Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

mly skrev:Nu ska jag skryta lite här med, jag har monogamstickat och det tog en vecka, riktigt kul projekt och jag är väldigt nöjd, tror den kommer bli välanvänd till sommaren.
Bild
Bild

Denna var riktigt snygg! :love:

Har du något mönster till den?
Av Ponyo
tuviluvis skrev:Bild

Jag har stickat en kofta till N :vågen: han ska ha den till hösten, den är lite stor nu, men han har något att växa i :wink: ska bara sy i knappar så är den klar.

Garnet var ett ljusgrönt garn som var lite mossigt, och jag ville ha det lite mörkare. Så efter lite färgning så blev det såhär :vågen:
Underbart! :love:
tuviluvis skrev:Bild

Jag har stickat en kofta till N :vågen: han ska ha den till hösten, den är lite stor nu, men han har något att växa i :wink: ska bara sy i knappar så är den klar.

Garnet var ett ljusgrönt garn som var lite mossigt, och jag ville ha det lite mörkare. Så efter lite färgning så blev det såhär :vågen:
Superfin!
Av mly
tuviluvis skrev:
mly skrev:Nu ska jag skryta lite här med, jag har monogamstickat och det tog en vecka, riktigt kul projekt och jag är väldigt nöjd, tror den kommer bli välanvänd till sommaren.
Bild
Bild

Denna var riktigt snygg! :love:

Har du något mönster till den?
Skickar pm.
tuviluvis skrev:
Ponyo skrev:
tuviluvis skrev:
glis skrev:
tuviluvis skrev: Underbara färger :love:

Någon som vet hur de känns? Mjuka eller lite sticksiga?
Jag har stickat lite i dem, jag tycker om dem, de är inte direkt stickiga men lite strävare än tex Visjögarn. Vet inte hur jag skall beskriva dem annars?
Sitter också och spanar på de olika 220-garnerna, tror att de skulle kunna gå ihop med ett par handspunna härvor jag fick i en spinnswap på Ravelry...

hmm, strävare garn tycker hon inte heller om.. jag får hitta nog något annat, vill inte sticka en tröja om inte kommer att användas...

kanske får hitta något till mig själv att sticka, så jag kan hitta en anledning att köpa de några av de fina färgerna som garnet har :)
Du får färga malabrigo själv :tumup:

Nja, jag provade precis att färga ett manos del uruguay garn (dock med karamellfärg, vet inte riktigt vilken sorts färg jag ska använda annars) som hade en fin färg men inte riktigt helt rätt. Fick dock färga om den 3!!! gånger innan den blev ok i färgen. Det var lite svettigt innan det blev bra, så jag vet inte om jag vågar köpa garn med intentionen att färga det...
kanske ska våga färga ändå...

hur mycket mer garn går det åt när man stickar med dubbelt garn? funderar på hur mycket jag ska beställa.

Edit: det är detta garnet som rek eg till mönstret. enligt mönstret ska 310 g räcka till tröjan. http://www.coatscrafts.se/Produkter/Sti ... y+Wool.htm
Användarens profilbild
Av Fryle
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Ponyo skrev: Kolla om Eva Wincent på Wincents garner översatt den. Hon verkar ha översatt det mesta. Men allt är långt ifrån utgivet.
Jag har mailat nu. :tumup:
:app:
Här är hennes svar:
Hej!
Tack för ditt mail!
Nej tyvärr håller jag inte på att översätta denna bok. Gör det gärna om något bokförlag vill ge ut den på svenska.
Med vänliga hälsningar Eva
Jag är så sjukt spänd på hur den här koftan kommer bli. :D Undrar om den kommer helt sned och vind när jag sytt ihop den.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag fick medlemstidningen från bokklubben skaparglädje idag och månadens bok var en som ser riktigt intressant ut, ska nog ta och köpa den, eftersom jag har åtagande på att köpa minst en bok efter starterbjudandet. Jättefina stickade plagg ser det ut att vara :love: Den har inte kommit ut än, heter "härligt stickat"
Bild
Bild
Bild
Bild
Fin bok, kvarnkvik!

Jag stickar på, på koftan. Halva bakstycket är klart. Hoppas kunna lägga upp ärmarna på måndag. Men, hur är smartast att göra? Lägga upp bägge samtidigt på raka stickor? Eller sticka en och en? Jag vill verkligen att de ska bli lika långa. Det ena framstycket är lite större än det andra tyvärr. Och garnet är bomull/silke. Jag vet inte om och hur jag ska blocka. Om det ens går med bomull.
Användarens profilbild
Av Mosan
gurkan skrev:Fin bok, kvarnkvik!

Jag stickar på, på koftan. Halva bakstycket är klart. Hoppas kunna lägga upp ärmarna på måndag. Men, hur är smartast att göra? Lägga upp bägge samtidigt på raka stickor? Eller sticka en och en? Jag vill verkligen att de ska bli lika långa. Det ena framstycket är lite större än det andra tyvärr. Och garnet är bomull/silke. Jag vet inte om och hur jag ska blocka. Om det ens går med bomull.
Sticka båda samtidigt på rundsticka. Bomull skulle jag nog inte blocka. Det kan väl töja sig då. :hmm:
Av gurkan
Hur gör jag med det större framstycket? Måste jag repa upp och sticka om? Det är nån centimeter längre. Men det är det som är överst när koftan är knäppt.

Jag tyckte det var klurigt att ha två grejer på samma rundsticka. Jag gjorde så när jag skulle avsluta framstyckena.
Av gurkan
Fryle och binaem: Ni virkade/stickade en mönstrad mössa för ett tag sedan. Svart och så olikfärgat garn. Vad heter mössan och var finns mönster?
Av Ponyo
gurkan skrev:Hur gör jag med det större framstycket? Måste jag repa upp och sticka om? Det är nån centimeter längre. Men det är det som är överst när koftan är knäppt.

Jag tyckte det var klurigt att ha två grejer på samma rundsticka. Jag gjorde så när jag skulle avsluta framstyckena.
Kanske inte så mycket att repa upp?
  • 1
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?