Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
gurkan skrev: Vad tycker ni; knappar eller hyskor?
Knappar
:iagree:
Okej. Då får jag lära mig göra knapphål. :lol:

Den blir förresten i en blek ljusgrön. Bomull/silke, en riktig sommarkofta. Förändrar det något angående knapparna?
Användarens profilbild
Av ellla
gurkan skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Knappar

Den blir förresten i en blek ljusgrön. Bomull/silke, en riktig sommarkofta. Förändrar det något angående knapparna?
Nix, knappar är finast ändå!
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:
gurkan skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Knappar

Precis! :tumup:
Av gurkan
Fryle skrev:
ellla skrev:
gurkan skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Knappar

Okej, dags att konsultera internetz.
Av Ponyo
Fryle skrev:
ellla skrev:
gurkan skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Knappar

Håller med :tumup:
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:
Knappar
Knappar
Aborre skrev:Det där med ett udda varv och sen några räta och sen sy upp blev förvånansvärt bra. Kanten syns inte och tröjan har ett mjuk avslut utan resår eller annat avslut. Först gjorde jag vanlig avmaskning men det blev på tok för stumt så det fick bli elastisk istället. Nu jag en kortärmad stickad självrandad tröja! Min första kortärmade tjockiströja :tumup: Den har dock lite tendens till ludd så ska ta avnopparn över den en gång för att slippa luddigheten.
:vågen: Woho!

Jag håller med om att det är en schyst avslutning det där. Är lite sugen att testa att sticka den i två färger, så att inviket på insidan blir i en annan färg än resten av plagget. Tror att det kan blir rätt fint. 8)
Min kofta som jag stickar på är för stor runt om mig :(

Längst ut är det stickat räta på båda sidorna (vet inte vad det heter, rätstickning kanske?) kan jag bara klippa bort det jag inte vill ha kvar, och sen kanske sicksacksy?? Eller hur kan jag göra?

Sen tänkte jag plocka upp vid sömmen och sticka en kant där jag ska ha knapparna, gör det någon skillnad hur jag ska göra?

:help:
Användarens profilbild
Av Mosan
tuviluvis skrev:Min kofta som jag stickar på är för stor runt om mig :(

Längst ut är det stickat räta på båda sidorna (vet inte vad det heter, rätstickning kanske?) kan jag bara klippa bort det jag inte vill ha kvar, och sen kanske sicksacksy?? Eller hur kan jag göra?

Sen tänkte jag plocka upp vid sömmen och sticka en kant där jag ska ha knapparna, gör det någon skillnad hur jag ska göra?

Är det stickat i ett stycke eller med fram och bakstycke? Om du ska klippa måste du sy först.
Mosan skrev:

Är det stickat i ett stycke eller med fram och bakstycke? Om du ska klippa måste du sy först.
Det är stickat i ett stycke.

Är det bara att sy sicksack? Fastnar alla trådar då? Eller ska jag knyta ihop dem också?
Användarens profilbild
Av Mosan
tuviluvis skrev:
Mosan skrev:

Det är stickat i ett stycke.

Är det bara att sy sicksack? Fastnar alla trådar då? Eller ska jag knyta ihop dem också?
Jag skulle sy fram och tillbaka då borde det fästa men jag har svårt att se det framför mig.
Av gurkan
Ja några knappar blir det inte. Nu har jag stickat baklänges efter ett misslyckat försök och nu precis har jag repat upp allt efter ett andra försök.
Av Ponyo
gurkan skrev:Ja några knappar blir det inte. Nu har jag stickat baklänges efter ett misslyckat försök och nu precis har jag repat upp allt efter ett andra försök.
Jobbigt :?
Du har inte lyckats hitta en youtubefilm som visar omslag? För det är ett bra litet knapphål.
  • 1
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?