Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Ponyo skrev:
gurkan skrev:Hur gör jag med det större framstycket? Måste jag repa upp och sticka om? Det är nån centimeter längre. Men det är det som är överst när koftan är knäppt.

Jag tyckte det var klurigt att ha två grejer på samma rundsticka. Jag gjorde så när jag skulle avsluta framstyckena.
Kanske inte så mycket att repa upp?
Jag måste repa upp minst halva. Nej, jag tror jag ser hur det blir på slutet.
Av Ponyo
gurkan skrev:
Ponyo skrev:
gurkan skrev:Hur gör jag med det större framstycket? Måste jag repa upp och sticka om? Det är nån centimeter längre. Men det är det som är överst när koftan är knäppt.

Jag tyckte det var klurigt att ha två grejer på samma rundsticka. Jag gjorde så när jag skulle avsluta framstyckena.
Aha, jag trodde det var högst upp.
Användarens profilbild
Av Mosan
kvarnkvik skrev:Jag fick medlemstidningen från bokklubben skaparglädje idag och månadens bok var en som ser riktigt intressant ut, ska nog ta och köpa den, eftersom jag har åtagande på att köpa minst en bok efter starterbjudandet. Jättefina stickade plagg ser det ut att vara :love: Den har inte kommit ut än, heter "härligt stickat"
Bild
Bild
Bild
Bild
Den där kavajliknande kappan skulle jag vilja sticka men en midjekort. :love:
Av gurkan
Ponyo skrev:
gurkan skrev:
Ponyo skrev:

Aha, jag trodde det var högst upp.
Jag ska mäta mer noggrant. Men jag tror att delen innan jag maskat av för ärmhålet är för lång.

Vet du vilken mössa jag menar?
Användarens profilbild
Av Mosan
gurkan skrev:Fryle och binaem: Ni virkade/stickade en mönstrad mössa för ett tag sedan. Svart och så olikfärgat garn. Vad heter mössan och var finns mönster?
Det var Karin kurbits mössan.
Av gurkan
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:Kvarnkvik - en massa fint! :loving:
Här är visst länk till provläsningsex. http://issuu.com/formabooks/docs/provl_ ... ode=mobile
Oj vad mycket fint! Det var mycket avancerade grejer. Men den kommer ut i höst (som jag fattat det) så jag får öva tills dess. Mycket snygga koftor.
Användarens profilbild
Av Fryle
Mosan skrev:
gurkan skrev:Fryle och binaem: Ni virkade/stickade en mönstrad mössa för ett tag sedan. Svart och så olikfärgat garn. Vad heter mössan och var finns mönster?
Det var Karin kurbits mössan.
Jag stickade och virkade mössan Maja av Johanne Ländin, som också gjort Karin Kurbits.
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Om det är så lite som någon centimeter kan du dra ihop det med en söm eller smygmaskvirkning på avigsidan.
Av gurkan
Fryle skrev:
Om det är så lite som någon centimeter kan du dra ihop det med en söm eller smygmaskvirkning på avigsidan.
Smart! Tyvärr är det knapphålsstycket som är stort och då hamnar ju inte knapphålen på lika avstånd, men jag tror jag ska testa det ändå.
  • 1
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?