Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Åh jag blir vansinnig! :whut: Tyget räcker inte till det jag har tänkt!! Får se om jag kan skarva på nåt vänster.... :suck:
Användarens profilbild
Av zero.sara
På fredag ska större delen av familjen (dvs jag och alla barnen) åka hem till mormor och morfar. Då ordnar det sig med tyg, bra symaskin och barnpassing :D , samt rådgivning om hur jag ska bära mig åt för att sy det jag tänkt :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
*sprättasprättasprätta* :hopmad:

Men nu ska det bli bra. Mottagaren hoppas jag godtar några små veck i bandet. :oops: :?
Användarens profilbild
Av Beckah82
zandrama skrev:
zero.sara skrev:
Beckah82 skrev:
Skogskajsa skrev:Jag har kommit fram till att jag inte kommer få tid+ro att klippa till och sy vid samma tillfälle så nu lägger jag om planerna och ska klippa när barnen sover och sy när dom är vakna.

Klippndet är det svåra då jag måste vara på golvet = inte lätt med ettåring närvarande!
Matstolen! :-) den använder jag under klippandet.
:lol: Den funkar inte här då blir J vansinnig :roll:
Och här försöker Svante klättra ur sin. Och tja, 2,5-åringen är ju en 2,5-åring. Men jag har (fortfarande :oops: ) bara lite kantning kvar. Det borde jag bli klar med snart.
Sele i Alvins stol :-)
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Beckah82 skrev:
zandrama skrev:
zero.sara skrev:
Beckah82 skrev:
Skogskajsa skrev:Jag har kommit fram till att jag inte kommer få tid+ro att klippa till och sy vid samma tillfälle så nu lägger jag om planerna och ska klippa när barnen sover och sy när dom är vakna.

Klippndet är det svåra då jag måste vara på golvet = inte lätt med ettåring närvarande!
Matstolen! :-) den använder jag under klippandet.
:lol: Den funkar inte här då blir J vansinnig :roll:
Och här försöker Svante klättra ur sin. Och tja, 2,5-åringen är ju en 2,5-åring. Men jag har (fortfarande :oops: ) bara lite kantning kvar. Det borde jag bli klar med snart.
Sele i Alvins stol :-)
Nemi började klättra i hokuspokusen för ett tag sen så jag bytte till tripp-trappen. Det blev livsfarligt när hon skulle klättra UPP i den istället så jag fick ta bort bygeln. Så matstol, nope funkar inte. Sele tror jag inte hon skulle godta :roll:
Användarens profilbild
Av Vida
Beckah82 skrev:Jag har bild :-D kul att det kom fram till slut. Visst var det så att ditt aprilpaket också tog tid på sig? Tycker du ska kolla vad det är för fel på posten hemma hos dig :-)
Ja, det är superskumt faktiskt. I förraveckan så kom det ett paket hörde jag i dörren och jag anade att postis skulle ge upp och ta med sig paketet hem så jag slängde mig mot dörren och ryckte upp den trots att jag bara hade underkläder på mig (I know) - och så var det till min man! Hur sur blir man inte då? (fast han blev glad)... Posten brukar numera komma runt 15 (!!!) och vid minst tre tillfällen som jag känner till har det tydligen "aviserats" men sedan gått tillbaka till stora postkontoret (ÖH - jag jobbar liksom hemma!!! Man KAN inte avisera utan att jag hör det!). Nej, dåligt är det - "ingen riktigt post" som sagt...

Ja, jag är en suris. Men så har jag "VABat" med ett kräksjukt barn OCH jobbat i princip heldag idag, så lite slut i huvudet är jag...
Av Emmiez
Skickade mitt paket igår, tror det var efter tömning så den kommer nog fram imorgon :)

