Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
MuuM har jag redan messat :D
Jag är ute efter mönstret till inkamössan. Har också boken, men den ligger hemma i stan.
Ngn som kan fotografera av den till mig och maila? Behöver inte vara superbra bilder, bara så att det går att läsa hjälpligt.
Användarens profilbild
Av glis
Tassar:
Har köpt nya upplagan av boken "tvåändsstickat" på Dalarnas museum. Jag är riktigt sugen på att ge mig på det igen. Mest sugen är jag på att göra en livtröja med stickade ärmar. Verkar ju kanoners! Till råga på allt såg jag en jacka på Hemslöjden, också i Falun, i vadmal med hur mycket vidd som helst nedanför midjan. Man kanske borde kombinera?
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:Tassar:
Har köpt nya upplagan av boken "tvåändsstickat" på Dalarnas museum. Jag är riktigt sugen på att ge mig på det igen. Mest sugen är jag på att göra en livtröja med stickade ärmar. Verkar ju kanoners! Till råga på allt såg jag en jacka på Hemslöjden, också i Falun, i vadmal med hur mycket vidd som helst nedanför midjan. Man kanske borde kombinera?
Tvåändsstickning är skoj! Att göra ärmar skulle jag dock aldrig ge mig på...
Av Ponyo
MuuM skrev:
Ponyo skrev:MuuM hjälper mig :heart:
Mailat. :) Hoppas det syns.

Den här är också fin, jag gjorde ett gäng förra året. http://www.pickles.no/lille-luring-lue-votter-og-s/
Söta :loving:
Har så mycket som jag vill sticka.

Lite roligt med pickles, för nu när vi var på semester så träffade vi ett norskt par som vi klickade med. Med en jämnårig son och bf på samma dag som oss. De hade också flera missfall bakom sig, och idag fick jag reda på att de också väntar just en lillebror. Hon stickade också lite, och jag tipsade om pickles. :D
Oj, ny tråd.
Jag håller på för fullt med rockerfeller och är snart klar med första ledtråden men det är ju flera dagar kvar till nästa ledtråd kommer.
I förrgår stickade jag klart en sommartop och nu har jag världens dilemma. Börja på något nytt eller ta tag i ett av ufona i stickkorgen?
linafelicia skrev:Oj, ny tråd.
Jag håller på för fullt med rockerfeller och är snart klar med första ledtråden men det är ju flera dagar kvar till nästa ledtråd kommer.
I förrgår stickade jag klart en sommartop och nu har jag världens dilemma. Börja på något nytt eller ta tag i ett av ufona i stickkorgen?
Jag gör också Rockefeller är.dock inte klar ännu. Har bara hunnit 11 flikar. Får se omjag hinner till nästa ledtråd.
Användarens profilbild
Av MuuM
Maddemoa skrev:
Jag gör också Rockefeller är.dock inte klar ännu. Har bara hunnit 11 flikar. Får se omjag hinner till nästa ledtråd.
Länk?
MuuM skrev:
Maddemoa skrev:
Länk?
http://www.ravelry.com/patterns/library ... ockefeller
Stickade klart en liten pyttipanna igår. Den blev alldeles perfekt, och jag tror att det kommer passa mottagaren också. :)
Sitter och googlar stickor med utbytbara kablar och vet inte vad jag ska välja för ena.
Vill gärna ha färg på dem (olika färg på olika storlek) och inte trä. Denise har visst en ask med stickor färgad i regnbågens färger för ca 570:- inkl frakt. Är det ett bra pris?

För övrigt är jag nästan klar med min kompis sjal. Och nystanen kommer inte riktigt räcka utan jag måste avsluta med en mörkare kant uppe vid nacken. Men det kanske går bra det med. Har införskaffat ett garn som är snarlikt det andra i kvaliteten och ska prova med det. Fast först ska jag sticka klart mitt avslutande mönster. Jag lägger in ett kors på vardera sida om mitten gjort med aviga maskor på rät sida. Kompisen är kyrklig och troende så jag tänkte det kunde passa bra för henne. Ska bara hitta på ett namn på sjalen sen med. För det går ju inte kalla den Swallowtail när det inte följer det mönstret heller.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?