Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
kvarnkvik skrev:Fållar man inte delarna alls?
Undrar jag också. Jag vet att man egentligen inte behöver fålla viss trikå, men inte alls?
Cilia skrev:
kvarnkvik skrev:Fållar man inte delarna alls?
Undrar jag också. Jag vet att man egentligen inte behöver fålla viss trikå, men inte alls?
Jag har inte fållat
Användarens profilbild
Av Stark
puppan skrev:Jag är 163 lång och köpte 2,5 meter men hade velat ha mer tyg. Jag ville ha en längre midjemudd än hur det blev.
Hur lång kjol gjorde du?

Jag sitter just nu och funderar på kjollängden... Jag vill inte ha en lång klänning, men inte heller för kort. Jag är ju ganska kort själv (160 cm och korta ben) och har tyg så att den kan bli 75 cm lång, vilket känns låååångt. Att klippa vid 65 cm känns också lite långt, men kanske blir det bäst så?
Användarens profilbild
Av Stark
Cilia skrev:
puppan skrev:Jag är 163 lång och köpte 2,5 meter men hade velat ha mer tyg. Jag ville ha en längre midjemudd än hur det blev.
Hur lång kjol gjorde du?

Jag sitter just nu och funderar på kjollängden... Jag vill inte ha en lång klänning, men inte heller för kort. Jag är ju ganska kort själv (160 cm och korta ben) och har tyg så att den kan bli 75 cm lång, vilket känns låååångt. Att klippa vid 65 cm känns också lite långt, men kanske blir det bäst så?
Nu har jag börjat klippa... Jag tänkte lite fel, så jag kunde inte klippa den riktigt så lång som jag tänkte mig, utan det blev vid 62 cm. Förhoppningsvis är det inte för långt.
Jag gjorde från midjan ned till knäna ungefär.
Användarens profilbild
Av Stark
Jag sydden en. Och hatade den :? . Så nu har jag en vanlig kjol istället. Tyvärr är nog kjolen lite för lång och midjebandet lite kort (för att kunna ha som halterneck klänning), men det ska nog gå. Tur nog så har jag nog med tyg för att kunna göra kjolar till både C och F. Eller, C får en klänning (tubtop med halterneck tror jag) och F får en kjol. Men F kommer väl bli sur att hon inte får en klänning, men tyget räcker inte.

Och sen fållade jag med rullfåll på OLen.
Tack för svar om tygåtgång. :tumup:

Och håller med, fler bilder! :kamera:
Hell Cat skrev:Frågor från en novis; hur mkt tyg behöver jag för att sy en i strl 40? Och måste det vara ett stretchigt tyg eller går det bra med bomull?
Personligen tycker jag att det borde väl gå i bomull också? :hmm: Om du har muddväv eller något sånt vid midjedelen kanske?
Om du får veta precis hur mycket tyg du behöver så hojta till, för jag vill sy en som är i strl 38 :fnissa:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?