Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
Puma skrev:Annika 80: Med tanke på resultatet, så såg det inte ut som om du behövde den i alla fall. :wink: Toppensnygg blöjväska!
Tack, men då skulle du sett mig där med fodret när det skulle sys ihop med yttertyget jag kände mig helt IQ befriad och vände och vred på allt tusen gånger :)
Användarens profilbild
Av naimiez
Puma skrev:Jag fick till en liten blöjväska enligt beskrivningen i länken ovan. Med beskrivningen gick det lekande lätt. Däremot så var tyget jag hade någon cm för smal för mallen så väskan blev lite smalare. Men jag får fortfarande i tre blöjor och en plastpåse m våtservetter.

Tyget är från en avkortad Bära Barn Lotusblomma (Ringsjal). Som etikett tog jag en sån där namnlapp som man stryker på för att märka upp dagiskläder. Jag satte också på en sån där hake, så man kan hänga på den på ringsjalen när man ska ut.

Bild
Jättefin! Hackar finns på Biltema också ;-)

Ni som har tygblöjor; har ni en sådan här påse till dem också? Kanske med utan sidentyg?? :roll:
Användarens profilbild
Av naimiez
tinaw skrev:De på min bild är för tygisar, utom den minsta uppe i vänster hörn.
Fast jag menar när de har blivit använda och skall hem för att tvättas....Kan ju inte blanda rena och smutsiga....
Användarens profilbild
Av naimiez
tinaw skrev:Ja, min ena är med PUL-insida och den andra med vanligt foder.
Såg det nu när jag läste hela din bildserie :oops: Tack!
Användarens profilbild
Av lenaj
tinaw skrev:
Annika80 skrev:Ja men den är på engelska bara, lite synd, för när jag ska sy så gillar jag beskrivning på svenska :wink:
Varsågod :D

http://web.bitnet.net/baranara/tillfall ... index.html

Här är mina senaste påsar:

Bild

Jag har foder i tre och PUL i en (en av de blå-grön-lila). Superpraktiskt!
Oj, så bra beskrivning du har gjort!!! Dom är ju kanonbra, o nu är det ju inte något problem att sy dom! Jag har inte provat än, för jag tyckte det var svårt med den englska beskrivningen. (Hadde tänkt testa men det här var ju toppen!! ) :tumsup:
Användarens profilbild
Av Monia
tinaw skrev:
Annika80 skrev:Ja men den är på engelska bara, lite synd, för när jag ska sy så gillar jag beskrivning på svenska :wink:
Varsågod :D

http://web.bitnet.net/baranara/tillfall ... index.html

Här är mina senaste påsar:

Bild

Jag har foder i tre och PUL i en (en av de blå-grön-lila). Superpraktiskt!
Wow vad fina dom är Tinaw!!!! :tumsup: och bra bildserie! Säljer du PUL?
Användarens profilbild
Av lenaj
Dumma jag...
Vad är PUL? :oops:
Användarens profilbild
Av naimiez
lenaj skrev:Dumma jag...
PUL- tyger ( polyutherane laminated) används i dag till bland annat blöjbyxor och till utsidan på allt-i-ett och fickblöjor. De är "vattentäta", men utan tillräckligt absorbtionsmaterial läcker allt till slut. (http://www.babyheaven.se/Webbutik/pulbomull.htm)
Användarens profilbild
Av lenaj
naimiez skrev:
lenaj skrev:Dumma jag...
PUL- tyger ( polyutherane laminated) används i dag till bland annat blöjbyxor och till utsidan på allt-i-ett och fickblöjor. De är "vattentäta", men utan tillräckligt absorbtionsmaterial läcker allt till slut. (http://www.babyheaven.se/Webbutik/pulbomull.htm)
OK. Jag tackar för info! :)
Användarens profilbild
Av Dweia
Har också tittat på de där "fodralen" men tänkt att såna borde man ju lätt kunna sy själv. Och så är det såklart en stjärna (mickz) här inne som har hittat en beskrivning! :D Kalasbra! Nu vet jag en som ska iväg o leta efter lite snyggt tyg imorgon.
Användarens profilbild
Av tinaw
Monia skrev: Wow vad fina dom är Tinaw!!!! :tumsup: och bra bildserie! Säljer du PUL?
Tack :oops: :D

Nej, jag säljer inte PUL. Helen på Babyheaven gör det. Och så ekopirpana i finland.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?