nu har jag iaf lagt upp allihopa och jag tror jag fixade det. Jag som inte ens gillar magic loop, men jag måste prova att sticka båda vantarna samtidigt...
  • 1
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?