Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag upptäckte till min glädje idag att Tant Kofta och jag har nästan identiska mått på överarmar och byst. Garnet vi använder har samma löplängd också, nu hoppas jag bara att 10 cm blir 15 maskor, så är det bara att sticka på efter måtten och maskorna hon skriver. :app:
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:Jag upptäckte till min glädje idag att Tant Kofta och jag har nästan identiska mått på överarmar och byst. Garnet vi använder har samma löplängd också, nu hoppas jag bara att 10 cm blir 15 maskor, så är det bara att sticka på efter måtten och maskorna hon skriver. :app:
Då hade det inte varit några problem för mig heller... kanske ska hem och mäta just det ikväll och ta en storlek mindre på stickorna så klarar det kanske sig. :-)
Av Ponyo
zandrama skrev:Jag upptäckte till min glädje idag att Tant Kofta och jag har nästan identiska mått på överarmar och byst. Garnet vi använder har samma löplängd också, nu hoppas jag bara att 10 cm blir 15 maskor, så är det bara att sticka på efter måtten och maskorna hon skriver. :app:
Vilken tur!
Av MariaL
Nu har jag stickat 10cm halsringningen inräknat. Väntar nu på tantkoftas nästa inlägg :D
Nu när jag skriver detta börjar jag fundera ska man sticka 10cm+halsringnigen innan man skall vänta på nya instruktioner? eller? :?

Jag stickar en klarröd kofta i Blend bamboo från Hjertgarn, 70% bamboo och 30% bomull jätte mjukt och mysigt garn. Jag stickar med stickor 3 1/2 så det går inte så fort. Jag gör den slätstickad med räta ränder, halskant och framkant är rätstickning. Jag har skojigt och det är kul att följa förloppet på nätet för alla andra.

Maria
Användarens profilbild
Av tweed
Alltså, jag undrar om jag kommer att lyckas med det här :? Det var nog inte så himla smart att tänka sig att göra en barnkofta, jag fixar inte att räkna om så mycket. Jag har iaf stickat en provlapp :roll:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag lovade ju Kaffemoster en recension av garnet också. Det är jättemjukt och skönt färdigstickat, och fantastiskt lättstickat. :love:
Jag var rädd för att det skulle vara lika stumt och "jobbigt" som bomull, men det flyter på lika lätt som alpacka.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev:Jag lovade ju Kaffemoster en recension av garnet också. Det är jättemjukt och skönt färdigstickat, och fantastiskt lättstickat. :love:
Jag var rädd för att det skulle vara lika stumt och "jobbigt" som bomull, men det flyter på lika lätt som alpacka.
Ajdå.... mitt ganskåp börjar ju bli lite fullt.... :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev:Jag lovade ju Kaffemoster en recension av garnet också. Det är jättemjukt och skönt färdigstickat, och fantastiskt lättstickat. :love:
Jag har för mig att jag upplevt att färgerna på garnet IRL är lite mörkare än på Lienes bilder - håller du med, zandrama?

Vilken färg borde jag iså fall köpa till mig? Olivgrön eller knallrosa? (I det knallrosa fallet måste garnet absolut vara mer dämpat om det ska bli något jag nånsin använder. Å andra sidan lär jag ju kunna sticka något som Karin blir överlycklig över, om det visar sig vara fel till mig :lol:)

Länk till garnet, för den som vill kolla färger och hjälpa mig med råd :D
http://lienesdesign.se/bamboobomullasia-c-81.html
Användarens profilbild
Av zandrama
Kaffemoster skrev:
Jag har för mig att jag upplevt att färgerna på garnet IRL är lite mörkare än på Lienes bilder - håller du med, zandrama?

Vilken färg borde jag iså fall köpa till mig? Olivgrön eller knallrosa? (I det knallrosa fallet måste garnet absolut vara mer dämpat om det ska bli något jag nånsin använder. Å andra sidan lär jag ju kunna sticka något som Karin blir överlycklig över, om det visar sig vara fel till mig :lol:)

Jag upplever det inte mörkare, men betydligt mer dämpat. Du ser ju färgen på bilden ovan som den såg ut på Lienes hemsida. Så här (ungefär, beror ju på skärminställningar) ser det ut:
Bild
Det är alltså ljusblått, åt det turkosa hållet och inte ljust knallturkos som det såg ut hos Liene. Jag kan säga att hade jag vetat det hade jag satsat på den röda. Men gjort är gjort, nu blir det röda knappar istället. ;)

Fast jag hittar inget knallrosa. Är det det röda du menar?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:

Jag upplever det inte mörkare, men betydligt mer dämpat. Du ser ju färgen på bilden ovan som den såg ut på Lienes hemsida. Så här (ungefär, beror ju på skärminställningar) ser det ut:
Bild
Det är alltså ljusblått, åt det turkosa hållet och inte ljust knallturkos som det såg ut hos Liene. Jag kan säga att hade jag vetat det hade jag satsat på den röda. Men gjort är gjort, nu blir det röda knappar istället. ;)

Knallrosa kanske var fel ord - men det som är längst ner. Ljuslila, kanske är bättre beskrivning.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Bubbi skrev:Här sitter jag på jobbet, med stickningen i en påse.
Jag vill sticka :eld:
Visst är det gräsligt?!
Jag har stickningen med på måndagar när jag sen åker till stickkafe, och det är som att den skriker efter en hela dagen.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev:Här sitter jag på jobbet, med stickningen i en påse.
Jag vill sticka :eld:
Visst är det gräsligt?!
Jag har stickningen med på måndagar när jag sen åker till stickkafe, och det är som att den skriker efter en hela dagen.
Jag har alltid med den numera. Om det blir någon paus åker den upp.
Fick ett tillfälle nyss. Blev ombedd att läsa en bok, och då kunde jag sticka samtidigt :eld:
Användarens profilbild
Av zandrama
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:

Bild

Knallrosa kanske var fel ord - men det som är längst ner. Ljuslila, kanske är bättre beskrivning.
Ah, den lila. Ja, den är fin. Jag gissar att den är mer dämpad irl. Jag tycker du ska satsa på den. 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?