Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Nadja skrev:
kvarnvik skrev:
Nadja skrev:Tjohej!
Hittat hit (till tråden) med hjälp av Kamalot (tack!). Finns här plats för en till?
Har tagit upp stickandet igen efter 3 månader av uppehåll då jag som nygravid blev kräkfärdig av garn.... :hmm: det var nog min allra märkligaste graviditetsrelaterad åkomma faktiskt. Men den har gått över!! :app:
Nu ska jag bara lära mig att sticka igen fast "med en halv hjärna", för så känns det ibland. När man kommer på sig själv med att ha tappat det mest basala... men skam den som ger sig!!
Välkommen!

JAg sitter och trasslar med två små vantar på magic loop, mönsterstickning i rött och vitt efter ett estländskt mönster, hoppas att det blir bra, för det är en av mina uppgifter i textilslöjdskursen :D
oh jag har inte riktigt lyckats lära mig att köra två vantar/sockar på magiclopp samtidigt. Och ska nog inte ge mig på det nu när jag är gravid heller :mrgreen:
Vart pluggar du? Och vad?
Jag har precis börjat plugga textilslöjd på distans i Linköping. En utbildning inom lärarprogrammet som är på 60hp (undrar om det blev rätt nu, är ju van vid det gamla poängsystemet) Jag är gymnasielärare i historia och religion i botten men jobben växer ju inte direkt på träd och jag har inte fått till min sista uppsats i historia och kommer inte få det heller, så nu kör jag en satsning på detta, dels för att få plugga något jag tycker är väldigt roligt och dels för att äntligen få ut min examen.
Förra veckan var vi i Lkpg ti-fre och hade workshops i stickning och virkning, föreläsningar om slöjdämnet och studiebesök där vi fick prova på linberedning. Väldigt kul, men väldigt intensivt :lol:

Och du, när man väl har fått upp arbetet i rätt ordning på stickorna så är det inte svårt att sticka två samtidigt på ML :D
kvarnvik skrev:
Nadja skrev:
kvarnvik skrev:
Hittat hit (till tråden) med hjälp av Kamalot (tack!). Finns här plats för en till?
Har tagit upp stickandet igen efter 3 månader av uppehåll då jag som nygravid blev kräkfärdig av garn.... :hmm: det var nog min allra märkligaste graviditetsrelaterad åkomma faktiskt. Men den har gått över!! :app:
Nu ska jag bara lära mig att sticka igen fast "med en halv hjärna", för så känns det ibland. När man kommer på sig själv med att ha tappat det mest basala... men skam den som ger sig!!
Välkommen!

JAg sitter och trasslar med två små vantar på magic loop, mönsterstickning i rött och vitt efter ett estländskt mönster, hoppas att det blir bra, för det är en av mina uppgifter i textilslöjdskursen :D
oh jag har inte riktigt lyckats lära mig att köra två vantar/sockar på magiclopp samtidigt. Och ska nog inte ge mig på det nu när jag är gravid heller :mrgreen:
Jag har precis börjat plugga textilslöjd på distans i Linköping. En utbildning inom lärarprogrammet som är på 60hp (undrar om det blev rätt nu, är ju van vid det gamla poängsystemet) Jag är gymnasielärare i historia och religion i botten men jobben växer ju inte direkt på träd och jag har inte fått till min sista uppsats i historia och kommer inte få det heller, så nu kör jag en satsning på detta, dels för att få plugga något jag tycker är väldigt roligt och dels för att äntligen få ut min examen.
Förra veckan var vi i Lkpg ti-fre och hade workshops i stickning och virkning, föreläsningar om slöjdämnet och studiebesök där vi fick prova på linberedning. Väldigt kul, men väldigt intensivt :lol:

Och du, när man väl har fått upp arbetet i rätt ordning på stickorna så är det inte svårt att sticka två samtidigt på ML :D
Åh, vad det låter roligt! Kanske vore något att kombinera min SvA med :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
Maddemoa skrev:
kvarnvik skrev:
Nadja skrev:
kvarnvik skrev:
Välkommen!

