Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stream
Foxy skrev:94 items in my shopping cart, and counting.................... :evil:
:lol: Jag har 29 artiklar på min "önskelista" hittills, men det kan ju bli flera av samma artikel också :roll: Och jag började igår kväll..

Någon som vet vad tullen blir för den här typen av varor? Räknas det som smycken?
Användarens profilbild
Av Foxan
Stream skrev:
Foxy skrev:94 items in my shopping cart, and counting.................... :evil:
:lol: Jag har 29 artiklar på min "önskelista" hittills, men det kan ju bli flera av samma artikel också :roll: Och jag började igår kväll..

Någon som vet vad tullen blir för den här typen av varor? Räknas det som smycken?
Jag räknar med 25%, men är osäker. AnKa lovade att fråga sin kompis ;)
Användarens profilbild
Av Stream
Foxy skrev:
Stream skrev:

Jag räknar med 25%, men är osäker. AnKa lovade att fråga sin kompis ;)
Ja, momsen är väl 25%? Men sen tillkommer tull också? Om det överhuvudtaget fastnar i tullen, men det känns som att man måste räkna med det.
Användarens profilbild
Av Foxan
Precis... Därför överväger jag möjlighet att be bekanta i USA att beställa "åt sig själv" och sen skicka hit som en gava, då borde man slippa tullen... Har inte frågat än, dock. Kompisens nära släkting fick besked om cancern, känns inte som rätt läge att be henne just nu...
Annars om någon annan har kontakt i U.S...
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har kollat med min kompis som säger att man får räkna med ett påslag på 50-60% för moms, tull och frakt.
Så här skriver hon:
Räkna med ett påslag med frakt på ca 20% av köpesumman. Sedan slår FedEx på en avgift på 100 kronor på totalen för att de så att säga tar hand om tull och skattdeklareringen vid införsel. Efter det räknas momsen på med 25%.
Sist vi beställde så räknade jag inte med 50 kronor var på den där avgiften, utan räknade så att vi betalade lika stor andel av den som vi beställt för, men blir vi fyra kan det helt enkelt vara enklare och dela solidariskt på den med 25 kronor var antar jag.

Ex: Du beställer för 500 kronor

(500 * 1,20 + 25) * 1,25 = 781,25

Tumregeln kan nog vara att lägga på 50-60% på ordersumman för att få ungefärlig total således.
Användarens profilbild
Av Stream
AnKa skrev:Jag har kollat med min kompis som säger att man får räkna med ett påslag på 50-60% för moms, tull och frakt.
Så här skriver hon:
Räkna med ett påslag med frakt på ca 20% av köpesumman. Sedan slår FedEx på en avgift på 100 kronor på totalen för att de så att säga tar hand om tull och skattdeklareringen vid införsel. Efter det räknas momsen på med 25%.
Sist vi beställde så räknade jag inte med 50 kronor var på den där avgiften, utan räknade så att vi betalade lika stor andel av den som vi beställt för, men blir vi fyra kan det helt enkelt vara enklare och dela solidariskt på den med 25 kronor var antar jag.

Tumregeln kan nog vara att lägga på 50-60% på ordersumman för att få ungefärlig total således.
Tack! Nu är det lite lättare att räkna ut vad som är värt att beställa och inte.
Användarens profilbild
Av AnKa
Vad synd att vi bor så utspritt i landet, annars kunde vi haft stor mysig pärlkväll när pärlorna kommer :D
Fast det är klart att jag har ju rätt stort hus så vill ni komma och hämta era pärlor då kan jag nog fixa sovplats så kan vi pärla och dricka vin halva natten :wink:
Användarens profilbild
Av Foxan
Boadicea skrev:
AnKa skrev:Vad synd att vi bor så utspritt i landet, annars kunde vi haft stor mysig pärlkväll när pärlorna kommer :D
Fast det är klart att jag har ju rätt stort hus så vill ni komma och hämta era pärlor då kan jag nog fixa sovplats så kan vi pärla och dricka vin halva natten :wink:
Det hade varit jättemysigt! :D

:iagree:
Användarens profilbild
Av Foxan
AnKa skrev:Jag har kollat med min kompis som säger att man får räkna med ett påslag på 50-60% för moms, tull och frakt.
Så här skriver hon:

Tack, alltid bra att veta!

Ändå blir vissa saker billigare än i UK. Halvädelstenar ar bara löjligt billiga hos dem! :evil:
Användarens profilbild
Av AnKa
Foxy skrev:
Boadicea skrev:
AnKa skrev:Vad synd att vi bor så utspritt i landet, annars kunde vi haft stor mysig pärlkväll när pärlorna kommer :D
Det hade varit jättemysigt! :D

:iagree:
Ni är så välkommna :D
Användarens profilbild
Av AnKa
Ok, tjejer hur går det med era lbeställningslistor???

Jag har redan fått från en lista från Foxy (med 100 saker :shock: ). Jag tror altså att ni kan räkna med att vi kommer över 200 och får bästa rabatten :D

När ni är klara kan ni skicka listan till mig:

anna.wikgren@bredband.net

Så skall jag försöka hålla ordning på alla små pärlor och räkna ut vad alla blir skyldiga.
Användarens profilbild
Av Stream
Just ja, jag måste omvandla min önskelista till en beställningslista :roll:
Användarens profilbild
Av Stream
Boadicea skrev:Det kan nog vara en god idé om du vil kunna göra något annat än drömma om smyckena du vill göra... :lol:
Ja, frågan är bara hur jag ska kunna begränsa mig ;)
Användarens profilbild
Av AnKa
Stream skrev:
Boadicea skrev:Det kan nog vara en god idé om du vil kunna göra något annat än drömma om smyckena du vill göra... :lol:
Det är svårt, min lista blev längre än planerat och jag kommer hela tiden på nya saker jag absolut behöver :roll:
Användarens profilbild
Av Foxan
AnKa skrev:
Stream skrev:
Det är svårt, min lista blev längre än planerat och jag kommer hela tiden på nya saker jag absolut behöver :roll:
Låter bekant det... :?

Men vad bra att ni har puffat på tråden! :)
Jag börjar lääääääääängta efter leveransen redan nu :eld: :eld: :eld:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?