Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Winissa
Helene-Gia skrev:Jag har oxå varit och köpt vete på Granngården idag, 99:- så priset verkar ju variera från ort och ställe.
Har sytt min nya huvudkudde nu och ska strax gå och testa den. Blir väldigt spännande :)

Men det återstår rätt mycket vete, så jag planerar att sy ett antal värmare till folk i julklapp. Mina döttrar ska designa lite annorlunda mönster, så vi får se vart det lutar :lol:

En annan sak jag planerar att sy är ögonkuddar, för avslappning och liggande meditation. Ska tydligen ge ett milt tryck på ögonen som skänker skönt lugn som omfattar såväl sinne som kropp :love: Låter förresten som en utmärkt julklapp det med :tumup:
Oh, vad det lät spännande! Både att ha som huvudkudde, ögonkudde och det annorlunda mönstret. Tänkte du värma huvudkudden eller? Blir det inte hårt att ligga på?
Av Jinxan
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:Nu har jag också köpt vete, fast den kostade inte 99:- :hmm: Den gick på 129...
Jag tyckte det var lite förvirrande många säckar därinne. Stod och kollade på korn först för jag fick för mig att det var det jag skulle ha, typ vetekorn tänkte jag. De hade i alla fall två olika skyltar för detta, 99kr och 129kr har jag för mig. Men så hittade jag fodervetet till slut som kostade 99. Kanske fanns fler skyltar på det också? :hmm: Eller så är det bara olika i olika affärer helt enkelt. :blahblah:
Vi får inte kolla själva, det är de som bestämmer. Men jag sa till henne som jobbade där att det brukar kosta 99:-, men hon sa att detta var det enda vete de hade.. Fodervete står det på påsen, en vit och gul påse :hmm:
Av Jinxan
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:Nu har jag också köpt vete, fast den kostade inte 99:- :hmm: Den gick på 129...
Jag tyckte det var lite förvirrande många säckar därinne. Stod och kollade på korn först för jag fick för mig att det var det jag skulle ha, typ vetekorn tänkte jag. De hade i alla fall två olika skyltar för detta, 99kr och 129kr har jag för mig. Men så hittade jag fodervetet till slut som kostade 99. Kanske fanns fler skyltar på det också? :hmm: Eller så är det bara olika i olika affärer helt enkelt. :blahblah:
Vi får inte kolla själva, det är de som bestämmer. Men jag sa till henne som jobbade där att det brukar kosta 99:-, men hon sa att detta var det enda vete de hade.. Fodervete står det på påsen, en vit och gul påse :hmm:
EDIT: Man säger bara till i kassan vad man ska ha, och sen kör man till lagret och visar upp kvittot så hämtar de rätt vara och lastar in i bilen
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Winissa skrev:
Helene-Gia skrev:Jag har oxå varit och köpt vete på Granngården idag, 99:- så priset verkar ju variera från ort och ställe.
Har sytt min nya huvudkudde nu och ska strax gå och testa den. Blir väldigt spännande :)

Men det återstår rätt mycket vete, så jag planerar att sy ett antal värmare till folk i julklapp. Mina döttrar ska designa lite annorlunda mönster, så vi får se vart det lutar :lol:

En annan sak jag planerar att sy är ögonkuddar, för avslappning och liggande meditation. Ska tydligen ge ett milt tryck på ögonen som skänker skönt lugn som omfattar såväl sinne som kropp :love: Låter förresten som en utmärkt julklapp det med :tumup:
Oh, vad det lät spännande! Både att ha som huvudkudde, ögonkudde och det annorlunda mönstret. Tänkte du värma huvudkudden eller? Blir det inte hårt att ligga på?
Jag hade ett extra fodral utanpå kudden och sen örngott över det, så nej det blev inte hårt att ligga på. Kändes jätteskönt för nacken hela natten oavsett om jag låg på sidan eller ryggen. Och man hör inget frasande ljud från vetekornen heller :wink:
Värmde inte huvudkudden, för det blir nog inte så jämn värme i mikron. Det är närmre 7 liter vete i den. Å andra sidan lär den inte bli för varm heller som många huvudkuddar ju blir. Låg och tänkte på det i natt när jag skulle somna, att HURRA jag har lyckats lösa ett problem :D
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
JinxLinda skrev:
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:
EDIT: Man säger bara till i kassan vad man ska ha, och sen kör man till lagret och visar upp kvittot så hämtar de rätt vara och lastar in i bilen
Här fick vi gå ut på lagret själv och hämta. Jag hade min man med för jag får ju inte lyfta tungt pga bebben, och han blev konfunderad för på prisskylten vid fodervete stod det faktiskt 137 kr, men vi betalde 99 och det fanns bara en sort.
Nää, vi gick inte tillbaks och frågade om vi betalt för lite :wink:
Användarens profilbild
Av aspen
Helene-Gia skrev:
Winissa skrev:

