Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tjohoooo!!!
:jippiii:
Idag var jag till min lokala symaskinshandlare och fick med mig en Janome MyLock 744D hem!!!
Nu ska jag bara se till att lära mig allt..... :hellu:

Men, en fråga bara....ska de låta så rasans mycket?
rithelo skrev:Tjohoooo!!!
Idag var jag till min lokala symaskinshandlare och fick med mig en Janome MyLock 744D hem!!!

Ja tyvärr. De låter mycket. Jag valde min Bernina just för att det var den tystaste av de jag hade provat. Men, tystlåten kan man knappast kalla den heller... 4 rullar med tråd, en kniv och matare. Det låter liksom så mycket då...
Kaja skrev: 4 rullar med tråd, en kniv och matare. Det låter liksom så mycket då...
True...!
Det kanske jag borde väntat mig...
Men det gör inget alls, för jag är så rasans glad att jag har den hemma.
Dock är jag så ap-trött att jag inte orkar att sätta mig och sy nu, hur gärna jag än skulle vilja.
Måste hitta lite info på sysidan först.
Jag ha köpt nålar på bibbis textil. Men hittills har jag inte bytt några nålar. Kommer inte åt boken och nålarna just nu kan kolla vad jag köpt imorgon (du får peta på mig om jag glömmer :D)

Här finns en av samma modell också numera :love: Har dock inte vågat byta tråd än :oops: Det är så himla kul att sy på overlock!!!!!
Ms Morrison skrev:

Här finns en av samma modell också numera :love: Har dock inte vågat byta tråd än :oops: Det är så himla kul att sy på overlock!!!!!
Jaa! Fick du den också i present?
Och visst är det så rasans jätteskoj!!!
Har testat att trä två av trådarna som jag lyckades dra ur på nåt sätt..... :roll: det var faktiskt inte alls så svårt!
rithelo skrev:
Ms Morrison skrev:

Jaa! Fick du den också i present?
Och visst är det så rasans jätteskoj!!!
Har testat att trä två av trådarna som jag lyckades dra ur på nåt sätt..... :roll: det var faktiskt inte alls så svårt!
Ja det gjorde jag. Fast jag beställde från England. Fick du med en instruktionsdvd? Med hjälp av den gick det lätt att trä. Men alla dessa färger jag vill ha på trådar nu,de blir en stor utgift. :Hahaa:
Min fungerar bra med dor tak tråd från bibbis textil (googla). Köp 4st av varje önskad färg på små rulllar. Det räcker :D. Du klarar dig antagligen med en ljus och en mörk färg på stora rullar...
Man kan också bara byta den tråden som syns då man drar lite i sömmen och då räcker det med en rulle...
Summer skrev:Min fungerar bra med dor tak tråd från bibbis textil (googla). Köp 4st av varje önskad färg på små rulllar. Det räcker :D. Du klarar dig antagligen med en ljus och en mörk färg på stora rullar...
Man kan också bara byta den tråden som syns då man drar lite i sömmen och då räcker det med en rulle...
Fast hos min lokala sybehörsaffär kostar de lika mkt, stora som små 8)
Ms Morrison skrev:
Summer skrev:Min fungerar bra med dor tak tråd från bibbis textil (googla). Köp 4st av varje önskad färg på små rulllar. Det räcker :D. Du klarar dig antagligen med en ljus och en mörk färg på stora rullar...
Jag menar små rullar 1000yards (max 13kr/st) vs stora koner 5000yards (25kr/st). Enklare att förvara dom små också...
http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10

Tråden funkar perfekt i min 744d...
Summer skrev:
Ms Morrison skrev:
Jag menar små rullar 1000yards (max 13kr/st) vs stora koner 5000yards (25kr/st). Enklare att förvara dom små också...
http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10

Tråden funkar perfekt i min 744d...
Det var ju bra priser! jag köpte såna stora för 36:- st.
Tycker det är en bra ide att köpa lite olika färger på små rullar (4st/färg) och skippa dom stora om man inte syr mycket i en färg. Eller välja några färger på stora koner som man tror passar det mesta man syr.

Kolla upp hela bibbis lista, varnar dig att det kan bli lite dyrt ;)
Ms Morrison skrev:Ja det gjorde jag. Fast jag beställde från England. Fick du med en instruktionsdvd? Med hjälp av den gick det lätt att trä. Men alla dessa färger jag vill ha på trådar nu,de blir en stor utgift. :Hahaa:
Nej dessvärre inte, men instruktionshäfte på svenska åtminstone :D
Jo, nu blir det tråd- o nåljakt!!

Summer:
Tack för alla tips! Bibbi ska besökas närmare, ser mkt bra ut!
Kollade du nålarna förresten? :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?