abmis Ej sänt - Ej fått
Anna Ej sänt - Ej fått
aneeha Ej sänt - Ej fått
annelie Ej sänt - Ej fått
Annika80 Ej sänt - Ej fått
Asia Ej sänt - Ej fått
Beckah82 Sänt - Ej fått
binaem sänt - Ej fått
Bubbi Ej sänt - Ej fått
Camilla_N Ej sänt - Ej fått
corona Ej sänt - Ej fått
doddit Ej sänt - Ej fått
Elina Ej sänt - Ej fått
Emmiez Sänt - Ej fått
ernamalin Ej sänt - Ej fått
erisara Ej sänt - Ej fått
Hello Ej sänt - Ej fått
He.ma Sänt - Ej fått
johanna Ej sänt - Ej fått
Knyttet & K Ej sänt - Ej fått
Mammut Ej sänt - Ej fått
Marine78 Ej sänt - Ej fått
Monia Ej sänt - Ej fått
Neavida Ej sänt - Ej fått
Nettan Ej sänt - Ej fått
nevin Ej sänt - Ej fått
puppan Ej sänt - Ej fått
Silent_angel Ej sänt - Ej fått
sirisirius Ej sänt - Ej fått
SkogsKajsa Ej sänt - Ej fått
Smultronbarn Ej sänt - Ej fått
sofiutane Sänt - Ej fått
zandrama Ej sänt - Ej fått
zero.sara Ej sänt - Fått
zingo Ej sänt - Ej fått
äpple Ej sänt - Ej fått
4ungar Sänt-Ej fått
Användarens profilbild
Av 4ungar
zero.sara skrev:Jag har fått paket :eld:
En jättefin kjol till J från 4ungar :vågen:
Bilder kommer, kameran hade laddat ur batteriet när jag skulle ta kort :hopmad:
Den sitter superbra :tumup: i vilket fall som helst :)
Toppen att den satt bra..puh det e lite pirrigt detta :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av He.ma
Jag hade fått avi om ett stort brev kan det vara nåt härifrån?? HOPPAS :eld: ska ta med det till jobbet för jag har ledigt mellan kl 8.30-14 (mm jag vet att det låter konstigt men jag kör buss så jag börjar tidigt och sen kör jag kvällen...bläää) så imorgon förmiddag kan jag skvallra vad paketet innehöll :D
Användarens profilbild
Av He.ma
:vågen: det var paket till mig (eller till lilltösen då :wink: ) TUSEN TACK visst var det du sofiutane? Ska be karln min prova kläderna på L när de kommer hem i em (lill tösen ligger o sover när jag kommer fr jobbet) om du har bilder får du gärna lägga in dom annars kanske jag hinner fixa de imorgon.
Men hur gjorde man med listan nu då HJÄLP! :oops: jag har ju fått mitt paket
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jo, det var från mig. Hoppas bara att det passar. De mönster jag hade var i årstorlekar så jag chansade lite. Lägger upp bilder i bildtråden.
Användarens profilbild
Av Beckah82
Ändrar NeaVida. Är det fler som inte har uppdaterat? :-)

abmis Ej sänt - Ej fått
Anna Ej sänt - Ej fått
aneeha Ej sänt - Ej fått
annelie Ej sänt - Ej fått
Annika80 Ej sänt - Ej fått
Asia Ej sänt - Ej fått
Beckah82 Sänt - Ej fått
binaem sänt - Ej fått
Bubbi Ej sänt - Ej fått
Camilla_N Ej sänt - Ej fått
corona Ej sänt - Ej fått
doddit Ej sänt - Ej fått
Elina Ej sänt - Ej fått
Emmiez Sänt - Ej fått
ernamalin Ej sänt - Ej fått
erisara Ej sänt - Ej fått
Hello Ej sänt - Ej fått
He.ma Sänt - Ej fått
johanna Ej sänt - Ej fått
Knyttet & K Ej sänt - Ej fått
Mammut Ej sänt - Ej fått
Marine78 Ej sänt - Ej fått
Monia Ej sänt - Ej fått
Neavida Ej sänt - Fått
Nettan Ej sänt - Ej fått
nevin Ej sänt - Ej fått
puppan Ej sänt - Ej fått
Silent_angel Ej sänt - Ej fått
sirisirius Ej sänt - Ej fått
SkogsKajsa Ej sänt - Ej fått
Smultronbarn Ej sänt - Ej fått
sofiutane Sänt - Ej fått
zandrama Ej sänt - Ej fått
zero.sara Ej sänt - Fått
zingo Ej sänt - Ej fått
äpple Ej sänt - Ej fått
4ungar Sänt-Ej fått
Senast redigerad av Beckah82 den tor maj 15, 2008 17:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av äpple
Idag har jag äntligen varit och köpt knappar så att jag kan sy klart bytet :) :tumsup: (tack vare att jag behövde åka akut till veterinären med hunden :( - han mår dock bra/bättre nu). Eftersom tyget är ett återbruk och i det närmaste kosta gratis så tyckte jag absolut att det här plagget förtjänar lite fina knappar. Jag hoppas att de passar dock :shock: Tänkte såklart inte på att att ta med en tygbit när jag lämnade hemmet i all hast :duh:
Användarens profilbild
Av Monia
Jag har kört fast. Det jag hade bestämmt blev bara s..t :evil: , och nu har jag inte tyg med rätt material/färg :cry: Konstigt att man inte kan få till det med fyra (stora) plastlådor fulla med tyg. Kanske för att det mesta är 80-tal och inte faller mig (eller mottagaren) i smaken :wink:

Nu får det bli ganska basic - så att jag kan göra det rätt och fint 8)
Användarens profilbild
Av erisara
Nu är plagget klart, ska bara tvättas också (man ska inte få färg från överföringspappret på rätsidan av tyget :duh: ).

Vissa saker hade blivit snyggare med en overlock, men nu har jag ingen sådan så det får gå ändå. Imorgon blir det en tur till ICA för att posta (och då kommer en tjuvkikningsbild också).
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 34

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?