Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sassi
Klart du vågar skicka!
Oftast är man för självkritisk och tycker det man själv gör är fult.
Den som får sin mössa kommer säkert tycka den är jätte fin!

Vi har väl ingen tävling snyggaste mössan? Utan har kul med att pyssla! :D
Användarens profilbild
Av sofiutane
Nu skriver jag till min mottagare och frågar om hon fått min mössa, den borde varit framme i början av förra veckan...
Användarens profilbild
Av glis
Jag går in på den här tråden varje gång jag är inne på SB bara för att titta på hur fin mössan jag stickade ser ut på Fryle. :hide: Är det nördigt? Det är lurigt att välja färger man inte själv är så säker på så jag hoppas att de dög. Det var i alla fall en lättstickad modell (flätknutarna har jag gjort många gånger förr för att jag gillar dem) så det blir nog flera...
Användarens profilbild
Av Annika E
Min är klar nu, postar i helgen. :D
Användarens profilbild
Av Fryle
glis skrev:Jag går in på den här tråden varje gång jag är inne på SB bara för att titta på hur fin mössan jag stickade ser ut på Fryle. :hide: Är det nördigt? Det är lurigt att välja färger man inte själv är så säker på så jag hoppas att de dög. Det var i alla fall en lättstickad modell (flätknutarna har jag gjort många gånger förr för att jag gillar dem) så det blir nog flera...
Det är icke alls nördigt, jag kan tycka det är spännande att se hur något jag har gjort ser ut när det finns hos någon annan. Och jag är jättenöjd med färgerna, de är precis sådana jag tycker om.
Användarens profilbild
Av Marion
aina skrev:Min mössa som jag fick är så fin!!!! Grå stor härlig pösig och med några blommor på. :eld: Längtar efter snön.
Det är bara ett problem. Den är mycket finare än den jag virkat. Hur ska jag nu tordas skicka min mössa? :hmm:
:rodna: Det var väl inget speciellt... Fast den är brun, inte grå ;). Har gått runt och varit jätteorolig för om den blev för stor, den blev ju jättelik tycker jag i efterhand :hide:. Idén till blommorna med säkerhetsnål fick jag här. Du kan välja om du vill ha dem på mössan eller inte, de går att sätta fast på tröjan eller jackan om det passar bättre :).
Jag är alldeles säker att din virkade mössa är jättefin! Och det tycker den som får din mössa säkert också.
Användarens profilbild
Av zandrama
Nu har jag fått hem garnet, och det är helt underbart! Det är så mjukt och gosigt och uuuunderbaaaaart! Frågan är hur jag ska kunna skicka iväg den här mössan?! :shock:
Jag hoppas mottagaren tycker om den också, fast den är orange/röd åt det rosa hållet och hon har sagt jordiga färger. :|
Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:
glis skrev:Jag går in på den här tråden varje gång jag är inne på SB bara för att titta på hur fin mössan jag stickade ser ut på Fryle. :hide: Är det nördigt? Det är lurigt att välja färger man inte själv är så säker på så jag hoppas att de dög. Det var i alla fall en lättstickad modell (flätknutarna har jag gjort många gånger förr för att jag gillar dem) så det blir nog flera...
Det är icke alls nördigt, jag kan tycka det är spännande att se hur något jag har gjort ser ut när det finns hos någon annan. Och jag är jättenöjd med färgerna, de är precis sådana jag tycker om.
Puh! Jag tycker färgerna är snygga ihop men är liksom inte tränad på dem så jag vågade inte riktigt lita på mitt eget omdömme. Kul!
Användarens profilbild
Av aina
Marion skrev:
aina skrev:Min mössa som jag fick är så fin!!!! Grå stor härlig pösig och med några blommor på. :eld: Längtar efter snön.
Det är bara ett problem. Den är mycket finare än den jag virkat. Hur ska jag nu tordas skicka min mössa? :hmm:
:rodna: Det var väl inget speciellt... Fast den är brun, inte grå ;). Har gått runt och varit jätteorolig för om den blev för stor, den blev ju jättelik tycker jag i efterhand :hide:. Idén till blommorna med säkerhetsnål fick jag här. Du kan välja om du vill ha dem på mössan eller inte, de går att sätta fast på tröjan eller jackan om det passar bättre :).
Jag är alldeles säker att din virkade mössa är jättefin! Och det tycker den som får din mössa säkert också.
Klart att den är brun, med lila blommor! Vad fick jag grått ifrån! :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:Åh, nu har jag fått en fantastisk mössa, den är väldigt fin och mycket skön! Den är av alpacka och nederkanten är fint mönsterstickad, ännu finare än på bilden.
Bild
Tack snälla glis!
Åh, var det du som hade stickat den fina! då vet jag vart jag ska vända mig när jag villl lära mig flätstickning. Du skulle ju bara sticka en vanlig randig sa du ju :)
Av corona
Här kommer till slut en bild på mössan jag stickade till solängel.

