Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Linaao
Jag satsar på att hinna göra en adventskalender till mina barn i år, inte broderat, men sytt eller pysslat... Nån som har lite inspiration? Sen har jag sen ett par år kört lite "miljötema" på julklapparna så i år blir det nog tygkasse, virkad disktrasa eller något annat enkelt.
Av mly
Har precis suttit och läst förra årets tråd, nu ska jag sy ärtpåsar!!
Läste någon annanstans om någon som sydda pyjamasar till barnen som dom tog på sig på julaftonskvällen, tyckte det lät som en mysig idé, julpyjamasar typ..
Användarens profilbild
Av Fryle
imsel skrev:
Fryle skrev:
imsel skrev:Vad kan man sy/göra för enklare grejer till barn? :hmm:
Allt från bebis till typ tånåring..
Till mindre barn: Ärtpåsar! :tumup:
Men alltså..vad gör man egentligen med dom där ärtpåsarna? :oops:
http://www.activityvillage.co.uk/beanbag_games.htm
Ska finnas en svensk sida med bra tips också, men den hittar jag inte just nu.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Linaao skrev:Jag satsar på att hinna göra en adventskalender till mina barn i år, inte broderat, men sytt eller pysslat... Nån som har lite inspiration? Sen har jag sen ett par år kört lite "miljötema" på julklapparna så i år blir det nog tygkasse, virkad disktrasa eller något annat enkelt.
http://saravillfara.se/2009/10/29/stickad-kalender/
Användarens profilbild
Av puppan
Jahapp, jag hoppar med här eftersom min tråd dissades :wink: :lol:

Vad ger man till en 13årig kille? Några tips?
Av mly
Jag fick precis en idé. Mormor och farmor ska få tygkassar, som man kan ha när man åker och handlar. Tänkte att jag skulle brodera världens bästa mormor/farmor på dem. Men nu behöver jag hjälp, mått på en bra tygkasse. Det ska vara så att det är lönt att ta med sig den när man handlar. Själv gillar jag nettos påsar, ska jag försöka gå efter dem eller är det någon som har några bra tips?

Puppan: Jag kör stenhårt på att alla barn behöver raggsockar, men det är kanske inte så roligt... :(
Användarens profilbild
Av ellla
emmy_ackevik skrev:Jag fick precis en idé. Mormor och farmor ska få tygkassar, som man kan ha när man åker och handlar. Tänkte att jag skulle brodera världens bästa mormor/farmor på dem. Men nu behöver jag hjälp, mått på en bra tygkasse. Det ska vara så att det är lönt att ta med sig den när man handlar. Själv gillar jag nettos påsar, ska jag försöka gå efter dem eller är det någon som har några bra tips?

Puppan: Jag kör stenhårt på att alla barn behöver raggsockar, men det är kanske inte så roligt... :(
de behöver vantar också. Och mössor och halskragar.
emmy_ackevik skrev:
Juliusdotter skrev:Några sockor brukar det alltid bli för mig, men inspiration tackar man inte nej till.
Kan man ge sockor till dom som fick det förra året då? Tycker det är lite svårt att avgöra...
Om det är små barn med snabbt växande fötter och inga stora syskon att ärva av så tycker jag definitivt det. Också om man vet att de man stickade i fjol kommit till användning, ett par i ny färg kan säkert uppskattas. Jag kanske skulle klura ut något annat om jag inte visste att de gamla var urväxta eller omtyckta.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?