Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Hur små knappar kan man använda om man beställer den här kam-pressen?

Jag tänkte köpa en för att använda till tygbindor och då låter 12mm alldeles för stort, går det att beställa med mindre verktyg och knappar?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag använder storlek 16 till tygbindor & det funkar bra. Det verktyget ingår i presspaketet & knappar finns att beställa. Sen finns storlek 14 oxå, men då måste du köpa till verktygen till det :)
Användarens profilbild
Av Ketronya
Shuna76 skrev:Jag använder storlek 16 till tygbindor & det funkar bra. Det verktyget ingår i presspaketet & knappar finns att beställa. Sen finns storlek 14 oxå, men då måste du köpa till verktygen till det :)
Aha, hur stora är storlek 16 i diameter?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Storlek 16 är 10,7mm & storlek 14 är 9,74mm så skillnaden är inte jättestor. Det finns oxå en knapptång som är billigare, om det är så att du inte ska knappa speciellt stora mängder. Den kostar $20 :)
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Shuna76 skrev:Storlek 16 är 10,7mm & storlek 14 är 9,74mm så skillnaden är inte jättestor. Det finns oxå en knapptång som är billigare, om det är så att du inte ska knappa speciellt stora mängder. Den kostar $20 :)
Fast, strl. 16 är väl lite kupiga precis som strl. 20 medan capsen på strl. 14 har en platt yta.
$20 för tången är inkl. frakt :) (Dock utan knappar.)
Användarens profilbild
Av Ketronya
Tanken är att jag ska kunna använda pressen till tygblöjor också sedan, men om jag förstått det rätt så kan jag alltså köpa till verktyg till storlek 14 när jag köper pressen?

Finns det sen nånstans att köpa knappar i strl 14 eller måste man alltid handla därifrån?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Ketronya skrev:Tanken är att jag ska kunna använda pressen till tygblöjor också sedan, men om jag förstått det rätt så kan jag alltså köpa till verktyg till storlek 14 när jag köper pressen?

Finns det sen nånstans att köpa knappar i strl 14 eller måste man alltid handla därifrån?
Du kan köpa till verktyg. För att sätta plastknappar behöver du då en del av ett 'die set' - det går på $7 extra (köper du press samtidigt så är det inte mer porto för att få med extra saker) eller om man som jag vill kunna sätta även strl. 14 metalltryckisar så behöver man hela setet som då går på $20 och funkar även på ringtryckknappar.

Jag har inte testat än men vad jag vet skall knappar från The Snapsource fungera. Om jag hinner skulle jag kunna testa plastknappar 14 därifrån imorgon eller kanske ikväll. Nu hinner jag inte.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Sockertopp skrev:
Ketronya skrev:Tanken är att jag ska kunna använda pressen till tygblöjor också sedan, men om jag förstått det rätt så kan jag alltså köpa till verktyg till storlek 14 när jag köper pressen?

Du kan köpa till verktyg. För att sätta plastknappar behöver du då en del av ett 'die set' - det går på $7 extra (köper du press samtidigt så är det inte mer porto för att få med extra saker) eller om man som jag vill kunna sätta även strl. 14 metalltryckisar så behöver man hela setet som då går på $20 och funkar även på ringtryckknappar.

Jag har inte testat än men vad jag vet skall knappar från The Snapsource fungera. Om jag hinner skulle jag kunna testa plastknappar 14 därifrån imorgon eller kanske ikväll. Nu hinner jag inte.
Okej, så när jag beställer ska jag beställa ett "die set 14" också?

Det hade varit snällt om du vill testa men det är absolut ingen brådska, kommer ändå inte beställa förrän nästa löning som tidigast :wink:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Ketronya skrev: Okej, så när jag beställer ska jag beställa ett "die set 14" också?

Det hade varit snällt om du vill testa men det är absolut ingen brådska, kommer ändå inte beställa förrän nästa löning som tidigast :wink:
Vill du sätta metallknappar behöver du hela setet men för plastknappar bara en del - den för 'caps'.

Jag behövde inte testa, det står KAM på knapparna från The Snapsource så de funkar.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Sockertopp skrev:
Ketronya skrev: Okej, så när jag beställer ska jag beställa ett "die set 14" också?

Vill du sätta metallknappar behöver du hela setet men för plastknappar bara en del - den för 'caps'.

Jag behövde inte testa, det står KAM på knapparna från The Snapsource så de funkar.
Okej, jag tror jag fattar, så om jag köper "die set 14" kan jag sätta även metallknappar? Så då kan jag bara be henne jag beställer av att få byta ut 16-setet mot ett 14?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?