Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jag71
snygg!
Användarens profilbild
Av aneeha
Jättesnygg!! Jag har också just sytt klart en sele som är till min vän som fått barn. Den har väldigt breda axelband, men ändå vadderade, men inte så brett midjebälte, men däremot brett band och spänne: som bilbältesbredd. Hittills verkar den bra men jag ska hårdtestaoch fota imorgon när sjalbarnet är vaket.

När de gäller huvudstöd har jag inga bra tips, mer än att fästet mot selen ska vara rejält brett så att inte huvet trillar utanför, men man måste lämna lite plats för armarna om man har ett barn som vill ha dem utanför. Använder istortsett aldrig huvudstödet på colibrin för att det är så krångligt att få på sig på egen hand, och inte på den hemsydda MTn för att det inte lämnar armplats och inte på den gamla hemsydda selen som bara sambon bär med för det huvudstödet är för smalt...
Användarens profilbild
Av Fina
Lyckades dubbla även detta inlägg :?
Senast redigerad av Fina den sön mar 18, 2007 18:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fina
aneeha skrev: När de gäller huvudstöd har jag inga bra tips, mer än att fästet mot selen ska vara rejält brett så att inte huvet trillar utanför, men man måste lämna lite plats för armarna om man har ett barn som vill ha dem utanför. Använder istortsett aldrig huvudstödet på colibrin för att det är så krångligt att få på sig på egen hand, och inte på den hemsydda MTn för att det inte lämnar armplats och inte på den gamla hemsydda selen som bara sambon bär med för det huvudstödet är för smalt...
Oj! :shock: Det var en del att tänka på... hmm... Den kanske får vara huvudstödslös då.. :hmm:
Användarens profilbild
Av aneeha
:oops: :oops: det var faktiskt inte meningen att vara så negativ som det inlägget blev, utan snarare att det är bäst om du inhämtar info från nån som använder sitt huvudstöd, samt lite synpunker på utformning.... Tyra är ju rätt så stor nu så hon är liksom för lång för de flesta huvudstöd
Av belinda
Naaaääj vad snyyygg sele, jag dör på fläcken :shock:
Av surftrollet
Jättesnygg! :tumsup:

Om jag får komma med en teori om varför den inte avlaster så mycket på höfterna, så tror jag att fästena sitter lite långt ner, så att axelbanden lyfter för långt ner mot baken för optimal avlastning på höfterna.
Användarens profilbild
Av Fina
esarina skrev:Jättesnygg! :tumsup:

Om jag får komma med en teori om varför den inte avlaster så mycket på höfterna, så tror jag att fästena sitter lite långt ner, så att axelbanden lyfter för långt ner mot baken för optimal avlastning på höfterna.
Japp, det tror jag oxå. :D Såg det innan jag ens prövade den, ids bara inte sprätta och sy om det riktigt än. Vill vara lite mera skärpt så att jag inte tar sönder den (är trött för att jag pluggar till en tenta)
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Oh så fin!
Användarens profilbild
Av Crappy
dödligt vackert :)
Användarens profilbild
Av Fina
Tack alla! :heart:

Den var ganska så pillig att göra, men vadderade axelband och midjebälte. Använde skumgummi som tog tid att klippa till och som sagt, pilligt att få till någorlunda snyggt. Jag skulle säga att det är enklare att göra en MT, inte lika många detaljer, fast det avgör man ju själv :roll: , men det är inte såååå stor skillnad. Nästa bärsele jag gör kommer inte att bli lika pillig nu när jag redan gjort en.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?