Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ok, äntligen kommer lite bilder på mina experiment också.

Av någon mystisk anledning blev blöjorna för små, trots att jag gjorde en först och faktiskt provade. Antingen krympte den i tvätten eller så raketväxe Vincent eller så är jag bara förvirrad (jag tror faktiskt mest på det sista).

Hur som helst är jag väldigt nöjd med idén, alltså fleece på utsidan. Fleecen håller vätan inne förvånansvärt bra, så är vi hemma och kan byta ofta tror jag att de skulle kunna funka även utan ytterbyxa. Jag har dock inte testat detta ännu. Nr 1 känns dock helt torr på utsidan efter en kissning.

Nr 1:

Fleece på utsidan
Gammal kökshandduk (rutvävd) på insidan
Fastsytt inlägg bestående av frotté + mikrofiberduk
Resår i sidan och kanal.

Nr 2:
Fleece på utsidan
Frottéhandduk (ganska tät frotté) på insidan.
Denna blöja är sydd i pocketmodell och behöver alltså ett inlägg. Denna blev alltså alldeles för liten och jag har inte ens provat den. Det som sticker ut lite på bilderna är en limpvikt vikblöja som jag lagt i som inlägg. På den här struntade jag i att sy kanaler för resåren, utan fäste fast den på några ställen istället (tycker inte det funkar så bra att sy fast hela resårbiten eftersom den inte stretchar ihop sig så bra då, får väl skaffa annan sorts resår)
Såna här tänker jag så fler av i samma strl. Den var också väldigt lätt att sy.

Nr 1 på min lilla tjockis - blöjan går knappt om hans stackars mage.
Bild
Bild
Bild

Nr 2 ihopvikt (observera den snygga mönsterpassningen, trots att flikarna är lite olika stora)
Bild
Nr 2 utsida
Bild
Nr 2 insida
Bild
Tassar tråden

Jag har börjat sy blöjor och har tänkt sy både pockets (till dagen när vi är ute), formsydda (stoooora/tjocka som funkar till natten) och prefolded (för alla situationer där det finns tillgång till någorlunda säkert och osnuskigt skötbord) och kanske några ullbyxor om det blir någon tid över och jag inte tröttnat helt på blöjsömnad ;).

Bilder på några prototyper finns i min blogg http://litenvus.blogg.se/created
(jag kan lägga in bilder här en annan gång när jag har med tid)

Nu väntar jag på att få leveransbesked på bambufrotté innan jag vågar köpa PUL och KAMpress mm. *otååååålig*
Ms Morrison skrev:
Liten vus skrev: Nu väntar jag på att få leveransbesked på bambufrotté innan jag vågar köpa PUL och KAMpress mm. *otååååålig*
Var handlar du ifrån?
Jag har beställt en hel rulle från Babeco och det var ca 3 veckors leveranstid så det borde komma ett mail vilken dag som helst om att dom har skickat :app: . (Det kommer nog bli några meter över om någon är intresserad 8) .)
Liten vus skrev:(Det kommer nog bli några meter över om någon är intresserad 8) .)
Ja tack! Räcker snabbt upp handen! Jag är intresserad!
Liten vus skrev::tumup: Då hojtar jag till när stora paketet kommit. (Då kommer nog bilder på en hel massa prefolds och formsydda också :mrgreen: )
Spännande! :tumup:
Jag åker bort imorgon och är borta hela nästa vecka, och kommer inte kolla SB, men det kanske dröjer ett tag?
jazoo skrev:
Liten vus skrev::tumup: Då hojtar jag till när stora paketet kommit. (Då kommer nog bilder på en hel massa prefolds och formsydda också :mrgreen: )
Spännande! :tumup:
Jag åker bort imorgon och är borta hela nästa vecka, och kommer inte kolla SB, men det kanske dröjer ett tag?
Jo, jag gissar de kommer inom två veckor men hoppas de är här redan om en vecka.
Bild
I jakten på den optimala formsydda blöjan har det blivit ett par prototyper. Den gröna är sydd i bambufleece + bambustretchfrotté precis som en vanlig pocketblöja. Fast jag gillar inte kardborrar som fastnar i allt i tvättmaskinen så istället har jag försökt med bambu och snappi. Längs till höger är en blöja med flanell inuti, mittenblöjan har bambustretch på in- och utsida och ett lager flanell inuti för att få lite stadga. På mittenblöjan har jag även testat att sätta pocketöppningen fram.

Fast jakten på den optimala blöjan, den tar nog aldrig slut!
Ms Morrison skrev:Bild

Dessa har jag knåpat ihop. Den gröna har bambuinsida och den rosa har bomull. Dubbla lager frotte inuti och bomull ytterst.
Snyggesnyggt bruden! :tumup:
Ms Morrison skrev:Bild

Dessa har jag knåpat ihop. Den gröna har bambuinsida och den rosa har bomull. Dubbla lager frotte inuti och bomull ytterst.
väldigt fina! ligger frottén som en liner eller är det i hela blöjan?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?