Jag hade ett extra fodral utanpå kudden och sen örngott över det, så nej det blev inte hårt att ligga på. Kändes jätteskönt för nacken hela natten oavsett om jag låg på sidan eller ryggen. Och man hör inget frasande ljud från vetekornen heller :wink:
Värmde inte huvudkudden, för det blir nog inte så jämn värme i mikron. Det är närmre 7 liter vete i den. Å andra sidan lär den inte bli för varm heller som många huvudkuddar ju blir. Låg och tänkte på det i natt när jag skulle somna, att HURRA jag har lyckats lösa ett problem :D
vad har du för mått på den?
är den annars lik en vanlig kudde eller hur har du gjort den?
lite sugen på att göra det samma :-)
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
annelie skrev:
Helene-Gia skrev:
Winissa skrev:

vad har du för mått på den?
är den annars lik en vanlig kudde eller hur har du gjort den?
lite sugen på att göra det samma :-)
Den mäter 35x50 cm, i övrigt som en vanlig kudde. Som innerfodral använde jag ett örngott som inte var tunnslitet, anpassade till måtten och sydde över de gamla sömmarna med såväl ny overlocksöm som förstärkt raksöm för att kornen skall hållas på plats.
Mycket enkel att göra :D
Av Winissa
Ja, man kanske skulle testa att göra en kudde också! Om inte annat så för att minska volymen på den stora klumpedunssäcken som står i vägen i garaget just nu. :D
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Bild
Ser inte mycket ut för världen på bild, men känslan som huvudkudde är desto bättre.
I tillägg en lånad slogan om huvudkudde med vete:
Kudden ger ett svalt och formstabilt stöd, anpassat för din anatomi. Kudden blir snabbt en favorit, även i TV-soffan eller bilen.

För övrigt tillverkad för en spottstyver, originalet kostar 350 kr, utan fodral :wink:
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Winissa skrev:Ja, man kanske skulle testa att göra en kudde också! Om inte annat så för att minska volymen på den stora klumpedunssäcken som står i vägen i garaget just nu. :D
Hehe, min man föreslog att säcken just skulle stå utomhus, men jag vägrade och sa att vetet kan ju bli fuktigt så jag vill ha det inomhus i syrummet istället. Varpå han placerade det inomhus :D
Av Winissa
Helene-Gia skrev:
Winissa skrev:Ja, man kanske skulle testa att göra en kudde också! Om inte annat så för att minska volymen på den stora klumpedunssäcken som står i vägen i garaget just nu. :D
Hehe, min man föreslog att säcken just skulle stå utomhus, men jag vägrade och sa att vetet kan ju bli fuktigt så jag vill ha det inomhus i syrummet istället. Varpå han placerade det inomhus :D
Ojdå, det har jag inte riktigt tänkt på. Fukten alltså. Det kanske är lite fuktigt i garaget.. :hmm: Men jag vill helst inte ha det inne. Jag har en ettåring som drar i allt så då blir det väl vete över hela huset snart. Hur känsligt är det för fukt egentligen? Vad kan hända med det, luktar det illa och möglar typ eller?
Av lilla trasdockan
sånna där huvudkuddar måste jag gör till mamma och hennes karl. men hur mycke ska man fylla dom?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?