Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

leonie skrev:Nu har jag jagat rätt på den där kassen med garn som jag fått och som jag tänkt skänka bort, eftersom den bara bestod av akrylgarner. Vilken tur att jag inte hunnit få iväg den! Men lite konstigt att stå och hoppas, medan jag grävde bland garnerna: "åh, måtte det nu vara akryl i hela kassen!" :lol:

Här ska stickas! :app:

Hehe, sambon lär ju bli lite nervös när jag berättar att jag stickar på en babyfilt! :Hahaa:
Bild
Av sarah*
jag har fått klartecken från BIBBI att det är ok, med sydda filtar. även små mössar uppskattades. Så nu ska jag rota fram alla tyger jag själv inte vill ha kvar och sy filtar och mössor för fullt,.
Av leonie
Min filt blir rosa, nåt så fruktansvärt baby-rosa... med en liten vit virkad kant runtomkring. Ja, jag vet, inte alls PK, men det var vad som låg i min skänkes-påse som jag hittade.

Fast jag måste säga att det blir hemskt sött! :loving:

Jag stickar ett moss-mönster, fyra räta/fyra aviga. Så det blir små rutor, det blir väldigt bra.
Av sarah*
ikväll har jag klippt ut 10 st filtar. Imorgon anländer ett par kassar med mera tyger. Tänkte att jag skickar vid 50 sydda filtar. Annonserade efter tyger för ändamålet och hoppas många svarar. barn föds ju hela tiden så jag antar att filtar likaväl behövs hela tiden.
sarah* skrev:jag har fått klartecken från BIBBI att det är ok, med sydda filtar. även små mössar uppskattades. Så nu ska jag rota fram alla tyger jag själv inte vill ha kvar och sy filtar och mössor för fullt,.
Toppen!
Jag tänkte det tidigare, så jag har redan sytt en filt. Jag håller på för fullt med att sticka en också, den blir förhoppningsvis klar nästa vecka. Jag har stickat i bomullsgarn för det var vad jag hade hemma.
Det blir nog fler sydda också innan jag skickar iväg dom till Bibbi, det är ju bättre att tygerna värmer små nyfödda än ligger och samlar damm i mitt syrum.
Av sarah*
så tänkte jag oxå, så alla de tyger som jag tänkt kasta och sälja på T kommer bli filtar. har även annonserat efter tyg i en lokal tidninge och hoppas på svar. har sytt 10 st och tänker skicka när jag fått ihop 50st
Användarens profilbild
Av MOE
MIn filt är halvvägs klar nu, randig i cerise, vitt och turkos. Ganska grällt kändes det till en början, men när ränderna blir fler och fler så blir den riktigt söt. Och viktigast är att den kommer ligga virad runt en liten bebiskropp så småningom.

Vet ni om man kan få någon slags bekräftelse på att de man skickar verkligen kommer fram?
Å, jag som också har en massa akryl som ligger och skräpar! Vad underbart att känna att det kan bli nåt fint av garnet trots allt :heart: . Jag började nästa gråta när jag läste om tidningspappret... Jag lägger upp maskor nu!
Användarens profilbild
Av Asereht
Min första filt blev virkad. Av någon anledning blev jag inte kompis med det jag stickade så jag började om. Bubbelgumsrosa blev det. Lite för rooosa för min smak men det blev rätt så fint ändå. Virkade den vågig men enfärgad, jag gillar att strukturen i själva virkningen bildar fint mönster även om det inte blir några färgbyten. Bild finns i bloggen förstås. Jag ska nog göra minst en till innan jag skickar vidare. :D
Användarens profilbild
Av ericah
Asereht skrev:Min första filt blev virkad. Av någon anledning blev jag inte kompis med det jag stickade så jag började om. Bubbelgumsrosa blev det. Lite för rooosa för min smak men det blev rätt så fint ändå. Virkade den vågig men enfärgad, jag gillar att strukturen i själva virkningen bildar fint mönster även om det inte blir några färgbyten. Bild finns i bloggen förstås. Jag ska nog göra minst en till innan jag skickar vidare. :D
Jag har börjat sticka en i nån liknade rosa färg (mosstickning 2x2). Stickar bara så hårt och nu när jag kommit en bit och mätte är den bara 55cm bred men jag tänker inte repa upp och börja om - det får duga.
Av leonie
Min filt (också rosa)! är även den lite smal, men det tänker jag lösa genom att virka eller sticka en kant runt om hela filten. Tror det blir bra! :tumup:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?