Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Upia skrev:Hur mycket disktrasa får man på ett nystan lingarn från Yllet?
Åtminstone 2 disktrasor, fick lite garn kvar av nystanet.
Av Nettan
Upia skrev:Hur mycket disktrasa får man på ett nystan lingarn från Yllet?
Mina trasor stickade i restgarn från vävtanterna väger runt 30 gram/st.
Användarens profilbild
Av Lydia
Någon som råkar ha 5 stycken välgjorda lindisktrasor att sälja innan jul? 8)
Användarens profilbild
Av Lydia
Har beställt "köpte-lintrasor" nu..
Användarens profilbild
Av mari_tres
Varför sitter jag och läser en sticktråd då jag inte kan sticka? :hmm: Är det så mycket billigare att sticka själv än att köpa, så att det är värt det? Kan man virka en disktrasa?
Är det möjligt att lära sig sticka över nätet eller så? :lol:
Användarens profilbild
Av zandrama
På fråga 1 svarar jag: För att du vill lära dig
På fråga 2 svarar jag: Ja (2 nystan av garnstudios lingarn kostar 150 kr och du får ut tre trasor)
På fråga 3 svarar jag: Ja, den bästa trasan jag har gjort är virkad i stolpar rakt igenom
På fråga 4 svarar jag: Ja. Titta in på www.garnstudio.com och leta lite så hittar du virk- och stickskola
Av Sia
zandrama skrev:På fråga 1 svarar jag: För att du vill lära dig
På fråga 2 svarar jag: Ja (2 nystan av garnstudios lingarn kostar 150 kr och du får ut tre trasor)
På fråga 3 svarar jag: Ja, den bästa trasan jag har gjort är virkad i stolpar rakt igenom
På fråga 4 svarar jag: Ja. Titta in på http://www.garnstudio.com och leta lite så hittar du virk- och stickskola
Dom blir så mycket BÄTTRE också!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
På fråga 4 svarar jag: Ja. Titta in på http://www.garnstudio.com och leta lite så hittar du virk- och stickskola
Men tycker du att garnstudios lingarn funkar? Jag gjorde en i det och det luddade något överjävligt! Så jag hade vinrött ludd i hela köket, och inte en chans att jag tordes slänga den i tvättmaskinen.

(Dessutom finns det ju lingarn som är MYCKET billigare än garnstudios....)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Är stolpar lätta att lära sig? Den erfarenhet jag har av virkning sträcker sig till att jag antingen virkar för löst eller för hårt, så någonting som ska bli en fyrkantig plätt (typ grytlapp) blir, tja... någontinng annat.... :oops:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Kaffemoster skrev: Men tycker du att garnstudios lingarn funkar? Jag gjorde en i det och det luddade något överjävligt! Så jag hade vinrött ludd i hela köket, och inte en chans att jag tordes slänga den i tvättmaskinen.

Kläm fram med var, då :lol: billigt och bra, tack :this: Och lättstickat/virkat :hide:
Användarens profilbild
Av MuuM
mari_tres skrev:
Är stolpar lätta att lära sig? Den erfarenhet jag har av virkning sträcker sig till att jag antingen virkar för löst eller för hårt, så någonting som ska bli en fyrkantig plätt (typ grytlapp) blir, tja... någontinng annat.... :oops:
Stolpar är jätteenkelt! Titta in på Garnstudio får du se.

/MuuM
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
mari_tres skrev:
Kaffemoster skrev: Men tycker du att garnstudios lingarn funkar? Jag gjorde en i det och det luddade något överjävligt! Så jag hade vinrött ludd i hela köket, och inte en chans att jag tordes slänga den i tvättmaskinen.

Kläm fram med var, då :lol: billigt och bra, tack :this: Och lättstickat/virkat :hide:
Billigast jag har hittat är på www.nystat.se där de tar 100 kr för härvor på ca 2 hg. Jag tycker att det garnet funkar bra till trasor, jag stickar mina. (För jag gillar inte att virka)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Kaffemoster skrev:
mari_tres skrev:

Billigast jag har hittat är på http://www.nystat.se där de tar 100 kr för härvor på ca 2 hg. Jag tycker att det garnet funkar bra till trasor, jag stickar mina. (För jag gillar inte att virka)
:Hahaa: Jag trodde du skulle säga att "men det är ju tre önskningar i en, det gååår ju inte!" :wink: Jag har förstått att garnåtgången räknas i gram... det var nån som hade gjort en trasa på 30 gram, är det det normala ungefär så borde det allstå bli 6 trasor på 2 hg garn? Eller blir det olika åtgång då man stickar mot för då man virkar? Använder man samma garn då man stickar som då man virkar? Många frågor...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?