Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Min kom idag, har haft besök och inte haft tid att prova, men den ser fin ut, tack! :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
teres skrev:Mitt andra försök till inlägg, det första kom på lite avvägar....

Fick mitt paket idag och har testkört den, funkade fin fint. Tryckte utan problem igenom ett lager fleece och flannel. Upplevde att jag inte behövde trycka så hårt, men jag är van vid prymtången och den behöver man trycka mycket hårdare med.
men va KATTEN?! HUR GÖÖÖR DU??!!!!!!!!!

jag får bara inte till det med min alltså......
Användarens profilbild
Av teres
Jag var också beredd på det värsta. Men det gick helt smärtfritt till min förvåning. har idag satt trycknappar i bla förkläde av plastduk etc.

Du kan inte kolla med någon som bor nära och har tång, om det ät så illa att det är något fel på tången din?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Linköpingsgängets dök också upp igår, och just nu ligger de här hemma hos mig i väntan på vidarebefordring.

Jag tyckte inte heller att det var speciellt svårt att få till det. Och man behövde inte trycka hårt alls för att få dem att fästa.
Däremot om man råkar trycka för hårt så gick den igenom, likaså om den övre/"pinnen" hamnade aningens snett då trycktes piggen aningens snett och åkte igenom. (Jag tyckte att pinnen på presen hade aningens förmåga att vinklas lite utåt emellanåt och då trycker den snett på piggen som inte sitter kvar) Så se till att hålla i knappen hela tiden och ta även ett finger på pinnen framifrån som trycker den inåt så att den hamnar rakt ner på piggen - då var det inga problem. Kanske är det liknande med din press Panakeia?
Användarens profilbild
Av Panakeia
Delfinen_78 skrev:Linköpingsgängets dök också upp igår, och just nu ligger de här hemma hos mig i väntan på vidarebefordring.

Jag tyckte inte heller att det var speciellt svårt att få till det. Och man behövde inte trycka hårt alls för att få dem att fästa.
Däremot om man råkar trycka för hårt så gick den igenom, likaså om den övre/"pinnen" hamnade aningens snett då trycktes piggen aningens snett och åkte igenom. (Jag tyckte att pinnen på presen hade aningens förmåga att vinklas lite utåt emellanåt och då trycker den snett på piggen som inte sitter kvar) Så se till att hålla i knappen hela tiden och ta även ett finger på pinnen framifrån som trycker den inåt så att den hamnar rakt ner på piggen - då var det inga problem. Kanske är det liknande med din press Panakeia?
kanske...

får ta med den imorron på träffen i borås å hoppas nån annan hunnit kika på sina också så man kan få lite tips.....
Användarens profilbild
Av melon
Panakeia skrev:
Delfinen_78 skrev:Linköpingsgängets dök också upp igår, och just nu ligger de här hemma hos mig i väntan på vidarebefordring.

kanske...

får ta med den imorron på träffen i borås å hoppas nån annan hunnit kika på sina också så man kan få lite tips.....
Gör så, hoppas vi kan lösa det!
Användarens profilbild
Av funshine
Engelsk post är otrolig :shock:
Mitt blev ju lite strul med pga av att jag hoppade in lite senare. betalade zmurfan i lördags och skickade adressen till henne. I måndags låg tången i brevlådan.
Jätteglad iaf men vad små de var trodde de skulle vara större. Tack zmurfan
Användarens profilbild
Av zmurfan
funshine skrev:Engelsk post är otrolig :shock:
Mitt blev ju lite strul med pga av att jag hoppade in lite senare. betalade zmurfan i lördags och skickade adressen till henne. I måndags låg tången i brevlådan.
Jätteglad iaf men vad små de var trodde de skulle vara större. Tack zmurfan
Fast jag tror hon skickade den några dagar tidigare för jag bad om det. Eftersom du väntat sen förra omgången så skickade hon din speciellt.
Användarens profilbild
Av teres
Var hos Helen på Babyheaven idag och testade hennes knappar och tyvärr funkar de inte. Piggdelen är för stor, den är större än den andra delen och passar inte i tången och går därför inte att klämma åt ordentligt så att knappen fäster. Ringdelarna är lika stora som de vi har.

Tyvärr tappade jag asken med mina tryckknappar i hallen! så jag kunde inte låta henne testa om mina funkade i hennes knappress.
Användarens profilbild
Av Panakeia
teres skrev:Var hos Helen på Babyheaven idag och testade hennes knappar och tyvärr funkar de inte. Piggdelen är för stor, den är större än den andra delen och passar inte i tången och går därför inte att klämma åt ordentligt så att knappen fäster. Ringdelarna är lika stora som de vi har.

Tyvärr tappade jag asken med mina tryckknappar i hallen! så jag kunde inte låta henne testa om mina funkade i hennes knappress.
va konsigt...

bra initiativ iaf för då vet vi det!
Användarens profilbild
Av verre
jag har gjort ett antal knappar nu och mer än ½ blir förstörda.. jag fattar inte varför.. :shock:

funkar det för er andra..

mina knappar börjat ta slut, fast jag har inte fått i så många :x
Av Emmiez
verre skrev:jag har gjort ett antal knappar nu och mer än ½ blir förstörda.. jag fattar inte varför.. :shock:

jag har gjort sönder massor :( inte alls kul, o har ja mer än 1 lager tyg så funnkar det ju inte, för då räcker inte piggen till.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Emmiez skrev:
verre skrev:jag har gjort ett antal knappar nu och mer än ½ blir förstörda.. jag fattar inte varför.. :shock:

jag har gjort sönder massor :( inte alls kul, o har ja mer än 1 lager tyg så funnkar det ju inte, för då räcker inte piggen till.
läs uppåt i tråden så ser du at jag varit inne på precis samma spår - tunnt lager med tyg emellan och pressa lagom hårt och vara suuuuuuupernoga så man verkligen trycker RAKT - så håller iaf ca hälften av mina! :?

nya problemet här är att mina röda knappar inte går att sätta ihop? dvs jag testar dem å de fäster precis på samma sätt som alla andra färger innan jag tryckt i dem, men när de sitter i så har hanen på nått skumt sätt krypt och fäster inte i honan längre!? Det var ett nytt problem här iaf!!!!

Så kan det vara!
Av Emmiez
Panakeia skrev:
Emmiez skrev:

läs uppåt i tråden så ser du at jag varit inne på precis samma spår - tunnt lager med tyg emellan och pressa lagom hårt och vara suuuuuuupernoga så man verkligen trycker RAKT - så håller iaf ca hälften av mina! :?

nya problemet här är att mina röda knappar inte går att sätta ihop? dvs jag testar dem å de fäster precis på samma sätt som alla andra färger innan jag tryckt i dem, men när de sitter i så har hanen på nått skumt sätt krypt och fäster inte i honan längre!? Det var ett nytt problem här iaf!!!!

Så kan det vara!
Ja jag har läst det, tyvärr var det inte en sån bra press som det verkade som från början :roll:

jag har inga problem med mina röda knappar iallfall. undra va som är för fel på dina :hmm:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?