Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
äpplebus skrev:
Knyttet & K skrev:Jag orkar inte leta den gamla och den var ju ändå så lång. Någon som vill byta tyg? :D

Jag är på jakt efter en bit rosa/rödrandig velour från Kalikå/Liten/A&H. Det ska bli en toppluva till Albert så det behövs inte så stor bit.
Hur stor bit/bitar behöver du?
Åh, jag har missat ditt svar. Inte så mycket, en bit som är 30 cm hög och 50 cm bred får jag det till när jag mäter en toppluva vi har.
Det är alltså den där smalrandiga velouren jag är ute efter.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag vill även ha småbitar av retrotyger eller andra fina mönstrade tyger. Det ska vara till ett lapptäcke. Jag ska bara bestämma om jag vill ha fyrkantiga eller långsmala bitar :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ja just det, jag behöver också ett tyg som ska bli gardiner i lekrummet. Det ska bli 150 cm långa längder och ska vara rätt tunt och passa till en ful terracottafärgad tapet som drar mycket mot orange :ill:
Användarens profilbild
Av LumLumLum
melon skrev:Bild

Den lilla duken längst till vänster, vill du byta den? Isf mot vad?
Och jag skulle kunna tänka mig dom andra två, beroende på hur långa dom är. Ska rota runt lite och se vad jag har att erbjuda.
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:
äpplebus skrev:
Knyttet & K skrev:Jag orkar inte leta den gamla och den var ju ändå så lång. Någon som vill byta tyg? :D

Jag är på jakt efter en bit rosa/rödrandig velour från Kalikå/Liten/A&H. Det ska bli en toppluva till Albert så det behövs inte så stor bit.
Åh, jag har missat ditt svar. Inte så mycket, en bit som är 30 cm hög och 50 cm bred får jag det till när jag mäter en toppluva vi har.
Om du inte hittar "gammalt" här i tråden kan jag köpa nytt till dig och kanske byta mot någt retro?
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Jag vill även ha småbitar av retrotyger eller andra fina mönstrade tyger. Det ska vara till ett lapptäcke. Jag ska bara bestämma om jag vill ha fyrkantiga eller långsmala bitar :lol:
Jag har 2 meter av det gröna underbart fina tyget med stora blommor jag köpte av Sanfora (jag minns att du var intresserad av det men drog dig ur). Jag kommer inte använda allt, så hojta till om du vill ha en bit.
Användarens profilbild
Av äpplebus
Knyttet & K skrev:
äpplebus skrev:

Tyvärr har jag inte så stor bit. Du får ta Melons erbjudande istället.
Användarens profilbild
Av Kaja
De flesta bitarna är 1 meter och uppåt. Kan tänka mig byte med vissa saker, men är lite petig. Säljer hellre...
Påslakan, helt eller delar
Bild
Örngott i storformat + bård från gardin
Bild
Tjockare tyger, det rosa är någon slags polyester, ej lämpat till barnkläder, men kanske till väskor
Bild
Bomullstyger
Bild
Bild
Quilttyger, 112 cm bredd, fint vävt bomullstyg.
Bild
Bild
Flanell/Borstad bomull
Bild
Sweat
Bild
Fleece
Bild
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Kaja skrev:De flesta bitarna är 1 meter och uppåt. Kan tänka mig byte med vissa saker, men är lite petig. Säljer hellre...
Bild
Bild
Tjockare tyger, det rosa är någon slags polyester, ej lämpat till barnkläder, men kanske till väskor
Bild
Bomullstyger
Bild
Bild
Bild
Bild
Flanell/Borstad bomull
Bild
Sweat
Bild
Fleece
Bild
Det översta gröna på första bilden, hur mycket är det och vad skulle du vilja ha för det om du ska sälja det?
Användarens profilbild
Av knutis
Kaja skrev:De flesta bitarna är 1 meter och uppåt. Kan tänka mig byte med vissa saker, men är lite petig. Säljer hellre...
Bild
Bild
Det längst ner på första bilden, med näckrosorna(?) är jag intresserad av. Och det som är längst upp på den andra bilden det blå med prickarna.
Kanske kan jag köpa det annars om jag inte har nåt. Vad vill du ha för det då?
Senast redigerad av knutis den mån mar 09, 2009 13:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av knutis
Här är lite av mitt. Varierande storlek.
Lite dassiga färger= kass kamera.

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Kaja
knutis skrev:Det längst ner, med näckrosorna är jag intresserad av. Kanske kan jag köpa det annars om jag inte har nåt. Vad vill du ha för det då?
Näckrosorna skulle jag tippa på är ungefär ett halvt påslakan, fram och baksida men ungefär 1 meter på varje. Det andra småblommiga gröna är ett helt påslakan, minst, troligen har jag mer av det. Det vet jag att jag betalade ganska dyrt för. Båda två är från 70-talet, det småblommiga från Tyskland. 50 kronor /meter + frakt?? Räknar då ett påslakan som 4 meter tyg.
Användarens profilbild
Av äpplebus
Bild
Bild
Bild
Bomullstyger
Bild
Bild
Bild
Bild
Flanell/Borstad bomull
Bild
Sweat
Bild
Fleece
Bild
Vad vill du ha för banantyget?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?