Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Cinnamon skrev:
Knyttet & K skrev: Det finns två i stan också, både Ankis och garnaffären på Grubbe säljer Janome. Jag vill helst köpa från England dock eftersom det blir så mycket billigare.
Ja, det var ju viss prisskillnad :siishah: . Jag tycker inte det stämmer med reglerna kring EU:s inre marknad och fri rörelse av varor att de inte skulle få sälja till Sverige. Men jag är inte proffs på sånt...
Janome e ju norskt märke, vet inte om det spelar in att de kan bestämma sådant? men visst är det väl eg inte riktigt rätt..
Panakeia skrev:
Cinnamon skrev:
Knyttet & K skrev: Det finns två i stan också, både Ankis och garnaffären på Grubbe säljer Janome. Jag vill helst köpa från England dock eftersom det blir så mycket billigare.
Ja, det var ju viss prisskillnad :siishah: . Jag tycker inte det stämmer med reglerna kring EU:s inre marknad och fri rörelse av varor att de inte skulle få sälja till Sverige. Men jag är inte proffs på sånt...
Janome e ju norskt märke, vet inte om det spelar in att de kan bestämma sådant? men visst är det väl eg inte riktigt rätt..
Är det norskt??? Jag har fått för mig att det är japanskt. Var har jag fått det ifrån? Och just nu orkar jag inte googla för att kolla...
Cilia skrev:
Panakeia skrev:
Cinnamon skrev:
Är det norskt??? Jag har fått för mig att det är japanskt. Var har jag fått det ifrån? Och just nu orkar jag inte googla för att kolla...
Det hade jag också för mig.
Knyttet & K skrev:
Cilia skrev:
Panakeia skrev:
Cinnamon skrev:
Det hade jag också för mig.
Generalinporteras de via norge då kanske bara?

Jag fick för mig att de var norska (men tillkverkas "givitvis" i asien)

*luskar*
Nolina skrev:
tinaw skrev:Jag beställde en fredag och hade maskinen en pnsdag ror jag. Men det kanske var ovanligt fort, jag vet inte.
Det står ju 3-5 dagar på deras sida så ganska normalt kanske...det står att ordern är skickad nu :eld:
Vad blev det för maskin?
kvarnvik skrev:
Vinterhumlan skrev:
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:
kvarnvik skrev:Om det är från SMD du tänker dig att den ska köpas så får de inte längre leverera Janome till Sverige, iaf inte overlock, men jag antar att det gäller alla Janomemaskiner.
Gör de inte?
Vad synd :( Jag har varit sugen på en ny maskin och är mest inne på en Janome Easy Jeans.
Jag har en Pfaff nu som jag varit jättenöjd med men den tjorvar och måste in på service för andra gången på ganska kort tid (eller ja, det var väl en 3-4 år sedan sist så det är väl inte så kort tid egentligen). Jag brukar låna min syrras Janome och tycker den är jättehärlig att sy på.
Nej, de har fått sälja så mycket till Sverige att de svenska ÅF inte får sälja några maskiner längre, så Janome har satt stopp :( Det har varit lite fram och tillbaka med det där, men det senaste jag har hört är att de inte får skicka till Sverige.
Men slutade inte den soppan med att de säljer Janome till Sverige, de bara sätter ett annat namn på symaskinen? Jag har för mig att det hette så strax innan jul i alla fall. Sedan gällde exportstoppet inte alla maskiner vill jag minnas. Hittar du någon Janome som du gillar kan du ju alltid höra med dem.
Själv fick jag en Janome 4030 DC i julklapp som jag gillar :tumup:
Jag undrar det, jag. Förut har de väl haft en del av Janomes modeller med sitt eget namn på, men de verkar vara borta nu :hmm:
SMD säljer till Sverige, jag har nyligen varit i kontakt med dom.
annemi skrev:
kvarnvik skrev:
Vinterhumlan skrev:
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:
kvarnvik skrev:Om det är från SMD du tänker dig att den ska köpas så får de inte längre leverera Janome till Sverige, iaf inte overlock, men jag antar att det gäller alla Janomemaskiner.
Gör de inte?
Vad synd :( Jag har varit sugen på en ny maskin och är mest inne på en Janome Easy Jeans.
Jag har en Pfaff nu som jag varit jättenöjd med men den tjorvar och måste in på service för andra gången på ganska kort tid (eller ja, det var väl en 3-4 år sedan sist så det är väl inte så kort tid egentligen). Jag brukar låna min syrras Janome och tycker den är jättehärlig att sy på.
Nej, de har fått sälja så mycket till Sverige att de svenska ÅF inte får sälja några maskiner längre, så Janome har satt stopp :( Det har varit lite fram och tillbaka med det där, men det senaste jag har hört är att de inte får skicka till Sverige.
Men slutade inte den soppan med att de säljer Janome till Sverige, de bara sätter ett annat namn på symaskinen? Jag har för mig att det hette så strax innan jul i alla fall. Sedan gällde exportstoppet inte alla maskiner vill jag minnas. Hittar du någon Janome som du gillar kan du ju alltid höra med dem.
Själv fick jag en Janome 4030 DC i julklapp som jag gillar :tumup:
Jag undrar det, jag. Förut har de väl haft en del av Janomes modeller med sitt eget namn på, men de verkar vara borta nu :hmm:
SMD säljer till Sverige, jag har nyligen varit i kontakt med dom.
Säljer de Janome till Sverige? För det är det som har varit problemet, alla andra maskiner säljer de hit.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?