Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
mimmis skrev:Jag skulle gärna vilja se bilder på era färdiga filtar, jag har precis börjat med en men är osäker på om färgerna blir så bra tillsammans...
Min blev såhär, hade bara bild på den när trådarna inte var fästa.

Bild

brun,grå,turkos,rosa

Skulle jag göra en till, så hade jag använt samma färg i mer än en rad, nu blev det vääääldigt många trådar att fästa :roll:
Av Jinxan
Fin!!

*sneglar på virknålen*
Användarens profilbild
Av Mipsan
otroligt snygg. Detta måste jag bokmärka :wink:
Av Emmiez
min blev bara halvklar :x typiskt mig.. den blir nog klar till Amandas barn eller barnbarn kanske :roll:
Användarens profilbild
Av mimmis
Annika80 skrev:
mimmis skrev:Jag skulle gärna vilja se bilder på era färdiga filtar, jag har precis börjat med en men är osäker på om färgerna blir så bra tillsammans...
Min blev såhär, hade bara bild på den när trådarna inte var fästa.

Bild

brun,grå,turkos,rosa

Skulle jag göra en till, så hade jag använt samma färg i mer än en rad, nu blev det vääääldigt många trådar att fästa :roll:
den var jättefin :) Då kör jag på med dom färger jag hade liggandes (rosa, blått, natur och brunt)

Ett tips: För att slippa fästa så många trådar till slut virkas trådänden från föregående v och trådänden från v det ska startas på in samtidigt som det virkas - dvs att st virkas om både lm-bågen och trådändarna.
Användarens profilbild
Av Monia
Så roligt att denna tråd har "kommit tillbaka"!! Jag tänkte i veckan att jag skulle vilja virka en sådan till min kusin som ska ha bebis isommar :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Annika80 skrev: Skulle jag göra en till, så hade jag använt samma färg i mer än en rad, nu blev det vääääldigt många trådar att fästa :roll:
Jag har tänkt att använda ett färgskiftande garn, så blir den randig utan att jag behöver bry mig.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Fryle skrev:
Annika80 skrev: Skulle jag göra en till, så hade jag använt samma färg i mer än en rad, nu blev det vääääldigt många trådar att fästa :roll:
Jag har tänkt att använda ett färgskiftande garn, så blir den randig utan att jag behöver bry mig.
Det har jag också funderat på. Ska bara avsluta den första filten först.... :roll:
Användarens profilbild
Av Bina
Jag får ju berätta att jag fick sug att göra en bebispresent... så nu har jag startat med ett grövre ullgarn och nål 4,5.

svårt med färgerna - liten aningen klarare är de irl.
Bild
Användarens profilbild
Av binaem
Bina skrev:Jag får ju berätta att jag fick sug att göra en bebispresent... så nu har jag startat med ett grövre ullgarn och nål 4,5.

svårt med färgerna - liten aningen klarare är de irl.
Bild
Jag ska också börja på en ny snart. Håller precic på att avsluta en filt till Emelia i ett helt annat mönster och skall sedan göra en vågig till Natte.
Av Abunai
Kanske man ska ta och försöka sig på... någongång... :roll: Tassar så länge.
Användarens profilbild
Av hermana
Bokmärker för höstprojekt. :D
Av Emmiez
kanske skall jag fortsätta med min :roll:
men vad skall den användas till, Amanda använder ju inte vagn, och sängen känns inte som om den passar, får väl göra den till hennes dockor i framtiden, eller så gör jag om den till nåt annat :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?