Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ketronya skrev:
Ketronya skrev:Jag har stickat några disktrasor i lin och de används flitigt, så flitigt att vi behöver fler. Men jag undrar om det måste vara lingarn till disktrasor, funkar det inte lika bra med tex virkgarn i bomull?
Ingen som vet? :roll:
Bomull borde väl funka det med. Fast jag skulle nog inte ta merceriserat garn, får känsla av att det inte skulle suga lika bra.

Annars kan jag tipsa om mjölkgarn, det ska tydligen vara riktigt bra att göra disktrasor av.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
Ketronya skrev:
Ketronya skrev:Jag har stickat några disktrasor i lin och de används flitigt, så flitigt att vi behöver fler. Men jag undrar om det måste vara lingarn till disktrasor, funkar det inte lika bra med tex virkgarn i bomull?
Ingen som vet? :roll:
Bomull borde väl funka det med. Fast jag skulle nog inte ta merceriserat garn, får känsla av att det inte skulle suga lika bra.

Annars kan jag tipsa om mjölkgarn, det ska tydligen vara riktigt bra att göra disktrasor av.
Åhå! det har jag en bit liggande i källaren!
Jaghar av bomull ochjag har gillat dem bra, men nu har flera gått sönder... Jag funderar på bambu? Det är ju antibactreiellt och så...
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Bambu tror jag är super!

Och... ELLLA; NU TAR DU OCH STÄNGER AV DATORN ÖGONABÖJ OCH SÄTTER DIG MED STUDIERNA!!! :this: :wink:
Ja, just det ja! Det ska jag göra, påengång!
Men medan jag ammar får jag ifåna lite väl? Så ska jag bara tänka på marklager sen :)
ellla skrev:

Och... ELLLA; NU TAR DU OCH STÄNGER AV DATORN ÖGONABÖJ OCH SÄTTER DIG MED STUDIERNA!!! :this: :wink:
Men medan jag ammar får jag ifåna lite väl? Så ska jag bara tänka på marklager sen :)
Åkej'rå.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
ellla skrev:

Åkej'rå.
Du, om du har tid kan du väl komma och hjälpa mig rensa lite bland garnerna nån dag?

Jag håller på och stickar upp mina ufo:n... Det är ganska roligt faktiskt!
Bambu ÄR super! Men jag börjar bli trött på mina restgarner och garner som blivit inköpta billigt och aldrig kommit till användning så nu blir det trasor i bomull för en del av dem. Till skillnad från många av er andra i den här tråden blir jag nervös av stora garnlager! :lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag tycker att disktrasor i bomull torkar långsammare och måste tvättas oftare för att inte lukta, jämfört med lin.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Jag tycker att disktrasor i bomull torkar långsammare och måste tvättas oftare för att inte lukta, jämfört med lin.
Håller inte riktigt med, om de får hänga luftigt så luktar de inte, men däremot torkar de långsammare än lin.
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:äsch, alla mina disktrasor stinker om de inte körs i diskmaskinen eller micron varannan dag :roll: :roll:
Jag kom på att vi inte använder mejeriprodukter här hemma, de kan verkligen göra att disktrasor stinker. Så det kanske är därför våra trasor inte luktar?
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:äsch, alla mina disktrasor stinker om de inte körs i diskmaskinen eller micron varannan dag :roll: :roll:
Jag kom på att vi inte använder mejeriprodukter här hemma, de kan verkligen göra att disktrasor stinker. Så det kanske är därför våra trasor inte luktar?
ja, jag torkar bort mycket mjölk och messmör!
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
melon skrev:
ja, jag torkar bort mycket mjölk och messmör!
Okej. Det kan säkert vara därför.
Användarens profilbild
Av elara
melon skrev:
Fryle skrev:Jag tycker att disktrasor i bomull torkar långsammare och måste tvättas oftare för att inte lukta, jämfört med lin.
Håller inte riktigt med, om de får hänga luftigt så luktar de inte, men däremot torkar de långsammare än lin.
Lin ska väl vara antibakteriellt och svamphämmande, så det kan väl vara därför som de inte börjar lukta lika fort. Jag har för mig att det är samma med bambu.
Tack för alla svar allihop! :tumup:

Jag har ett litet nystan bambo/bomullsgarn som jag inte vet vad jag ska göra med så det får bli en trasa eller två av det!
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 291

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?