Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
exiteme: Gillar hysteriskt färgglatt, svart, silver, naturmaterial, galet & ickegalet. Dvs är lättroad. :)
Föredrar saker att använda framför prydnadssaker. Inga allergier, men jag klarar inte minsta lilla stickigt material runt halsen.

Fryle: Gillar naturmaterial, alla färger, älskar choklad (helst inte mörk). Stickar, virkar, syr. Allergisk mot nötter (tål "spår av" samt mandel, jordnötter och kokos). Har katter. Dricker de flesta teer samt kaffe av hela bönor.

HPe: gillar naturmaterial, gärna ull- fast roligt garn är alltid också kul! :) Stickar, är halvdålig på pyssel i övrigt. :rodna: Gillar saker man kan använda, alla färger. :D Äta... Tja, gillar ljus-aktig choklad(inte helmörk då) men mellanting går bra, kaffe, hemgjorda smaskigheter. Just det, vi har katt. Hon ligger sällan i garnet/grejerna hemma, men halvofta i knät.

lilla trasdockan Älskar retro, pasteller och alla slags pyssel. Jag syr, virkar och gör textiltryck samt paracord. Dricker grönt te och mustigt kaffe. älskar mörk choklad och cocos.

LottaLuvin: Gillar naturmaterial, gärna ull till min slända eller ditt favvogarn. Färgglatt eller lugnt och harmoniskt. Äter inte socker, mjöl, sötningsmedel. Har Hjalmar som blir två i vår, det mesta inom textilt hantverk är spännande som material särskilt om det är begagnat eller eko och reko.

Maddemoa: Gillar naturmaterial, starka färger, stickar, virkar, har börjat spinna lite på slända. Gillar återbruk. Dricker te, grönt och svart. Älskar choklad men tål inte nötter eller mandel(spår av går bra)

Smultronbarn Gillar det mesta i pysselväg och stickar, syr, gör smycken och egna födelsedags/julkort bland annat. :D (Är dock inte så bra på virkning, ljusstöpning och pärlplattor, men gillar att testa nya saker). Favoritfärgerna är lila, fuschia, grönt, mossgrönt och lite inslag av svart. Har svårt för väldigt småmönstrade saker, typ väldigt smalrandigt eller pepita, då blir jag lite yr i bollen. Gillar det mesta i godisväg (fast inte chokladdoppad frukt) och dricker både the och kaffe. Äter inget med lök. Kattallergi finns i familjen, men går bra om vi rollar av och vädrar bort ev kattspår. Har två barn, 8 år + 1 månad, samt en man med skägg. Inga husdjur.

Snurrfian Gillar naturmaterial, inga allergier, har hund. Jag syr, stickar, virkar, broderar och scrappar. Gillar det mesta förutom pastell färger. Dricker kaffe, te och äter nästan allt godis... Har lite svårt för choklad med likörer i, men gillar å andra sidan min egen hemgjorda nougatrulle med päronkonjak i... ;)

Trulsamin Gillar färg, naturmaterial, inga allergier men har pälsdjur (så dåligt att para ihop mig med en pälsdjursallergiker) Jag stickar, syr och gör egna salvor/tvål.
Användarens profilbild
Av Fryle
Maddemoa skrev:Sådär, om nu allt blivit rätt borde alla ha fått ett pm med sin byteskompis!
Pyssla på!
:app:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag passar på att ställa några frågor:
-Vill du helst ha något till bara dig själv, eller gärna något till barnen/familjen/hushållet?
-Är det något särskilt du saknar just nu, eller önskar dig?

Och så svarar jag på mina egna frågor :wink: :
Jag vill ha något till mig själv eller till hushållet och det är inget särskilt jag önskar mig just nu.
Användarens profilbild
Av exiteme
Fryle skrev:Jag passar på att ställa några frågor:
-Vill du helst ha något till bara dig själv, eller gärna något till barnen/familjen/hushållet?

Och så svarar jag på mina egna frågor :wink: :
Jag vill ha något till mig själv eller till hushållet och det är inget särskilt jag önskar mig just nu.
Jag är ego, så jag vill ha till Me, Myself & I. :Hahaa:
OM jag får önska något, så är det tunna varma torgvantar att ha inomhus. Strl S. Har fått bajsskitvärk i mina händer.
Senast redigerad av exiteme den mån nov 17, 2014 19:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av LottaLuvin
Pulpåse för kissiga byxor önskas. Platt väggförvaring för pottleksaker och böcker.
Utklädningskläder! Storlek ca 86cl eller medium till large om det är till mig. ;)

Jag undrar om ni har barn ni bär för närvarande och i så fall främst hur? Och vad för småsaker i era liv som skulle behöva förvaring?

Svar på egna frågor är ja på ryggen eller i ringsjal på vänster höft. Och lappar på nästa fråga. Skriver ner saker och petar sedan in lapparna mellan böckerna i bokhyllan... Helt värdelöst!
Av Smultronbarn
Jag har två frågor också:

* Använder du smycken? I så fall vad?

* Vilken typ av julpynt gillar du? (Om du gillar förstås).
Användarens profilbild
Av LottaLuvin
Smycken: örhängen armband vristlänkar. Enkla och rena i formen vanligtvis.
Pynt: oömt! Och gärna hjärtan, I'm a sucker for hjärtan.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
* Använder du smycken? I så fall vad? Halsband, men jag är väldigt känslig, jag har inte kommit på mot vad, jag tror mest att det är huden som är tunn för även rena guld och silversmycken kan göra mig röd.

