Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Att det ska vara så svårt att bestämma sig! Jag vet inte än om jag vill göra en trekantsjal eller om jag ska göra en rektangulär sjal. Ska det vara en fin sjal eller är det en mer värmande sjal jag har tänkt mig...Ni andra får gärna visa upp mönster som ni gillar eller skriva lite om vad ni tänkt göra.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har nog bestämt mig för att göra en sjal med estniska liljekonvaljer. Från början hade jag tänkt en trekantsjal men ajg hittar inget färdigt mönster på det och orkar nog inte göra ett eget. Kommer modifera mönstret något dock.
Bild
Bild
den är stickad efter ett mönster i året runt från 1980 då med något tjockare garn.
Bild
Användarens profilbild
Av Ketronya
Swallowtailen har ju lite Estniska liljekonvaljer :D

Bild
Användarens profilbild
Av Ketronya
Elflin skrev:Tassar lite försiktigt... vet inte om jag hittar ett mönster som jag gillar och klarar av...
Det här var den första sjalen jag stickade och den tyckte jag var lätt, med samma mönsterrapport hela tiden:

http://privat.bahnhof.se/wb832677/Ida/s ... sjalen.pdf

Den här tycker jag också var ganska enkel och lite finare med spetsarna längs kanten:

http://privat.bahnhof.se/wb832677/Ida/s ... sjalen.pdf
Ketronya - Tack för att du delade med dig av skiraste sjalen mönster! :heart:

Har funderat länge på att testa att sticka det men när jag till sist fick tummen ur för att leta rätt på det så hittade jag det inte på hemsidan... :shock: Så du har just räddad spetsstickningspremiären för mig! :tumup:
Användarens profilbild
Av Eulalia
Jag vill föröska börja virka en liten filt till gungstolen. Virka, inte sticka och en filt inte en sjal, får man vara med här ändå :roll: .Mormorsrutor.
Vet bara inte hur mkt tid det kan tänkas bli över för virkning på balkongen med förhoppningsvis en nyfödd :oops: och två små vildningar?
Användarens profilbild
Av Ketronya
CrazyMagpie skrev:Ketronya - Tack för att du delade med dig av skiraste sjalen mönster! :heart:

Har funderat länge på att testa att sticka det men när jag till sist fick tummen ur för att leta rätt på det så hittade jag det inte på hemsidan... :shock: Så du har just räddad spetsstickningspremiären för mig! :tumup:
Åh, vad roligt att jag kunde glädja dig :) :tumup:

Se till att spara ner det på datorn bara för den ligger inte kvar där för alltid, men jag har den ju i vilket fall som helst :D

Hoppas du tycker den är kul att sticka!
Ketronya skrev:Se till att spara ner det på datorn bara för den ligger inte kvar där för alltid, men jag har den ju i vilket fall som helst :D
Det var det första jag gjorde så snart jag såg vilket mönster du hade länkat till... 8) :tumup:

Lite fundersam bara på vilken färg jag ska sticka den i?
Funderar på den fantastiskt fantasifulla(?) färgen svart, eller funkar spets bättre i ljusare färger? :hmm:

Ett annat alternativ skulle vara i någon "lövig" färg eller nån fin blå färg, eller snyggt vinröd... eller också då, svart.
(har faktisk inte en endaste liten svart sjal när jag tänker efter! :shock: )
Av Enid
En sjal behöver inte vara avancerat stickad för att bli vacker, den här är rätstickad med ökning i början och slutet av varje varv. Otroligt enkel men garnet skapar en spännande sjal ändå :vågen: .
Bild
Det här är inte min sommarKALsjal, den gick inte att fånga på kort i det dåliga glödlampsljuset.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?