Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fryle skrev:
linafelicia skrev:Såhär ser den ut
Bild

Och här är resultatet av dagens vävning.
Bild
Det satt mattvarp i så jag var försiktig när jag plockade ner den så att jag kunde fortsätta väva efter en ny framknytning.
Det blir en jättesmal matta men jag funderar lite på att testa att sy ihop två smala mattor som jag sett på en del gamla trasmattor :hmm:
Åh vilken trevlig vävstol!!! Och vilken fin matta!

(Men jag måste kommentera placeringen. Jag hade vänt den om. Dels för att få mer ljus på arbetet, dels för att den flyttar sig "bakåt" efterhand som man slår med bommen. Om man då har en vägg bakom och två brädor på golvet som distans mellan vävstolen och väggen så flyttar den sig inte.)
Ja, det ser kanske knasigt ut att ha den vänd på det hållet men taklampan är precis bakom vävstolen och jag väver mest på kvällarna när det är mörkt ute så det är därför jag vänt den på det hållet, annars blir det ganska mörkt så fort dagsljuset försvinner. Jag flyttar den framåt varje gång jag drar fram ny varp. :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev:
Fryle skrev:
Bild

Bild
Det satt mattvarp i så jag var försiktig när jag plockade ner den så att jag kunde fortsätta väva efter en ny framknytning.
Det blir en jättesmal matta men jag funderar lite på att testa att sy ihop två smala mattor som jag sett på en del gamla trasmattor :hmm:
Åh vilken trevlig vävstol!!! Och vilken fin matta!

(Men jag måste kommentera placeringen. Jag hade vänt den om. Dels för att få mer ljus på arbetet, dels för att den flyttar sig "bakåt" efterhand som man slår med bommen. Om man då har en vägg bakom och två brädor på golvet som distans mellan vävstolen och väggen så flyttar den sig inte.)
Ja, det ser kanske knasigt ut att ha den vänd på det hållet men taklampan är precis bakom vävstolen och jag väver mest på kvällarna när det är mörkt ute så det är därför jag vänt den på det hållet, annars blir det ganska mörkt så fort dagsljuset försvinner. Jag flyttar den framåt varje gång jag drar fram ny varp. :wink:
Ja, det är ju lätt för mig att tycka saker när jag bara ser en begränsad bild. Säkert har du kommit fram till det som funkar bäst.
Bild

Bild
:app: Vad härligt! Ja, tror det var ganska vanligt att sy ihop trasmattor med varandra för att få dem bredare - plädar också har jag för mig :hmm:

Sen måste jag berätta något apropå vävning! Går en utbildning där jag kommer att fördjupa mig mer i vävningen som textilteknik/konst och igår blev jag helt upplyst! Istället för att sitta med rutat pappaer och räkna ut hur många skaft/trampor/vilken solvning/vilket mönster jag ville och behövde ha till min planerade dubbelväv, så fick jag göra det på datorn! Helt underbart! Jag ritade mönster, datorn gjorde solvordning/räknade ut trampantal osv :vågen: Lite ot kanske, men jag måste berätta för nån... :rodna:
å jag har 2 st som jag tror är kompletta som står här o isärplockade sedan måååååååånga år tillbaka + att jag har en till på ingång. Jag som inte ens väver :) Kanske dags att börja? :hmm: Plats kan jag nog lösa för iaf en av dem...
Men kan ju inget om vävning...eller väva kan jag nog men allt för o efterarbete! :oops:
Grönöga skrev:
Bild

Bild
:app: Vad härligt! Ja, tror det var ganska vanligt att sy ihop trasmattor med varandra för att få dem bredare - plädar också har jag för mig :hmm:

Sen måste jag berätta något apropå vävning! Går en utbildning där jag kommer att fördjupa mig mer i vävningen som textilteknik/konst och igår blev jag helt upplyst! Istället för att sitta med rutat pappaer och räkna ut hur många skaft/trampor/vilken solvning/vilket mönster jag ville och behövde ha till min planerade dubbelväv, så fick jag göra det på datorn! Helt underbart! Jag ritade mönster, datorn gjorde solvordning/räknade ut trampantal osv :vågen: Lite ot kanske, men jag måste berätta för nån... :rodna:
Jag håller med om att dom där dataprogrammen är helt fantastiska! Ett litet klick här och där och så kan man enkelt se vad som händer i väven . Himla bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?