Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Aborre skrev:Den där uh vad hette den? Color affection? Den var väldigt lockande! Hur många meter går åt till den ungefär. Kanske har ngt hemma som passar.
För mig gick det åt ungefär hälften av varje nystan av varje färg och ett nystan var 384 m. Jag gjorde lite fel så den blev något mindre än enligt mönstret.
Kommer ni ihåg den där fyrkantsringningen jag ältade för någon månad sen?

Så här blev det:
Bild
men jag måste stå väääldigt stilla om den inte ska halka ner från axlarna, så jag får fixa till något kryss i ryggen eller så, för att försöka hålla ihop det hela. :)
Användarens profilbild
Av Mosan
Aborre skrev:
Mosan skrev:
Aborre skrev:Den där uh vad hette den? Color affection? Den var väldigt lockande! Hur många meter går åt till den ungefär. Kanske har ngt hemma som passar.
För mig gick det åt ungefär hälften av varje nystan av varje färg och ett nystan var 384 m. Jag gjorde lite fel så den blev något mindre än enligt mönstret.
Det är ungefär hälften av vad som anges som åtgång på ravelry om jag inte kollat fel, blev den mycket mindre? Vilken tjocklek var det på garnet? Det låter lovande hur som :tumup:
Den är ungefär 20 maskor kortare och samma tjocklek som är angivet i mönstret. Har svårt att tänka mig att jag skulle göra av med allt det garn jag har kvar.,jag har räknat på det och ska sticka en till med det garnet jag har kvar. Så långt det nu räcker.
Kaffemoster skrev:Kommer ni ihåg den där fyrkantsringningen jag ältade för någon månad sen?

Så här blev det:
Bild
men jag måste stå väääldigt stilla om den inte ska halka ner från axlarna, så jag får fixa till något kryss i ryggen eller så, för att försöka hålla ihop det hela. :)
Den ser väldigt fin ut! :tumup: Synd att den hasar.
Användarens profilbild
Av isbl
Björklöv skrev:
isbl skrev:
gurkan skrev:Vilka fina grejer ni stickar! :love: :love:
:iagree:
Vad är det för mönster till din tröja Björklöv?
Det är Kaffemosters favorittröja stickad i drops muskat. Förstår att det blivit en favorit att sticka eftersom det är så lätt att själv räkna ut hur många maskor och sedan anpassa efter sina egna idéer om hur man vill att tröjan ska bli :vågen:
Jag har varit sugen på något sådant projekt, men samtidigt är jag lite lat av mig och vill helst bara sätta igång på en gång utan att behöva mäta, räkna och tänka :rodna:
Kaffemoster skrev:Kommer ni ihåg den där fyrkantsringningen jag ältade för någon månad sen?

Så här blev det:
Bild
Kan du inte virka smygmaskor på insidan för att hålla ihop den? Längs med hela ringningen.
isbl skrev:
Björklöv skrev:
isbl skrev:
Det är Kaffemosters favorittröja stickad i drops muskat. Förstår att det blivit en favorit att sticka eftersom det är så lätt att själv räkna ut hur många maskor och sedan anpassa efter sina egna idéer om hur man vill att tröjan ska bli :vågen:
Jag har varit sugen på något sådant projekt, men samtidigt är jag lite lat av mig och vill helst bara sätta igång på en gång utan att behöva mäta, räkna och tänka :rodna:
Tänka behöver man inte göra, bara följa mallen ;-) men räkna och mäta lite i början behövs. Men det uppvägs mot att man kan prova tröjan hela tiden och sticka så att den blir lagom på alla ledder. :)
solängel skrev:

Så här blev det:
[img]bild[/img]
Kan du inte virka smygmaskor på insidan för att hålla ihop den? Längs med hela ringningen.
Jag tror inte det hjälper, för det är inte att den töjer sig, kanten är stickad med 3,0 medans tröjan är med 4,0 och uppläggningskanten är rätt fast. Det är som att formen är fel, den vill hellre glida ner på axlarna så att den åker upp fram och bak, men kanske att virkning kan få den att vilja hålla sig fyrkantigare? Jag är inte så fena på virkning, men för mig känns det lite osannolikt?
Användarens profilbild
Av isbl
Kaffemoster skrev:
isbl skrev:
Björklöv skrev:
isbl skrev:
Tänka behöver man inte göra, bara följa mallen ;-) men räkna och mäta lite i början behövs. Men det uppvägs mot att man kan prova tröjan hela tiden och sticka så att den blir lagom på alla ledder. :)
Det låter ju lockande att få en perfekt tröja :wink:
Användarens profilbild
Av Mosan
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:

Så här blev det:
[img]bild[/img]
Jag tror inte det hjälper, för det är inte att den töjer sig, kanten är stickad med 3,0 medans tröjan är med 4,0 och uppläggningskanten är rätt fast. Det är som att formen är fel, den vill hellre glida ner på axlarna så att den åker upp fram och bak, men kanske att virkning kan få den att vilja hålla sig fyrkantigare? Jag är inte så fena på virkning, men för mig känns det lite osannolikt?
Det ser ju fint ut iallafall! Går det att sy fast ett bomullsband på insidan? Det har jag gjort på två par jeans som var för lösa i midjan och tyget töjde sig.
isbl skrev:
Kaffemoster skrev:
isbl skrev:
Björklöv skrev:
isbl skrev:
Det låter ju lockande att få en perfekt tröja :wink:
Jag avskyr att sticka i delar och sen montera. Dels för att jag är så dålig på att sy ihop stycken, och dels för att risken är att man stickar, stickar och stickar, syr och syr - och sen kanske den inte passar så bra som man tänkt.....

Det går ju säkert också att anpassa, mäta och justera för ens egen kroppsform med såna mönster, men det har jag aldrig gett mig på. Jag varierar mig utifrån The incredible custom fit raglan istället för att chansa :D
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:

Så här blev det:
[img]bild[/img]
Nej, men en liten virkad "söm", särskilt om du tar bomullsgarn, gör att det blir lite mer stumt. Så du kan få den att bli smalare just över axlarna. Jag har lite svårt att förklara hur jag menar, märker jag.
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:Tack vare MuuM så är knutarna inte bara fina utan även roliga att sticka :tumup:
:app:
Mosan skrev:
Ponyo skrev:Tack vare MuuM så är knutarna inte bara fina utan även roliga att sticka :tumup:
:app:
Får man veta det hemliga tricket? :wink:
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?