- tis jun 14, 2005 15:42
Jag är jättenöjd med min Bernina, men jag är väl präglad av min mamma som alltid haft det märket, och hon är utbildad sömmerska och har sytt massor med fina kläder på sin gamla Bernina (som min syster har nu).
Kan ju tillägga att jag _bor_ i Huskvarna *s*
Kirre skrev:Jo..en sådan var det. Hon var oxå nöjd med den ett tag, men sedan när hon skulle sy sin brudklänning, ville hon ha en bättre maskin:-)Cayenne skrev:En kompis hade en billighetsmaskin jag tror den hette bertina eller liknande, och den känndes plastig. Man kunde inte variera hastigheten genom att trycka olika hårt på pedalen, och det var dumt.Bernette kanske du menar? Jag har en sån (Bernette 60) och har inte tänkt på det där med hastigheten tidigare... Men du har nog rätt. Den är OK annars, men jag är inte stormförtjust i den. Min mamma har en Bernina, och den är toppen däremot! Fast också dyrare...
Jag är jättenöjd med min Bernina, men jag är väl präglad av min mamma som alltid haft det märket, och hon är utbildad sömmerska och har sytt massor med fina kläder på sin gamla Bernina (som min syster har nu).
Kan ju tillägga att jag _bor_ i Huskvarna *s*