Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zmurfan skrev:Du råkar inte ha lust att dela med dig av mönstret?
Jag är sugen på att göra såna där till min släkt som också släpar runt på näsdukar.
Men jag är inget bra att sy på frihand.
Jag gjorde så här, och vad jag kan se blev mitt likadant som florins:
Sy ihop tygerna längs de korta sidorna. Vänd tuben du fått ut och in (vill man vara noga pressar man ju isär de här sömmarna ;-)). sen viker du ena långsidan in till mitten, och sen andra långsidan in mot mitten med rätsidan inåt och sy kortändarna.

Det var med andra ord gjort på fem minuter eller så!!!
Senast redigerad av Kaffemoster den lör dec 08, 2007 20:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Tabby
Så fina.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Kaffemoster skrev:
Jag är sugen på att göra såna där till min släkt som också släpar runt på näsdukar.
Sy ihop tygerna längs de korta sidorna. Vänd tuben du fått ut och in (vill man vara noga pressar man ju isär de här sömmarna ;-)). sen viker du ena långsidan in till mitten, och sen andra långsidan in mot mitten med rätsidan inåt och sy kortändarna.

Tack!
Ska undersöka lite senare och se om jag förstod det där. Annars kommer jag tillbaka. :) Är inte helt säker på att jag kopplade det där. Men vi ser väl.
Användarens profilbild
Av Groover
Jättefina och vilken smart idé!
Användarens profilbild
Av elisabet
Jättefiina :D
Användarens profilbild
Av florin
zmurfan skrev:
Kaffemoster skrev:

Tack!
Ska undersöka lite senare och se om jag förstod det där. Annars kommer jag tillbaka. :) Är inte helt säker på att jag kopplade det där. Men vi ser väl.
Precis så där hade jag oxå beskrivit hur jag gjort.
Av corona
Det där vita man skymtar i mitten är alltså näsdukarna? Inte ngn form av "stängningsanordning"?
Av surftrollet
Vilken bra idé! :D Jag kunde inte motstå att sy mig några stycken. Fast nu vet jag inte vad jag ska ha dem till... :? En kommer ligga i sängen, toppen med tyg istället för den prassliga plasten som väcker det barn som sover. :)
Användarens profilbild
Av florin
corona skrev:Det där vita man skymtar i mitten är alltså näsdukarna? Inte ngn form av "stängningsanordning"?
Jo, det vita är näsdukarna. Stängningsanordning tycker jag inte att man behöver, även då det bara återstår en näsduk så stanar den kvar i fodralet.
Användarens profilbild
Av tulasi
Åh vad fina! :love:
(önskar jag oxå kunde sy....)
Användarens profilbild
Av Fulfot
Superfina!!! Speciellt dom gröna var ursnygga! :love: Vilken bra idé! Slippa dom där plastförpackningarna som ändå går sönder och så har man näsdukar i hela väskan. :twisted: Om jag inte hade haft tummen mitt i handen så hade jag sytt ett gäng. Jäkla tummar! :hopmad: :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
Man får ju inte göra reklam för egna saker här, men jag måste ju få skriva till er att om jag gärna ville ha ett såntdär fodral (jo det vill jag, men jag inbillar mig att jag kan sy ett själv) så hade jag gått in på florins blogg och frågat om det går att beställa av henne...
Användarens profilbild
Av Squig
florin skrev:
Squig skrev:Superfina! Superbra :idea:

Har du beställt dina namnlappar eller har du gjort dem själv??
De är från minanamnband.se

Tack! *vill genast beställa*
Användarens profilbild
Av sacha42
superfina som allt du gör :D
Användarens profilbild
Av Mammut
Sy ihop tygerna längs de korta sidorna. Vänd tuben du fått ut och in (vill man vara noga pressar man ju isär de här sömmarna ). sen viker du ena långsidan in till mitten, och sen andra långsidan in mot mitten med rätsidan inåt och sy kortändarna.
:mitvit: :hmm: :?: :oops: :roll:

Jag behöver beskrivning, typ: Klipp 2 bitar tyg 10*15 cm, lägg tyget räta mot räta..bla bla...
Hur länge får man skylla på amningshjärna egentligen??
Förresten...Grymt fina fodral! :tumup:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?