Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Elin skrev:
Kosmos skrev:
Någon som vet vart jag hittar mönster till typ såna vantar Elins mamma hade stickat till hennes barn?
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 3&t=145005

länk till boken finns i tråden

Jag håller på med ett par ben värmare i supergosigt garn 1 klar
Vilka fanttastiska vantar din mamma stickat :love: Men jag hittar ingen länk i tråden, är jag blind?
Av Umma
Pysselhelg här, jag har varit på Panduro och köpt en förvaringskorg och sorterat alla stickor och virknålar och tillbehör :vågen: ! Idag har jag stickat på min February-kofta (Baby sweater on two needles), oj vad roligt det är :vågen: ! Nu ska jag se om jag hinner scrappa lite också, ett par blad med familjekort till dagis. :tumup:
Idag konstaterade jag att det inte någon bra idé att sticka med två barn klängandes i famnen. Två tappade maskor hittade jag på tröjan jag håller på att sticka till Agnes. :whut:
Jag har iaf kommit en bit på väg, snart är det dags att dela för ärmar och kropp . Jag känner hopp om att bli färdig innan den är urvuxen :lol: Den är öppen en bit på axeln och ska få knappar där sen.
Gul bild, men jag orkade inte fixa med färgerna.
Bild
Av Umma
Knyttet! Ser väldans fin ut :love: ! Jag har också köpt Lucca fino för just detta projekt men kommer inte igång för jag orkar inte sticka provlapp :oops: .
Senast redigerad av Umma den sön okt 11, 2009 14:15, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ponyo
Umma skrev:
Knyttet & K skrev:Idag konstaterade jag att det inte någon bra idé att sticka med två barn klängandes i famnen. Två tappade maskor hittade jag på tröjan jag håller på att sticka till Agnes. :whut:
Jag har iaf kommit en bit på väg, snart är det dags att dela för ärmar och kropp . Jag känner hopp om att bli färdig innan den är urvuxen :lol: Den är öppen en bit på axeln och ska få knappar där sen.
Bild
Den ser jättefin ut! Vad är det för garn?
Lucca fino gissar jag 8)
Av Umma
Bubbi skrev:
Umma skrev:
Knyttet & K skrev:Idag konstaterade jag att det inte någon bra idé att sticka med två barn klängandes i famnen. Två tappade maskor hittade jag på tröjan jag håller på att sticka till Agnes. :whut:
Bild
Den ser jättefin ut! Vad är det för garn?
Lucca fino gissar jag 8)
:lol: oj vad snabba ni är, jag kollade precis i bloggen!
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:Knyttet och K - Åh, ser verkligen lovande ut! :tumup:

(och ja, just de där varven precis innan man delar av är traaaaadiga, efter dem känns det ju som att det går jättefort att sticka! :lol:)
:iagree:
Umma skrev::floet2: får man fråga hur många maskor du lade upp i Lucca fino, vilka stickor och vilken storlek (gör allt för att slippa provsticka :oops: )....
Det får man absolut fråga :D

Jag räknade med att en halsringning på 33 cm skulle bli bra och lade upp 26 maskor för fram/bakstycke och 16 maskor för ärmarna (alltså 2x26+2x16, jag är kass på huvudräkning och orkar inte räkna ihop nu) Eftersom jag var lite osäker på halsringningen har jag lämnat öppet en bit i sidan och tänkte sätta knappar där sen. Jag stickar med ml och har delat styckena mitt på axeln. Fast kanske hade det varit snyggare att ha den lite mer år framsidan, eller rent av i raglanskärningen. Nåväl, det är lite sent påtänkt nu :lol:
Jag stickade halskanten i resår utan ökningar och sen har jag ökat 8m/varannat varv enligt tant koftas modell.
Jag stickar på treor.
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:
melon skrev:Knyttet: Ja, det var jag. Finns bild på ravelry. Jag stickade den i alaska för att få den lite större. Min man har väldigt stort huvud :lol: men den blev faktiskt lite för stor så jag handtovade den lite. Vantarna ska jag nog sticka till min bror. Ska du sticka båda?

lumlumlum: Man stoppar i det som ska tovas nerblött. Helst med något annat för att undvika att det bara snurrar runt i maskinen, det måste ju tumlas runt ordentligt för att det ska hända något. Sedan är det bara att öppna och kolla lite nu och då. Det är ju värme och rörelse som gör att ull tovas ihop, och när väl processen startat brukar det ske ganska snabbt så man får kolla ofta.
Hur stort huvud har han? Min man har också det, jag tror han mäter 60 cm runt huvudet. Jag hade funderat på Alaska, så det låter ju strålande att det verkar funka bra. Jag tänkte bara sticka mössan. Min man tappar bort sina vantar hela tiden, han är lite bättre på att hålla rätt på mössor. Och jag tror mösstickande passar mig lite bättre. Jag tycker att första vanten är rolig att sticka, men den andra känns alltid lite old news :lol:
Magnus är också 60! Jag trodde han var ovanligt stor, skönt att det finns flera :lol: Om du stickar med lite mindre stickor bara så ska det nog funka.
Av Ponyo
melon skrev:
Knyttet & K skrev:
melon skrev:Knyttet: Ja, det var jag. Finns bild på ravelry. Jag stickade den i alaska för att få den lite större. Min man har väldigt stort huvud :lol: men den blev faktiskt lite för stor så jag handtovade den lite. Vantarna ska jag nog sticka till min bror. Ska du sticka båda?

lumlumlum: Man stoppar i det som ska tovas nerblött. Helst med något annat för att undvika att det bara snurrar runt i maskinen, det måste ju tumlas runt ordentligt för att det ska hända något. Sedan är det bara att öppna och kolla lite nu och då. Det är ju värme och rörelse som gör att ull tovas ihop, och när väl processen startat brukar det ske ganska snabbt så man får kolla ofta.
Hur stort huvud har han? Min man har också det, jag tror han mäter 60 cm runt huvudet. Jag hade funderat på Alaska, så det låter ju strålande att det verkar funka bra. Jag tänkte bara sticka mössan. Min man tappar bort sina vantar hela tiden, han är lite bättre på att hålla rätt på mössor. Och jag tror mösstickande passar mig lite bättre. Jag tycker att första vanten är rolig att sticka, men den andra känns alltid lite old news :lol:
Magnus är också 60! Jag trodde han var ovanligt stor, skönt att det finns flera :lol: Om du stickar med lite mindre stickor bara så ska det nog funka.
Jag har också 60 :hide: :oops:
DET är stort för att vara kvinna iaf :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:
Knyttet & K skrev:

Jag har också 60 :hide: :oops:
DET är stort för att vara kvinna iaf :lol:
Så länge man har en kropp som passar till så :lol: jag har nog ovanligt litet huvud så hans mössa på 60 cm känns väldigt stor. Nuhar jag lagt upp kanten så den passar perfekt, han är nöjd!
  • 1
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?