Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Nu har jag sytt en sele till :roll: . Jag är nöjd, fast... Jag satte de där spännena som man reglerar axelremmarna med på fel plats (de skulle sitta på axelbanden och inte på panelen) och sen hamnade de lite ojämnt på panelen. Och så har jag problem att hitta band som är tjocka nog att inte glida i spännena här i Vegas.

Skön är den i vart fall.
Bild

Och så närbild på paneltyget
Bild

Och den andra selen tror jag jag kommer att sprätta upp och göra vanlig sele av. Ska bara visa den för mina sjalbärarkompisar först om två veckor.
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:Resultatet av en veckas småsömmande. En söm nu som då och plötsligt blev allt klart till slut. Färgglada kläder till lillkillen!
Bild

Bild
Åh! Så fint! Vill du dela med dig av mönstret? Jag behöver ett bra bodymönster åt Hjalle...
Användarens profilbild
Av Sedum
Jag har klippt ut nytt tyg till en gammal BabyBjörn babysitter (stålställning typ) och orginaltyget är vadderat. Funderar på att skippa vadderingen (bökigt..), eller tror ni den blir för hård och stum då?
Kanske ska sy som orginalet? Hur hade ni gjort? :hmm:
Av Enid
KajsaW skrev:Jag har klippt ut nytt tyg till en gammal BabyBjörn babysitter (stålställning typ) och orginaltyget är vadderat. Funderar på att skippa vadderingen (bökigt..), eller tror ni den blir för hård och stum då?
Jag har sytt utan vaddering och det funkade bra. Men kom ihåg att tvätta tyget varmt innan du klipper för annars blir det ett h-vete att få på det igen efter tvätt när bebisen kräks/bajsar ner den. Det glömde jag :hide:
KajsaW skrev:Jag har klippt ut nytt tyg till en gammal BabyBjörn babysitter (stålställning typ) och orginaltyget är vadderat. Funderar på att skippa vadderingen (bökigt..), eller tror ni den blir för hård och stum då?
Jag hade en gammal sån och på den var tyget inte vadderat!
Användarens profilbild
Av cocco
Titinea skrev:Vet någon var det går att hitta mönster i 50cl?
Det finns en ottobre med prematurmönster. Carolin?? har sytt från det numret vid flera tillfällen vet jag. Jag sydde några omlottröjor som blev väldigt fina.
Användarens profilbild
Av mimpen
Här är den...

Den blev för lång i ärmarna, jag har för mig att jag måttade mot en bra tröja, men det hade jag visst inte gjort :hmm: Och så blev det lite konstigt i och med att den blev för trång i halsen, så jag fick göra en nödlösning med knapp. Men det får duga. Jag är ganska nöjd ändå :)

Bild
Bild

Ljuvligaste iris visa. Size 16 KAM-knappar i grenen. Kantad med avigsidan på iris visa, jag drog lite för mycket i mudden runt grenen, men orkade inte göra om... Knappen i halsen tog jag en som låg hemma och skräpade :)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?