Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:MuuM; vilket mönster var det till den bruna mössan du stickade?
Det var ur "Stickat och sött". Om du skickar mig ett sms på fredag morgon tar jag med mig boken.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Det var ur "Stickat och sött". Om du skickar mig ett sms på fredag morgon tar jag med mig boken.
Är det mössan med stort M?
Nettan skrev:
Ketronya skrev:Kan man tova/filta merinoull?
Ja det tovar sig snällt.
Tackar :)
melon skrev:
Nettan skrev:
Ja det tovar sig snällt.
...om inte det är superwashbehandlat.
Men det måste väl stå om det är superwashbehandlat?
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:
melon skrev:
Nettan skrev:
Ja det tovar sig snällt.
...om inte det är superwashbehandlat.
Men det måste väl stå om det är superwashbehandlat?
Jadå, det brukar stå på banderollen. :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Nej, det här var hättan.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Nej, det här var hättan.
Den med blomma bak och spetsmönster?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Nej, det här var hättan.
Japp! I ett underbart brunt merinogarn. Till en kompis som väntar en dotter närsomhelst.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Nej, det här var hättan.
Japp! I ett underbart brunt merinogarn. Till en kompis som väntar en dotter närsomhelst.
Ahh, inte till M? :D
Jag plockade fram den jag stickade när jag väntade V. Den är väääldigt liten. :lol:
Är det någon som orkar sätta sig in i det här mönstret och hjälpa mig? Jag har hållt på ett tag nu för att försöka fatta men jag får inte rätt på det...

Jag har stickat hela Chart A:1 och nu vet jag inte vad jag ska göra... jag fattar inte alls vad som menas section 1 och section 2, eller på vilket sätt jag ska sticka från de två olika chartsen samtidigt :hmm: ...

Hade blivit jätteglad för lite hjälp...

http://www.ravelry.com/patterns/library ... il-of-isis
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:Är det någon som orkar sätta sig in i det här mönstret och hjälpa mig? Jag har hållt på ett tag nu för att försöka fatta men jag får inte rätt på det...

Jag har stickat hela Chart A:1 och nu vet jag inte vad jag ska göra... jag fattar inte alls vad som menas section 1 och section 2, eller på vilket sätt jag ska sticka från de två olika chartsen samtidigt :hmm: ...

Hade blivit jätteglad för lite hjälp...

http://www.ravelry.com/patterns/library ... il-of-isis
Det var ett ganska märkligt skrivet mönster, men jag har aldrig stickat en kvadratisk sjal förut. Jag tycker det verkar som om bilden på sidan 6 förklarar upplägget väldigt tydligt, för du ska börja på chart A1 mellan ökningarna samtidigt som du fortsätter på chart A2 där du förut stickat chart A1. Och sen ska ju allt göras 4 gånger också. Ja, lite rörigt, men jag tycker som sagt bilden förklarar det bra.
Kaffemoster skrev:
Franneke skrev:Åh vad många sidor jag ska läsa här, men just nu orkar jag inte och frågar därför direkt:

Har ni nåt tips på en bra stickbok för avancerat stickning? Jag är ute efter en slags encyklopedia med beskrivningar på en massa flätor, hålmönster mm
Jag har kikat lite på "Sticka mera" av Paula Hammarskog och Eva Wincent som har en hel del sånt, men jag vill tro att det kan finnas nåt ännu bättre. Om det inte finns på svenska så går engelska också bra.

Är det nån som kan tipsa? :vågen:

(Jag älskar floden av information på nätet, men jag vill gärna ha saker och ting på gammaldags papper ändå. :D )
Har du tittat på Bonniers stora bok om stickning? Jag tycker den är rätt bra.
En klasskompis visade mig en STOR bok som hon har och som hon gillar. Inga hela mönster, men just som du skriver, beskrivningar på en massa olika reliefmönster, flätor, kanter osv.... ska kolla med henne vad den heter! (kanske att det var bonniers?)
Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:
glis skrev:Hu, Kvarnvik gav mig denna länk på en spetssjal med den rätta formen, men den är ju på tyska! Tror ni jag reder ut det? Jag har lite att sticka klart först så jag hinner grunna på det men ändå?
http://www.ravelry.com/patterns/library/liliaceae#
Absolut klarar du det!
Jag är lite tysk, hör av dig om du behöver översättningshjälp.
Hjälp tack!

Vad betyder "Achtung! Ich stricke eher locker!" ? Stickar hon hårt eller löst?
bzw som i "Dann nach Stickschrift über 40 bzw"?
Rückreihe? Är det avigt varv?

Inser att jag kan spara mina sockor till bilåkning och annat och istället roa mig med spetsstickning på tyska i mitt jättefina Debbie Bliss tweed.
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?