Modellen på mössan är härlig, modellen i mössan är mindre härlig :wink:

Bild
Användarens profilbild
Av mimme
Jag har ett erkännande... :hide:

Jag har inte gjort någon mössa...
efter jag anmälde mig till tråden så fick jag helt plötsligt jobb :D
Men det innebar att jag inte hinner med mina kreativa utsvävningar längre.

Men räds inte, jag har en finfin hemgjord mössa som har skickats iväg idag.
Min mamma fick virka en mössa till min mottagare. Hoppas det är okej...
Det blev en finfin grön sak i ullgarn.
Blev riktigt avundsjuk, ville nästan behålla den själv.
Mor min gjorde även en matchande virkad blomma att fästa på hatten, men jag gillade den bättre utan, så jag lät den vara lös, men har skickat med den om mottagaren önskar sätta på den själv.

Tyvärr blev det inga bilder, min usb-port funkar inte...
Hoppas du blir nöjd!
Användarens profilbild
Av mimme
4ungar Ej Sänt - Ej Fått
aina Ej Sänt - Fått
Annamamman Sänt - Ej Fått
annelie Ej Sänt - Ej Fått
Annika E Ej Sänt - Ej Fått
Asereth Ej Sänt - Ej Fått
binaem Ej Sänt - Fått
corona Sänt - Ej Fått
Emmiez Sänt - Fått
exiteme Sänt - Ej Fått
Fryle Sänt - Fått
glis Sänt - Ej Fått
HH Ej Sänt - Fått
Häjk Ej Sänt - Ej Fått
kleopatrina Sänt - Ej Fått
knyttet & K Ej Sänt - Ej Fått
kvarnvik Sänt - Ej Fått
LisaMarie Ej Sänt - Fått
lotti Ej Sänt - Ej Fått
Maddemoa Sänt - Ej Fått
Maerion Sänt - Ej Fått
Marion Sänt - Fått
mimme Sänt - Ej Fått
noranora Ej Sänt - Ej Fått
pejgan Ej Sänt - Ej Fått
Sarah* Ej Sänt - Fått
Sassi Sänt - Ej Fått
smedsboemma Sänt - Fått
smultronbarn Ej Sänt - Fått
sofiutane Sänt - Ej Fått
solängel Sänt- Fått
stream Ej Sänt - Fått
suskiv Ej Sänt - Ej Fått
zandrama Ej Sänt - Fått
zingo Sänt - Ej Fått
zmurfan Ej Sänt - Fått

För att ändra i listan:
Citera SENASTE inlägget med sänt-/fått-lista, ändra i listan, ta sedan bort [ quote ] och [ /quote ] och skicka.

Låt detta meddelande ligga kvar!
Användarens profilbild
Av aspen
nu, blev den färdig.
Jag hoppas den duger. Den skulle duga åt mig men jag är inte riktigt nöjd ;-) , eller både och, men om man säger så här:
Det syns att jag inte är proffessionell virkare ;-)

Kort är taget, men nu åkr jag till jobbet :-)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 33

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?