Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
LumLumLum skrev:
kvarnvik skrev:Är det på Europris du har köpt? För där finns ju Trysilgarn. Jag har inget ärende till närmsta affär häromkring just nu, men det kanske är någon annan som har om du skriver vilken färg det är.
Stämmer bra det. Smart du är, tänkte inte på det. :mrgreen:

Är det någon som ska till europris inom det närmaste? (Har kikat i Örebro idag) Söker fem nystan brunt (färg 1254) av Trysilgarn, artic. Isfall kan ni väl hojta?
Jag har europris runt hörnet, jag kan åka förbi imorgon om du vill! Skickar Pm också för säkerhets skull.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag stickar mycket i tvåtrådigt ullgarn från Klippans yllefabrik. Det är egentligen nog tänkt för plädvävning, men är mjukt nog att sticka i. Jag har gjort flera koftor till mig själv + mycket annat av det. Här finns mycket av det i flera färger. I Klippan-butiken har de outletförsäljning på vinden (25 kr/hg), då finns inte alla färger, men tillräckligt många för att man måste försöka begränsa sitt inköp...
Användarens profilbild
Av Elsa
Jag tassar denna tråden, även om jag mest är glad amatör! :D Shit, vad fina Alfonströjorna var! :heart: En sån skulle jag vilja göra, men jag får nog inse mina begränsningar... :Hahaa: Än så länge har det mest blivit mössor och pulsvärmare. Är det någon som har tips på en kofta som är lätt att sticka om man aldrig gett sig på ett sådant projekt tidigare, så tas det tacksamt emot! :D
JinxLinda skrev:
kvarnvik skrev:Nu är min halsvärmare i petrolgarnet klar, matchande mössa och halsvärmare!
SNV84671.jpg
Har bloggat om den också...
:love:
Oj oj, vad ni stickar fort!! :siishah:

Förresten, finns det regnbågsfärgat garn, eller måste man köpa massvis med olika garner?
Oja, det finns regnbågsfärgat i alla möjliga kombinationer och infärgningar. Om du kollar i min blogg har jag en lista på en massa garninköpsställen och där kan du hitta det mesta. :D Fast ett varningens ord, det är lätt att börja samla...jag gör det. Min man ger mig konstiga blickar så fort det kommer paket i brevlådan. :wink:
På fårgan om favoritgarn så har jag flera svar. Det varierar lite beroende på vad jag ska ha det till men jag är svag för gosiga ullgarnet öht och alpaca. Självklart ska garnet vara trevligt att arbeta med och att klä sig i men jag är en sucker för färgkombinationer och flerfärgade garner som mönstrar sig själv. Fullkomligt älskar sånt! :loving:
Användarens profilbild
Av tweed
Asereht skrev:På fårgan om favoritgarn så har jag flera svar. Det varierar lite beroende på vad jag ska ha det till men jag är svag för gosiga ullgarnet öht och alpaca. Självklart ska garnet vara trevligt att arbeta med och att klä sig i men jag är en sucker för färgkombinationer och flerfärgade garner som mönstrar sig själv. Fullkomligt älskar sånt! :loving:
Jag gillar flerfärgat garn på nystanet, men använder mest enfärgade kläder så det blir lite så att jag köper flerfärgade nystan för att klappa och titta på, men mest går och klappar på dem här hemma :roll:
kvarnvik skrev:
Asereht skrev:På fårgan om favoritgarn så har jag flera svar. Det varierar lite beroende på vad jag ska ha det till men jag är svag för gosiga ullgarnet öht och alpaca. Självklart ska garnet vara trevligt att arbeta med och att klä sig i men jag är en sucker för färgkombinationer och flerfärgade garner som mönstrar sig själv. Fullkomligt älskar sånt! :loving:
Jag gillar flerfärgat garn på nystanet, men använder mest enfärgade kläder så det blir lite så att jag köper flerfärgade nystan för att klappa och titta på, men mest går och klappar på dem här hemma :roll:
Lite så är jag också :lol: Fast jag är sugen på en kofta eller väst i flerfärgat garn. Jag gillar när det blir ränder, men inte när det blir flammigt. Som tex på de där nystanen Eskimo som jag pratade om tidigare i tråden.
De har jag förövrigt bestämt ska bli sittdynor till sparken och boben.

Och på tal om det - någon som vet hur mycket Eskimo krymper när man tovar det?
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:
kvarnvik skrev:
Lite så är jag också :lol: Fast jag är sugen på en kofta eller väst i flerfärgat garn. Jag gillar när det blir ränder, men inte när det blir flammigt. Som tex på de där nystanen Eskimo som jag pratade om tidigare i tråden.
De har jag förövrigt bestämt ska bli sittdynor till sparken och boben.

Och på tal om det - någon som vet hur mycket Eskimo krymper när man tovar det?
Kan inte säga hur mycket, men mycket! JAg stickade en väska och jag upplever att hälften försvann. Så mycket var det säkert inte, men den blev väldigt mycket mindre och handtaget blev för kort :( Jag lädre mig också att inte tova ihop med en matta, jag har nu en för liten svart väska med massa grått nopp på :cry: Ingen lyckad del i sticklivet mao
Jag köpte ett nystan innan jul när jag ändå handlade annat garn, för att titta om nystanet var lika fint live som på skärmen - och det var det. Så nu i veckan köpte jag så att det skulle räcka till en jumper. Men eftersom jag bestämt mönster och allt så är man ju lite otålig att få börja, så nu har jag stickat upp det första nystanet - men tänk om det som kommer sen nu är från ett annat färgbad.... :shock: Tänk så retligt det skulle vara....
Av Emmiez
Marit skrev:
Emmiez skrev:
Marit skrev:Var köper man Svarta Fåret garn?
Jag köpte garnet "Oden" från Svarta Fåret i en garnbutik i Mölndal för ett år sedan men det visar sig nu att det inte räcker till mina sjal (inte bärsjal utan "halsduk"). hittar inte SvartaFårets garn i någon av de nätbutiker som finns i TS. Något annat tips? :help:
http://www.svartafaret.se/atfsg.htm här är en lista vilka som sälger svarta fårets garn :)
Var det så lätt. :oops: Tack.
japp så lätt var det :lol: jag sökte bara på google..
Det är lätt att inte tänka på det, lättare att fråga när man inte vet :D
Användarens profilbild
Av glis
Ojojoj, jag har just beställt mer skiftande garn. Jag som har en hel vante kvar att sticka innan jag kan börja och dessutom beställde två nystan förra helgen. Hoppas det går bra att sticka på inskolningen, för det kommer inte gå att sticka i bilen till och från jobbet när jag börjar den 27:e...
Jag älskar alpackagarn i alla former. Det är mjukt och gosigt och varmt! :heart:

Sen gillar jag självrandande och melerade garner också. Det är roligt när det blir lite olikfärgat, men det använder jag mest till småstickat typ benvärmare, sockor och sånt.

Förövrigt har jag ett nystan blåmelerat akrylgarn hemma. Nån som har förslag på vad jag sticka av det? Egentligen gillar jag inte alls akrylgarner, men eftersom jag har fått det skulle jag gärna vilja göra nåt av det.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?