Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Britt skrev::klappa:

Inte ska du vara ledsen...
Jag avslutar mina varv med två stolpar i samma maska i föregående varv, sedan gör jag tre luftmaskor och därefter två stolpar i första maskan i varvet jag nyss stickade. Därefter passar det jättebra med fyra stolpar innan dalen kommer. Jag har nu kommit ca 25 cm på min filt under en hel veckas flitigt virkande och jag tycker det går förhållandevis fort...

Hoppas du får till det nu, det är ganska kul när det funkar. :D
Tack för klappen :wink:

Det lät absolut begripligt, ska genast prova...

Glömde: hur ser ditt första varv ut?
PUSS på dig Britt, NU funkar det!! :jippiii:
- och på er andra också förstås, det är ju inte ert fel att jag är världens mest trögfattade :kyssar:

(Först tyckte jag det såg ut som att den började växa i kanterna :iihhh: , men efter några varv såg jag att det var så rakt och fint så. )

Nu kan jag påbörja min tjusiga filt i morgon när jag ska få sitta på ett tåg i några timmar i lugn och ro alldeles ensam!
Scilla skrev:PUSS på dig Britt, NU funkar det!! :jippiii:
- och på er andra också förstås, det är ju inte ert fel att jag är världens mest trögfattade :kyssar:

(Först tyckte jag det såg ut som att den började växa i kanterna :iihhh: , men efter några varv såg jag att det var så rakt och fint så. )

Nu kan jag påbörja min tjusiga filt i morgon när jag ska få sitta på ett tåg i några timmar i lugn och ro alldeles ensam!
:D :tumup:
Min är inte färdig fast bebisen som skulle ha den är 15 månader :oops: :mrgreen: Men det händer att jag virkar på den ibland. Den blev så stor bara, så det tar liksom aldrig slut.
Scilla skrev:Min är inte färdig fast bebisen som skulle ha den är 15 månader :oops: :mrgreen: Men det händer att jag virkar på den ibland. Den blev så stor bara, så det tar liksom aldrig slut.
:iagree:
bebisen som skulle ha den fyller snart 3 år :fnissa:
Men jag kanske får fler barn en vacker dag, då får jag väl ta upp det ordentligt igen, virkar ibland nu när jag hittade filten efter att den legat nerpackad i 2 år :Hahaa:
Jag som funderade på att prova att virka en vågfilt i höst. Har sett ett mönster på Drops hemsida men nu när det verkar så svårt vet jag inte om jag vågar prova. Jag får ju knappt till rätt antal maskor hela vägen när jag gör något så enkelt som en disktrasa. Dock har jag gjort ett par grytlappar som har blivit jättebra men som ni hör har jag inte hållt på så länge med att virka. Mormorsrutor funkar oxå.
Tycker inte man ska känna sig avskräckt. Jag tyckte det var svårare att lära mig mormorsrutor än vågmönstret. Jag är absolut ingen virkviruos men jag har lyckats knåpa ihop ett antal filtar nu. :)

Fast jag använder mig av Binas beskrivning (har även den i min blogg) då den var steg för steg, var enklare så.
Det blev en filt i alla fall :lol: . Och undan går det! Det är busenkelt när man väl fattat principen 8) .

Asereht, du skulle inte vilja lägga till lite om vändningen i din beskrivning på bloggen? Britts formulering gjorde nämligen susen för mig...

Jag avslutar mina varv med två stolpar i samma maska i föregående varv, sedan gör jag tre luftmaskor och därefter två stolpar i första maskan i varvet jag nyss stickade. Därefter passar det jättebra med fyra stolpar innan dalen kommer.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?