Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av belinda
fantasiflicka skrev:
belinda skrev:vänd arbetet fantasiflicka! :D
och det kommer inte synas sen, det blir lika på båda sidrona menar du alltså... :D :?: :D
ja precis ,det är min erfarenhet, bara för att du frågar blir jag osäker, men alltså, det är aldrig så att man klipper av garnet och börjar i andra änden när man virkar, utan man vänder alltid, så nu har jag tänkt högt, jo det stämmer, vänd arbetet du med gott samvete :lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
På virkning blir det två olika sorts mönster om man virkar fram och tillbaka eller runt. Filten är virkad fram och tillbaka. Lägg upp tre luftmaskor för vändningen och låt dessa vara första stolpen i nästa varv.
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Fryle skrev:På virkning blir det två olika sorts mönster om man virkar fram och tillbaka eller runt. Filten är virkad fram och tillbaka. Lägg upp tre luftmaskor för vändningen och låt dessa vara första stolpen i nästa varv.
Ja, det blev ju bra när jag väl virkade! :D :D
har nu virkat snart två "varv" på min filt, den ska bli ganska stor! :D
Användarens profilbild
Av melon
fantasiflicka skrev:
Fryle skrev:På virkning blir det två olika sorts mönster om man virkar fram och tillbaka eller runt. Filten är virkad fram och tillbaka. Lägg upp tre luftmaskor för vändningen och låt dessa vara första stolpen i nästa varv.
Ja, det blev ju bra när jag väl virkade! :D :D
har nu virkat snart två "varv" på min filt, den ska bli ganska stor! :D
Va roligt att du har kommit igång! :D Bildbevis vill vi se sen!
Användarens profilbild
Av Ester
synd att jag inte fattar nånting alls...kan du visa mig live fantasiflicka?
Användarens profilbild
Av Elina
Hur går det för er tjejer??
Jag har kommit nästan 20 cm på min filt som jag använder restgarner till.

Jag har några tips efter att ha börjat själv...
Gör uppläggningsvarvet EXTREMT löst, med typ dubbelt så stor nål som du tänker använda sen. Det gjorde inte jag, och nu är den jätte stramig i nederkant :(

Precis som på bilden så ska man ha berg i båda ändarna, och för att inte filten ska växa sig bredare och bredare ( vilket den gör om an bara virkar på ) så vänd så här = Efter att ha gjort 3 stolpar i 1 ( den sista kullen ) virka 3 stolpar ( inte 4 som man borde göra ) vänd med 2 luftmaskor som blir den första stolpen på nästa varv och gör 3 stolpar och sen ökningarna....

Ska vi ta lite "in process" kort??
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Elina skrev:
Jag har några tips efter att ha börjat själv...
Gör uppläggningsvarvet EXTREMT löst, med typ dubbelt så stor nål som du tänker använda sen. Det gjorde inte jag, och nu är den jätte stramig i nederkant :(

Ska vi ta lite "in process" kort??
Japp, så är det för mig med... :?
Jag har gjort min ganska stor och har kommit kanske tio cm... :D
Användarens profilbild
Av amöba
Jaaa, kom igen med bilder! Jag är jättenyfiken (och fattar tyvärr fortfarande inte alls hur man ska göra :roll:).
Användarens profilbild
Av Panakeia
amöba skrev:Jaaa, kom igen med bilder! Jag är jättenyfiken (och fattar tyvärr fortfarande inte alls hur man ska göra :roll:).
ajaja, att du inte sa det i trosdags, då kunde jag juh hjälpt dig när vi sågs hos Sara!
Användarens profilbild
Av amöba
Panakeia skrev:
amöba skrev:Jaaa, kom igen med bilder! Jag är jättenyfiken (och fattar tyvärr fortfarande inte alls hur man ska göra :roll:).
ajaja, att du inte sa det i trosdags, då kunde jag juh hjälpt dig när vi sågs hos Sara!
Tror inte att jag hade sett filten då. Har dåligt med både garn och virknålar också. Sånt handarbete är inte min starka sida. Men där har vi en anledning att ses igen om inte annat! :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
amöba skrev:
Panakeia skrev:
Tror inte att jag hade sett filten då. Har dåligt med både garn och virknålar också. Sånt handarbete är inte min starka sida. Men där har vi en anledning att ses igen om inte annat! :D
japp! du e alltid välkommen, särskillt nu när joar går ner i dagistid så jag e hemma med honom så mycket!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ni som har börjat virka, vad använder ni för garn? Jag skulle vilja ha en med jättemånga färger, men jag får nog tänka om, jag har nog inte råd att köpa hur många nystan som helst... :? Hur mycket garn kan man tänka sig går åt? Det beror ju givetvis på hur stor filt man gör. Jag tänkte göra den lite större än babyfiltarna brukar vara. Lagom till en tvååring :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag funderade också på Alpaca (Drops). Jag gillar garnet, och så har jag lite sen tidigare. Det låter ju bra att du tycker att det funkar bra :D
Vilka färger har du köpt?
Användarens profilbild
Av Ester
men hallå!!! nu behöver jag HJÄLP!!! jag vill också kommaigång...kan nån komma hit och hjälpa mig NU!!!!!!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?