Åh, vad det låter roligt! Kanske vore något att kombinera min SvA med :hmm:
Tja,varför inte :lol: MAn ska bara komma ihåg att det är ganska många träffdagar, tre till fyra dagar, tre ggr/termin. Väldigt trevligt, men det gäller ju att man verkligen har möjligheten att vara borta så många dagar i sträck.
appropå detta med ohyra som det pratades om tidigare i tråden... är det någon av er som vet hur länge man måste frysa garner för att bli kvitt vad det nu kan vara som har tuggat på dem? :shock:

Fick en kasse garn av svärmor, och när jag kollade på de nystan som låg där såg det gnagt ut på några ställen på ett av dem så påsen knöts igen snabbt, förvarades på behörigt avstånd från övrig ull i huset och åkte sen ned i frysboxen så snart vi kom hem.
Hoppas att frysning kan göra susen, för det skulle kännas trist att behöva slänga rubbet för garnet är jättefint i övrigt och ja har iaf inte sett några djur... :|

Ska jag testa värme också kanske? Det borde ju funka att lägga in nystanen i ugnen på lagomt låg temp, eller? :hmm:
Av Ponyo
Min tvåändsstickade mössa har åter igen blivit upprepad :fnissa:
Kom på att jag inte gillar flätkanten längst ned, och resår fixar jag inte riktigt på ett snyggt sätt.

Så nu stickar jag tvåändstickning + flätor. Gör upphöjt bikupemönster, och tvinnar på baksidan.
Fast det krullar sig lite ändå, men det löser sig nog med lite blockning.
Användarens profilbild
Av ellla
CrazyMagpie skrev:Ok, nu har garnet fått vara i ugnen också - la in dem, lät temperaturen i det gå upp över 100grader och sedan har jag låtit det ligga kvar i den stängda ugnen och svalna - så NU borde väl all eventuell ohyra strukit med?!? :hmm:
Det håller jag tummarna för!
Sockorna/tofflorna är nu färdiga (hänger på trok), valde att valka dem för hand, ville inte ha en överraskning och få ge dem till sonen istället. Fick hjälp av dottern vid brädan, snacka om att det var blött i badrummet. Hon provade dem blöta, stoppade foten i baljan och försökte sen gnugga dem mot brädan :loving:. Ja då får man dem ju perfekt passform. Bild kommer senare (brukar dock inte vara så snabb på det där).
Användarens profilbild
Av ellla
Juliusdotter skrev:Sockorna/tofflorna är nu färdiga (hänger på trok), valde att valka dem för hand, ville inte ha en överraskning och få ge dem till sonen istället. Fick hjälp av dottern vid brädan, snacka om att det var blött i badrummet. Hon provade dem blöta, stoppade foten i baljan och försökte sen gnugga dem mot brädan :loving:. Ja då får man dem ju perfekt passform. Bild kommer senare (brukar dock inte vara så snabb på det där).
Jag brukar Tova och sen ta på en plastpåse och låta toffeln forma sig på foten innan den torkar!
Jag har repat upp Us julklappshalsduk från i fjol. En "holding hands, feeding ducks", med såna där 'star stitch' som stickas från avigsidan. Den bara rullade sig och jag tror att det berodde på att mönstret gick ända ut i kanten. Hur många kantmaskor tror ni jag behöver göra för att det ska blir rakt? Bara en lär ju inte räcka, men tre kanske? :help:
Nu är det bara 14 varv kvar på bakstycket på Vidars Pippi-tröja, det borde jag ju blir klar med ikväll, sen kan jag börja på framstycket. :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:Min tvåändsstickade mössa har åter igen blivit upprepad :fnissa:
Kom på att jag inte gillar flätkanten längst ned, och resår fixar jag inte riktigt på ett snyggt sätt.

Så nu stickar jag tvåändstickning + flätor. Gör upphöjt bikupemönster, och tvinnar på baksidan.
Fast det krullar sig lite ändå, men det löser sig nog med lite blockning.
Jag tycker det blir snyggt med rät: färg 1 och avig: färg 2. Typ såhär:

Bild
Har du provat? Det blir ju inte lika mycket stuns i det som i vanlig resår men det är tillräckligt.
  • 1
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?