Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av marlene
marlene skrev:
Josefina skrev:
Det här är den veluoren jag har. Den enda som jag eg är tveksam till att byta bort är den röd/rosa-randiga.

dom tre längst ner mot höger är från kallikå.
Den ärtgröna och potrollblå är ganska stora bitar (1 m vardera tror jag) De andra är 60 cm på längden om jag minns rätt.
Rosa vill jag ändå inte ha :D Petrol, grönt och orange ser intressant ut, men som sagt det måste vara nog stor bit för att jag ska kunna sy nått åt W av det. Jag ska mäta hur stort det måste vara på en lite liten stund (ska bara se mitt program klart det slutar 22) Då kan jag även mäta och kolla skicket på tygerna som jag har
Här finns tygerna http://minlampa.blogg.se/ det står hur stora dom är samt ev skavanker nu ska jag gå och se hur mycket tyg som går till ett par byxor åt W
Av Marine78
Josefina skrev:
Det här är den veluoren jag har. Den enda som jag eg är tveksam till att byta bort är den röd/rosa-randiga.

Bild
dom tre längst ner mot höger är från kallikå.
Den ärtgröna och potrollblå är ganska stora bitar (1 m vardera tror jag) De andra är 60 cm på längden om jag minns rätt.
Ohhhh, den randiga Kalikå velouren skulle jag gärna byta till mig! Något särskilt du skulle vilja ha i utbyte! Har nästan hur mycket som helst att byta med *skratt*. Velour, trikå inte så mkt vanliga bomullstyger utan i stort sett bara sådant man kan göra barnklädr utav.
Användarens profilbild
Av marlene
Ok, nu har jag mätt den bit jag behöver för att få ut ett par byxor i storlek 130 (mönstret var 130, jag syr 128 om jag syr åt W nu) Den blev 80 cm på höjden, detta är utan sömsmån men eftersom mönstret är lite stort s säger vi 80 cm och ganska precis 100cm på bredden
Av Nettan
Söker:
Tyg att sy vårmössor till barnen
Mudd.
Tyg till en tunika strl 86/92. (kortärmad)

Har:
Rött IKEA flodhästtyg
Rött med ankor
Grön Jyskvelour. (tunn och sladdrig men tror att den kommer passa till svala sommarplagg till ungarna)
Blått med vita elefanter
Rött med vita hjärtan
Rosa med dökallar
Blått och vitt smala ränder
Blågrönt (typ turkosaktig, svår att beskriva) med kossor och andra ladugårdsdjur
Blått och gult med havsmotiv
eventuellt lite grönt flodhästtyg
Senast redigerad av Nettan den tor apr 17, 2008 23:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fina
marlene skrev:Ok, nu har jag mätt den bit jag behöver för att få ut ett par byxor i storlek 130 (mönstret var 130, jag syr 128 om jag syr åt W nu) Den blev 80 cm på höjden, detta är utan sömsmån men eftersom mönstret är lite stort s säger vi 80 cm och ganska precis 100cm på bredden
Nu kan jag inte mäta förrän imorgon (är på skolan och sover över) men det innebär att jag tror att det orangea är för kort. Det gröna och petrolblå tyget var bredare än vanligt och som sagt 1 meter långa. Har klippt en liten bit i hörnet på det petrolblå. Ska se om jag kan få O att mäta ordentligt och ta bild (så att du ser hur det ser ut, där jag klippt). Men de räcker absolut till brallor i alla fall. :D
Har kollat på dina tyger. Vill fortfarande ha pompeija-tygerna. (båda två-tror du att du vill byta det röd/svarta nu då? :wink:)
Användarens profilbild
Av Fina
Marine78 skrev: Ohhhh, den randiga Kalikå velouren skulle jag gärna byta till mig! Något särskilt du skulle vilja ha i utbyte! Har nästan hur mycket som helst att byta med *skratt*. Velour, trikå inte så mkt vanliga bomullstyger utan i stort sett bara sådant man kan göra barnklädr utav.
Vet inte vad jag skulle vilja ha, ta en bild och sukta mig! 8) (den är 60 cm lång, kommer inte ihåg bredden)
Användarens profilbild
Av marlene
Josefina skrev:
marlene skrev:Ok, nu har jag mätt den bit jag behöver för att få ut ett par byxor i storlek 130 (mönstret var 130, jag syr 128 om jag syr åt W nu) Den blev 80 cm på höjden, detta är utan sömsmån men eftersom mönstret är lite stort s säger vi 80 cm och ganska precis 100cm på bredden
Nu kan jag inte mäta förrän imorgon (är på skolan och sover över) men det innebär att jag tror att det orangea är för kort. Det gröna och petrolblå tyget var bredare än vanligt och som sagt 1 meter långa. Har klippt en liten bit i hörnet på det petrolblå. Ska se om jag kan få O att mäta ordentligt och ta bild (så att du ser hur det ser ut, där jag klippt). Men de räcker absolut till brallor i alla fall. :D
Har kollat på dina tyger. Vill fortfarande ha pompeija-tygerna. (båda två-tror du att du vill byta det röd/svarta nu då? :wink:)
Ok, då är jag intresserad av det gröna och petrol. Vad säger du om det bruna och halva det det röd/svarta :wink:
Av Marine78
Josefina skrev:
Marine78 skrev: Ohhhh, den randiga Kalikå velouren skulle jag gärna byta till mig! Något särskilt du skulle vilja ha i utbyte! Har nästan hur mycket som helst att byta med *skratt*. Velour, trikå inte så mkt vanliga bomullstyger utan i stort sett bara sådant man kan göra barnklädr utav.
Vet inte vad jag skulle vilja ha, ta en bild och sukta mig! 8) (den är 60 cm lång, kommer inte ihåg bredden)
Jag har ju så himla mycket tyg *skratt*, men kika på dessa länkar så ser du det allra mesta som jag har:

