Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmilsMamma
amöba skrev:
Sussi med Maja skrev:
He.ma skrev::love: vilka fina!!!! Såna skulle man ha men varför har man barn med så långa namn :hmm:
Ja, och varför har man så många barn? :wink: hur snyggt är det med sju brickor runt halsen??? 8)

Men de är verkligen superfina!
Men om du hänger dem på rader med en enkel liten ring emellan, t.ex 2 + 3 + 2. Och på en kedja så att de kan hänga med lite mellanrum. Det skulle väl kunna vara snyggt?! Om det ens är begripligt hur jag menar.... ;)
Jag förstår precis!!! Jättebra idé även om man har färre barn (då kan man ha det som armband :lol: )

Eller förresten, jag läste inte ordentligt tror jag! Jag ser framför mig "stavarna" med en liten ring i varje ända, länkade efter varandra (alltså en stav med namn + liten ring + nästa stav med annat namn + liten ring osv)
Användarens profilbild
Av amöba
Så tänkte inte jag, men det är ju en ännu bättre lösning! :D

(Jag tänkte att de skulle hänga som långa "istappar" ner från kedjan liksom.)
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
amöba skrev:Så tänkte inte jag, men det är ju en ännu bättre lösning! :D

(Jag tänkte att de skulle hänga som långa "istappar" ner från kedjan liksom.)
Det kan ju bli toppensnyggt det också! Så gör man stavarna lite lika långa (efter barnens namns längd) och sätter den längsta i mitten (typ) :lol:
Användarens profilbild
Av Tina2
Halloj!...
Skall räkna lite på tillverkningskostnader och så, men inboxa en intresseanmälning, så kanske?...

(Jag förstår precis att det beror på pris, det beror ju på lite hur mycket som behöver köpas in också. -namnlängder, antal osv...)

Bara kollar om det finns intresse, och räknar på det.
Det tar ett litet tag med leverens också.

Roligt att det gillas!...
Av Sussi med Maja
amöba skrev:
Sussi med Maja skrev:
He.ma skrev::love: vilka fina!!!! Såna skulle man ha men varför har man barn med så långa namn :hmm:
Ja, och varför har man så många barn? :wink: hur snyggt är det med sju brickor runt halsen??? 8)

Men de är verkligen superfina!
Men om du hänger dem på rader med en enkel liten ring emellan, t.ex 2 + 3 + 2. Och på en kedja så att de kan hänga med lite mellanrum. Det skulle väl kunna vara snyggt?! Om det ens är begripligt hur jag menar.... ;)
Ja, det kan nog bli jättesnyggt! :D men förmodligen väldigt dyrt...
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh jättefina Tina! Jag har också spanat på färdiga sådana på nätet men tyckte priset var lite väl i överkant på de flesta 500-600kr minst för 3 namn, så börjar du tillverka och det blir ett bra pris har du en köpare här med :D
Användarens profilbild
Av florin
Annika80 skrev:Åh jättefina Tina! Jag har också spanat på färdiga sådana på nätet men tyckte priset var lite väl i överkant på de flesta 500-600kr minst för 3 namn, så börjar du tillverka och det blir ett bra pris har du en köpare här med :D
Jag tycker inte att det är särskillt dyrt faktiskt. För det fösta är det ett helt unikt smycke som är gjort för hand :D Sen tar de ju lite tid att göra och så kostar ju silvret... Jag skulle köpa dem för 200:-/st :lol:
Av tigre
florin skrev:
Annika80 skrev:Åh jättefina Tina! Jag har också spanat på färdiga sådana på nätet men tyckte priset var lite väl i överkant på de flesta 500-600kr minst för 3 namn, så börjar du tillverka och det blir ett bra pris har du en köpare här med :D
Jag tycker inte att det är särskillt dyrt faktiskt. För det fösta är det ett helt unikt smycke som är gjort för hand :D Sen tar de ju lite tid att göra och så kostar ju silvret... Jag skulle köpa dem för 200:-/st :lol:
Det skulle nog jag med! De ar fantastiskt snygga!! jag vill ha en till min man som fyller ar om en manad... :roll:
Användarens profilbild
Av Tina2
Hoppsan...
Det fanns visst intresse!!
:shock: :D
Många blev det!...

Jag håller som bäst på att förhandla lite om inköpsprisr ( ju billigare dessto billigare) men som någon påpekat tidigare i tråden så är silver (ävan arbetssilver och delar) ganska dyrt!...
Det blir nog inga 99 kronors halsband...

Fick dock i present igår av maken verktyg och slipmaskin som behövs till arbetet.

Nu kliar det rejält i fingrarna att få sätta igång!
Det verkar onekligen bli en del att göra! Men jag skall ju hinna sy också, så jag har samspråkat lite med en kompis om att samarbeta lite!
För viktigast, jag vill ju hinna vara mamma också!

Sedan, då alla mina älskade barn går på dagis, så kan man köra heltid med arbetsuppgifter man tycker är roligt! Det vore ballt!...

Jag håller er uppdaterade!
Användarens profilbild
Av Stream
Åhh, det låter jättespännande! Lycka till :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Å vad spännande!
Väntar ivrigt på hur det går!
Nä 99:-/halsband låter lite väl billigt.
Det tar ju lite tid att göra oxå!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Det där med barnens namn på en silverplatta...
Det finns färdiga plattor (metall förvisso) att köpa på hobbyaffärer.
Kan man bara rista in ett namn lite snyggt på dem så funkar ju det. De plattorna jag såg kostade under 25:-

Jag har gjort mig en egen variant med pärlor. Hittade en pärlsort som jag hade som man kunde skriva på.
Pärlorna är trädda på en hattnål och fastsatt i en liten ring.
Bild
Användarens profilbild
Av Mammut
Tina2! :app: Jättefint! Har varit på jakt efter såna...så snyggt med lite tjockare brickor! :tumsup:
Skickar ett PM med intresseanmälan!
Av belinda
:shock: hjälp varför öppnade jag inte tråden tidigare, jättefint ju! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?