* Vilken typ av julpynt gillar du? (Om du gillar förstås). Gammeldags, hjärtan, halmfigurer, virkade stjärnor.

Jag undrar om ni har barn ni bär för närvarande och i så fall främst hur? Nej jag bär inga barn längre
Och vad för småsaker i era liv som skulle behöva förvaring? Hm alla? ;) Allt från hårsnoddar, nycklar, små bra att ha grejer saknar bra platser...
-Vill du helst ha något till bara dig själv, eller gärna något till barnen/familjen/hushållet? Till mig eller till hushållet, barnen får så mycket ändå! ;)
-Är det något särskilt du saknar just nu, eller önskar dig? Varma sockor, men jag har grova vader... ;) storl 42 i fötter så det är stort... :rodna:

Och så några egna frågor... Hm inte just nu, jag måste nog klura lite till först...
Användarens profilbild
Av HPe
Jag undrar om ni har barn ni bär för närvarande och i så fall främst hur?
Snart. :loving: vet inte hur det blir, men framtill. ;)
Och vad för småsaker i era liv som skulle behöva ?
Förvaring till mina stickor.

* Använder du smycken? I så fall vad?
Egentligen inte(får inte ha på jobbet), men gillar ändå fina armband och har funderat på att införskaffa ett amningshalsband.

* Vilken typ av julpynt gillar du? (Om du gillar förstås)
Gillar lyktor/ljus, men även sånt man hänger i granen. O tomtar.

Vill nog helst ha nåt bara till mej. :mrgreen:
Ååååå, kommer inte på nåt, men säkert massor!
Tjo, stickförvaring kanske. Eller en onbag till kommande Plutt...

Tror jag fick med allt nu. :D
Användarens profilbild
Av Trulsamin
-Vill du helst ha något till bara dig själv, eller gärna något till barnen/familjen/hushållet? Till mig själv eller hushållet, barnen får massor ändå och om jag ska få något får jag alltid fixa det själv.
-Är det något särskilt du saknar just nu, eller önskar dig? Inget speciellt, behöver INTE fler väskor ;)
* Använder du smycken? I så fall vad? Använder halsband (mest amningshalsband just nu) och örhängen
* Vilken typ av julpynt gillar du? (Om du gillar förstås) Älskar julgranskulor och snöflingor
Jag undrar om ni har barn ni bär för närvarande och i så fall främst hur? Och vad för småsaker i era liv som skulle behöva förvaring? Bär ett barn, 5 månader i framförallt sjal både fram och bak. Stickgrejjerna hade kunnat behöva förvaring
Användarens profilbild
Av Fryle
* Använder du smycken? I så fall vad? Nej, använder inte smycken.

* Vilken typ av julpynt gillar du? (Om du gillar förstås). Gillar inte julpynt. Men gärna juliga bruksartiklar, som grytlappar eller så. Fast vid närmare eftertanke kunde jag behöva någon liten personlig pynttingest på jobbet, gärna då med fågelanknytning, eller hjärtan, änglar, snöstjärnor... :mrgreen:
Av Smultronbarn
Jag börjar att svara på frågorna bakifrån:

Jag bär liten bäbis i trikåsjal och lite i sele just nu. :loving:

I mitt liv behöver det mesta sorteras upp just nu känns det som, men det som är mest akut att lösa förvaring till är mina pysselgrejer (sylådan, scrapbooking-prylarna och garnerna).

Jag gillar julpynt! :tumup: Vi har dock inte så mycket plats att ställa saker på (tex tomtar och adventsljustakar) men brukar hänga upp lite i granen och i fönstren tex.

Jag använder smycken nästan varje dag. Halsband, armband tex. (Det enda jag inte använder är örhängen, eller halsband med bar/synlig/naken wire).

Jag blir glad för vad som, om det är till hemmet eller barnen, men kanske lite extra glad om det är till mig själv.

Kan inte komma på att jag saknar något särskilt, men sockor och vantar brukar alltid gå åt. Gillar även mössor och halsdukar. Såsmåningom kommer jag nog behöva en bra pul-påse och en smart "bärsjalsväska" tänker jag. Och en sån där kaksprits. :mums:
Senast redigerad av Smultronbarn den mån nov 17, 2014 23:23, redigerad totalt 2 gång.
Av lilla trasdockan
* Använder du smycken? I så fall vad? Örhängen, dock inget som hänger ner. halsband älskar jag. tål inte nickel

* Vilken typ av julpynt gillar du? (Om du gillar förstås). Gammeldags i naturfärger, brunt, vit. silver är också fint

Jag undrar om ni har barn ni bär för närvarande och i så fall främst hur? Nej dom är stora nu
Och vad för småsaker i era liv som skulle behöva förvaring? fodral till mina fransstyling pincetter skulle verkligen behövas, å nått snyggt kuvert till tygtrosskydden å menskoppen. kanske iofs inte räknas som småsaker men ändå :)
-Vill du helst ha något till bara dig själv, eller gärna något till barnen/familjen/hushållet? Helst något till mej själv. barnen blir nog bortskämda ändå ;D
-Är det något särskilt du saknar just nu, eller önskar dig? Bler fina trosskydd, retroinspirerade accecoarer, ett gulligt kort med stärkande ord

Å så mina frågor med svar:
Använder du tygbindor/trosskydd och/eller menskopp? allt utom bindor
Vad önskar du INTE få i paketet? mjölkchoklad

Men jag blir glad för ALLT jag får om det så bara är en post-it lapp med en kram och en halväten polkagris :Hahaa:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?