Velourtyger:
Bild

Manchester, fleece, trikåer:
Bild

och en hel massa trikåer, följ länken ;-)
http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/1 ... ed_go.html

Önskas närbild på något skall jag ordna det. Orkar bara inte ställa mig o fota allt enskilt nu, bättre du får en hint om vad som finns ;-)

Är din velourbit på full bredd? Elelr är det klippt något på bredden?
Användarens profilbild
Av Silverälva
Bild
Bild

någon händig som kan göra något av dessa gamla gardiner? Byte?
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh jag vill ju vara med :D

Vad vill jag ha då?
Ja lite plysch kanske eller nåt fint tyg med mönster i bomull till nåt kul.
Och mudd i andra färger

Vad kan jag tänkas ha att byta med då?
Måste nog kika på det.
Har ett gammalt 70 talstyg med moln på, men det är ju solblekt :roll:
Ett annat 70 talstyg med stora cerise? blommor på, och lite små bitar av annat, ska fota så fort jag hinner
Användarens profilbild
Av Fina
marlene skrev:
Josefina skrev:
Ok, då är jag intresserad av det gröna och petrol. Vad säger du om det bruna och halva det det röd/svarta :wink:

Jag förstår att du knorrar med det rödsvarta, men jag vill helst ha hela. Velourtygerna är av riktigt bra kvalité (och var dyra!) och nu har jag kontrollmätt. De år 110 cm långa och ligger på 190 bredd. Om man räknar bort det jag klippt på petrolen är bredden 165 cm, dvs fortfarande bredare än vad det normalt brukar vara. När du fått känna på tygerna kommer du inte att ångra dig, de är verkligen bra!!
Användarens profilbild
Av marlene
Josefina skrev:
marlene skrev:
Josefina skrev:

Jag förstår att du knorrar med det rödsvarta, men jag vill helst ha hela. Velourtygerna är av riktigt bra kvalité (och var dyra!) och nu har jag kontrollmätt. De år 110 cm långa och ligger på 190 bredd. Om man räknar bort det jag klippt på petrolen är bredden 165 cm, dvs fortfarande bredare än vad det normalt brukar vara. När du fått känna på tygerna kommer du inte att ångra dig, de är verkligen bra!!
om jag inte är helt ute och cyklar så har jag sett det petrollblå, även om jag inte sett just din bit. Men ok om jag får får både det gröna och det petrol så får du båda bitarna
Användarens profilbild
Av Fina
marlene skrev:
Josefina skrev:
marlene skrev:
Josefina skrev:

om jag inte är helt ute och cyklar så har jag sett det petrollblå, även om jag inte sett just din bit. Men ok om jag får får både det gröna och det petrol så får du båda bitarna
Hehe, var helt på det klara med att du skulle ha båda! (annars skulle jag inte våga argumentera för dom :oops: )
Användarens profilbild
Av marlene
Josefina skrev: Hehe, var helt på det klara med att du skulle ha båda! (annars skulle jag inte våga argumentera för dom :oops: )
:wink: Du får väl hojta till när du har tid att ses, enklast är väl att bara ses på stan typ :D
Användarens profilbild
Av Sanfora
Det är ingen som har mjukt jeans/denimtyg?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?