Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Bild

En färdigbild på sjalen och Dante. När jag gjorde kanten funderade jag länge på om jag skulle sätta dem såhär eller sticka en emellan dem också. Eftersom jag bara hade ett litet nystan kvar av det starka gula så gjorde jag dem glest för att det skulle räcka. Men nu tycker jag nog att de ser lite för glesa ut... Ser det väldigt knasigt ut?
Av Umma
melon skrev:Bild

En färdigbild på sjalen och Dante. När jag gjorde kanten funderade jag länge på om jag skulle sätta dem såhär eller sticka en emellan dem också. Eftersom jag bara hade ett litet nystan kvar av det starka gula så gjorde jag dem glest för att det skulle räcka. Men nu tycker jag nog att de ser lite för glesa ut... Ser det väldigt knasigt ut?
Nej det ser lekfullt och fint ut! :tumup:
Av Enid
Umma skrev:

Nej det ser lekfullt och fint ut! :tumup:
:iagree: :love:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Min trekantssjal tillika första stickprojekt någonsin är avslutat (bild kommer). Det gick jättebra men lite för snabbt så nu har jag gett mig på nästa stickning :D

Det ska bli en sån här ( och bakstycket är redan klart :lol: )

Bild
Användarens profilbild
Av Ketronya
ernamalin skrev:Min trekantssjal tillika första stickprojekt någonsin är avslutat (bild kommer). Det gick jättebra men lite för snabbt så nu har jag gett mig på nästa stickning :D

Bild
Ååh, va häftig, var kommer mönstret ifrån?

Jag tycker att den är fin som den är men om du vill ha fler så kan du kanske göra ett varv till fast med det lila garnet, så att varannan korv är lila och varannan är gul?
Användarens profilbild
Av ernamalin
Mönstret är köpt på strikk, tror att de flesta mönstren är egendesign. Har redan inhandlat garn och mönster till nästa projekt, de har hur mycket snyggt som helst! :loving:

Bilder finns på http://www.strikk.se

Ketronya skrev:
ernamalin skrev:Min trekantssjal tillika första stickprojekt någonsin är avslutat (bild kommer). Det gick jättebra men lite för snabbt så nu har jag gett mig på nästa stickning :D

Bild
Användarens profilbild
Av melon
Tack, då behåller jag den så :)
linafelicia skrev:

Jag tycker att den är fin som den är men om du vill ha fler så kan du kanske göra ett varv till fast med det lila garnet, så att varannan korv är lila och varannan är gul?
Det var en bra idé, fast det lila är också slut. Jag ville ha sjalen så stor som möjligt :wink:
Användarens profilbild
Av melon
ernamalin skrev:Mönstret är köpt på strikk, tror att de flesta mönstren är egendesign. Har redan inhandlat garn och mönster till nästa projekt, de har hur mycket snyggt som helst! :loving:

Bilder finns på http://www.strikk.se

Ketronya skrev:

Bild
Den var riktigt snygg!
Användarens profilbild
Av sussry
linafelicia skrev:

:iagree:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Stickspetsen på min knit pro trästicka har brutits så jag kan inte fortsätta sticka på min sjal... :roll:

Den är nästa klar så det är riktigt irriterande, och det är väldigt irriterande att stickan redan gått sönder, jag har knappt haft dom i fyra månader och de är ju inte billiga direkt... Det är dessutom i de naturliga träskårorna den gått sönder så det är inte jag som varit vårdslöst med dom...
Användarens profilbild
Av solängel
Ketronya skrev:Stickspetsen på min knit pro trästicka har brutits så jag kan inte fortsätta sticka på min sjal... :roll:

Den är nästa klar så det är riktigt irriterande, och det är väldigt irriterande att stickan redan gått sönder, jag har knappt haft dom i fyra månader och de är ju inte billiga direkt... Det är dessutom i de naturliga träskårorna den gått sönder så det är inte jag som varit vårdslöst med dom...
:klappar: Fast stickorna är ju laminerade, alltså ihoplimmade. Det är inte i den skarven den gått sönder? Limningen kan ju vara dålig fläckvis om man har otur. Reklamera, säger jag! De brukar inte vara omöjliga på det, tvärtom!
Användarens profilbild
Av Ketronya
solängel skrev:
Ketronya skrev:Stickspetsen på min knit pro trästicka har brutits så jag kan inte fortsätta sticka på min sjal... :roll:

:klappar: Fast stickorna är ju laminerade, alltså ihoplimmade. Det är inte i den skarven den gått sönder? Limningen kan ju vara dålig fläckvis om man har otur. Reklamera, säger jag! De brukar inte vara omöjliga på det, tvärtom!
Aha, det är så det är, jag trodde det var naturligt i träet, så dum jag e, självklart är det i den skarven... :roll:

Jag har mejlat butiken jag köpte ifrån, har inte fått svar än men hon sa att hon skulle undersöka vad som gällde...
Användarens profilbild
Av solängel
Här kommer lite bilder på sjalarna som är klara hittills!

Harunin
Bild

Pistage och choklad inspirerad av crazy magpie
Bild

Revontulin till min vän, hon som låg på sjukhuset. Hon fick komma hem på midsommarafton och då låg sjalen och väntade på henne. :heart:
Bild

Regnbågsrevontulin som påbörjades i vintras :roll: Och min vackra Hedvig, som tycker det är mysigt när matte blockar på mattan.
Bild

Igår kväll rev jag upp den gröna Harunin, och stickade ifatt. Jag trodde ju nämligen att jag kunde mönstret, trots att jag inte stickat på den på flera veckor, så jag stickade, passade barn och pratade med en kompis samtidigt. Och stickade flera varv utan att göra omslagen till bladnerverna... :oops: Som tur var hade jag inte hunnit sååå långt. :lol:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?