Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solkatten
little_me skrev:
solkatten skrev:
puppan skrev:
solkatten skrev:
puppan skrev:Om man syr ihop halvorna med en dragkejda kan man ha sittpuffen som förvaring för extratäcke kanske?
Fiffigt! Blir att lära sig sy dragkedja alltså :hmm:
Eller kardborrband :wink:
:vågen: :vågen: :vågen:
Den ultimata lösningen för hopplösa syfall :lol:

Åh en sån här måste jag också göra!! :vågen:
Ska vi har virkjunta nästa gång barnen är på Mulle?? 8)
Lakan - är det bara att ta gamla och riva remsor?? Jag vill ju ha grönt el brunt i mina i så fall.. för det blir väl lite tråkigt med bara vit??
Tråkigt med vitt??!! Frågar du MIG det? :siishah:
Jag har börjat, rev 1.5cm breda remsor av vanligt lakanstyg. Puttar i mig diclofenac kanske armen funkar en stund för det tar hårt... Men det är det värt! :rock:
Användarens profilbild
Av little_me
solkatten skrev:
little_me skrev:
solkatten skrev:
puppan skrev:
solkatten skrev:
puppan skrev:Om man syr ihop halvorna med en dragkejda kan man ha sittpuffen som förvaring för extratäcke kanske?
Fiffigt! Blir att lära sig sy dragkedja alltså :hmm:
Eller kardborrband :wink:
:vågen: :vågen: :vågen:
Den ultimata lösningen för hopplösa syfall :lol:

Åh en sån här måste jag också göra!! :vågen:
Ska vi har virkjunta nästa gång barnen är på Mulle?? 8)
Lakan - är det bara att ta gamla och riva remsor?? Jag vill ju ha grönt el brunt i mina i så fall.. för det blir väl lite tråkigt med bara vit??
Tråkigt med vitt??!! Frågar du MIG det? :siishah:
Jag har börjat, rev 1.5cm breda remsor av vanligt lakanstyg. Puttar i mig diclofenac kanske armen funkar en stund för det tar hårt... Men det är det värt! :rock:
:Hahaa: Jag tänkte att det var en dum fråga samtidigt som jag skrev den!! :mrgreen: Men jag tänker att puffen kanske blir finare med liiiite färg.. eller så blir den underbar bara i vitt!! :loving:
Vita lakan undrar jag om jag inte har redan!! =) Dags att införskaffa virknål nr 10!
:tumup:
Användarens profilbild
Av Smilla103
Kan man riva remsor eller är det korrekta sättet att klippa?!
Användarens profilbild
Av Hallon
Jag har en hel säck med jeans -hur jobbigt är det att fixa remsor och virka av det, tror ni?
Användarens profilbild
Av Smilla103
solkatten skrev:Jag rev, funkade finfint!
Har du börjat?!... Eller är du färdig? Virkade du med 1 1/2 cm remsor?
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Hallon skrev:Jag har en hel säck med jeans -hur jobbigt är det att fixa remsor och virka av det, tror ni?
Tror det kan bli tjockt att virka jeans, tyvärr, men du kan ju testa! Upplevde vissa mattrasor mycket enklare än andra, de 'gled' lättare medan andra gick trögare. Urtvättade gamla lakan var väldigt glidvänliga. :lol:
Användarens profilbild
Av Smilla103
Tror det kan bli tjockt att virka jeans, tyvärr, men du kan ju testa! Upplevde vissa mattrasor mycket enklare än andra, de 'gled' lättare medan andra gick trögare. Urtvättade gamla lakan var väldigt glidvänliga. :lol:[/quote]

Hur breda remsor använde du? Rev du eller klippte?
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Smilla103 skrev:Tror det kan bli tjockt att virka jeans, tyvärr, men du kan ju testa! Upplevde vissa mattrasor mycket enklare än andra, de 'gled' lättare medan andra gick trögare. Urtvättade gamla lakan var väldigt glidvänliga. :lol:
Hur breda remsor använde du? Rev du eller klippte?[/quote]
Ca 1,5cm, rivna och ärvda av mormor :heart:
Användarens profilbild
Av Smilla103
Anjapanja skrev:
Smilla103 skrev:Tror det kan bli tjockt att virka jeans, tyvärr, men du kan ju testa! Upplevde vissa mattrasor mycket enklare än andra, de 'gled' lättare medan andra gick trögare. Urtvättade gamla lakan var väldigt glidvänliga. :lol:
Hur breda remsor använde du? Rev du eller klippte?
Ca 1,5cm, rivna och ärvda av mormor :heart:[/quote]

oK! tACK!!
Användarens profilbild
Av Smilla103
Hjälp mig snälla!!
Så här står det i beskrivningen...

Varv 1: Virka 8 fasta maskor med nedtag
i ringen.

Vad menas med nedtag?!...Jag har läst i virkskolor och böcker men inte hittat något!
Användarens profilbild
Av maltemalte
Smilla103 skrev:Hjälp mig snälla!!

i ringen.

Vad menas med nedtag?!...Jag har läst i virkskolor och böcker men inte hittat något!
Kan detta vara till någon hjälp?

http://www.garnstudio.com/lang/se/video ... mbnails=on

Svårt att förklara med ord. Har du gjort ringen eller är du på första varvet efter ringen? Nedtag är väl att du tar ner nålen i varvet under eller i den första maskan om du ska göra en ring.
Av Enid
Smilla103 skrev:Hjälp mig snälla!!

i ringen.

Det betyder att du ska sticka ner nålen i ringen när du virkar detta varv (till skillnad från att sticka ner nålen i maskorna som ringen består av).
Användarens profilbild
Av solkatten
Smilla103 skrev:
solkatten skrev:Jag rev, funkade finfint!
Har du börjat?!... Eller är du färdig? Virkade du med 1 1/2 cm remsor?
Jag har börjat och håller på men får ta lite brejk ibland pga värk. Jag missade att det fanns länkat till beskrivningen så jag gjorde efter eget huvud. Väldigt typiskt mig!!! :duh:
Jag rev 1,5 cm sammanhängande remsor så jag inte ska behöva slarva så mycket och använder nr 10. Lite plottrigt i början men sen väldigt smidigt att virka med.
Användarens profilbild
Av puppan
Hallon skrev:Jag har en hel säck med jeans -hur jobbigt är det att fixa remsor och virka av det, tror ni?
Jag tror att det är jobbigt att göra remsor, för det går väl inte att riva väl?
Men att virka tror jag går bra, lite trögare bara.
Jag har för mig att jag har sett fina virkade jeansmattor nånstans.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?